Οι ιθύνοντες της διαδικτυακής πλατφόρμας ανακοίνωσαν ότι αύξησαν κατά 15,8 εκατομμύρια τους συνδρομητές τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι αρχικής πρόβλεψης (προ κορονοϊού) για αύξησή τους κατά επτά εκατομμύρια. Ετσι, ανέβασε πλέον τον συνολικό αριθμό των συνδρομητών του, διεθνώς, σε σχεδόν 183 εκατομμύρια.
Ο αριθμός των νέων συνδρομητών στο πρώτο φετινό τρίμηνο είναι περίπου διπλάσιος σε σχέση με όσους είχαν δημιουργηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Το μεγαλύτερο μέρος των νέων συνδρομητών, περίπου 4,4 εκατομμύρια, προήλθε από την Ευρώπη, ενώ 2,3 εκατομμύρια από ΗΠΑ και Καναδά.
Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2020 έφθασαν τα 5,76 δισεκατομμύρια δολάρια (αυξημένα κατά 27% σε σχέση με το περυσινό πρώτο τρίμηνο), ενώ τα κέρδη του Netflix σχεδόν διπλασιάσθηκαν στα 709 εκατομμύρια δολάρια, από 344 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Από την άλλη πλευρά, το Netflix επεσήμανε ότι, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, έχουν σταματήσει σχεδόν όλες οι παραγωγές του ανά τον κόσμο και ο προγραμματισμός ορισμένων νέων ταινιών και σειρών θα καθυστερήσει κατά περίπου ένα τρίμηνο. Πάντως, το νέο περιεχόμενο που πρόκειται να προβληθεί αργότερα φέτος είχε σε μεγάλο βαθμό ήδη κινηματογραφηθεί πριν από την κρίση του κορονοϊού. Οι επενδυτές βλέπουν θετικές προοπτικές και η μετοχή της εταιρίας έχει ανέβει πάνω από 30% μέχρι στιγμής φέτος. «Το Netflix είναι και θα συνεχίσει να είναι η εταιρία media που έχει υποστεί τη μικρότερη επίπτωση από την Covid-19. Το προϊόν της ταιριάζει σχεδόν τέλεια σε έναν πληθυσμό που ξαφνικά έχει βρεθεί κλεισμένος μέσα στο σπίτι», δήλωσε στο BBC ο αναλυτής Ερικ Χάγκστρομ της εταιρίας eMarketer.
2.000 προσλήψεις
Το Netflix, που εκτιμά ότι θα προσθέσει άλλους 7,5 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters έχει προσλάβει άλλα 2.000 άτομα για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη διεθνή ζήτηση. Προειδοποίησε, πάντως, τους επενδυτές ότι αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης μπορεί να μειωθεί στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς οι κυβερνήσεις θα έχουν χαλαρώσει τα περιοριστικά μέτρα και οι άνθρωποι θα «ξεπορτίζουν» συχνότερα. Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι πόσους από τους νέους συνδρομητές θα καταφέρει το Netflix να κρατήσει σε πιο μόνιμη βάση, καθώς θα αυξηθεί σταδιακά ο ανταγωνισμός από άλλες πλατφόρμες streaming, όπως οι Disney Plus και Amazon Prime, ενώ παράλληλα θεωρείται δεδομένη η ύφεση. Το Netflix ξεκαθάρισε ότι δεν εξετάζει καμία αύξηση στις τιμές των συνδρομών του.
IERAX ANALYTIX
Οι Ελληνες κόλλησαν στην «τέλεια ληστεία»
Grand Hotel: Επιστρέφει από τους νεκρούς για εκδίκηση – Στο στόχαστρο Ρήγας και Κυβέλη
Η σειρά «La casa de Papel» (Η τέλεια ληστεία) αναδείχθηκε η αγαπημένη σειρά του Netflix και της… καραντίνας, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ierax analytix. Ο τέταρτος κύκλος της σειράς φαίνεται πως κέρδισε ξανά το κοινό, καθώς το «La casa» είναι στην κορυφή των αγαπημένων σειρών του Netflix για την καραντίνα, με 22%. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 2.113 ερωτηματολόγια και συμπληρώθηκαν διαδικτυακά από τις 15 μέχρι τις 18 Απριλίου 2020. Στην έρευνα συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες άνω των 17 ετών, κάτοικοι Ελλάδας.
Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης οι σειρές: «Unorthodox» 6%, «Elite» 4%, «Ozark» 2,6%, «Outlander» – «The Crown» και «Friends» 2,4%, «Sex Education» – «Locked up» 2,2% και «Peaky Blinders» 2%. Πάνω από 150 τίτλοι εμφανίστηκαν ως αγαπημένοι, γεγονός που δείχνει ότι οι θεατές παρακολουθούν περισσότερο περιεχόμενο λόγω καραντίνας. Μάλιστα, η δραστηριότητα «βλέπω σειρές και ταινίες» στην καραντίνα ήταν πρώτη στη σχετική ερώτηση, με 69%.
Επίσης, οι σειρές όπως «Outlander» και «The Crown» βρίσκονται για πρώτη φορά στις πρώτες δέκα αγαπημένες σειρές στις μετρήσεις της Ierax analytix, καθώς έχουν περισσότερους baby boomers (55-75 ετών) και γυναίκες να βλέπουν Netflix αυτή την περίοδο. Από την άλλη, η Gen Z (μέχρι 24 ετών) έχουν υψηλά ποσοστά σε «Elite», «The Witcher», «Riverdale» και «Sex Education». Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπου ίδια έρευνα πριν από τρεις μήνες, το «Stranger Things» ήταν στην κορυφή, ενώ τώρα δεν βρίσκεται καν στην πρώτη δεκάδα.
«THE LAST DANCE»
Ντοκιμαντέρ για τον Τζόρνταν
Την ίδια ώρα, το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ «The Last Dance» (Ο τελευταίος χορός), για τη ζωή του Μάικλ Τζόρνταν, βρίσκεται διαθέσιμο στο Netflix. Οι λάτρεις του μπάσκετ, του αθλητισμού και όχι μόνο, μπορούν να παρακολουθήσουν λεπτό προς λεπτό την πορεία του σπουδαιότερου μπασκετμπολίστα όλων των εποχών και των Σικάγο Μπουλς προς την κατάκτηση του έκτου και τελευταίου τίτλου στην ιστορία τους.
Το «The Last Dance» έκανε πρεμιέρα στις ΗΠΑ την Κυριακή του Πάσχα από το ESPN και στον υπόλοιπο κόσμο είναι πλέον διαθέσιμο μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας που ανέβασε τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ δέκα επεισοδίων, που παρουσιάζει τη συναρπαστική σεζόν 1997-98 και τον τελευταίο τίτλο των Σικάγο Μπουλς. Τα υπόλοιπα επεισόδια θα μεταδοθούν τη Δευτέρα 27/4, 4/5, 11/5 και 18/5 και το κοινό θα θυμηθεί από πού ξεκίνησαν όλα – από τις παιδικές ρίζες του Τζόρνταν, στις κακές συνθήκες των Μπουλς πριν από την άφιξή του και πώς η ομάδα χτίστηκε ύστερα από το ντραφτ του Air Mike το 1984, μέχρι τις δυσκολίες που τελικά οδήγησαν την ομάδα στον πρώτο της τίτλο του NBA.
Ηδη τα πρώτα σχόλια από τις ΗΠΑ ήταν αποθεωτικά και για τη σειρά, αλλά βεβαίως και για τον μοναδικό Μάικλ Τζόρνταν. Ο θρυλικός Μάτζικ Τζόνσον εξήγησε ποια είναι η παρακαταθήκη που θα αφήσει στους νεότερους η σειρά «The Last Dance» για τον Τζόρνταν. «Το “Last Dance” για τον Μάικλ Τζόρνταν ήταν φανταστικό και λάτρεψα και τις δύο ώρες! Οι νεαροί φίλαθλοι, που δεν είχαν την ευκαιρία να δουν τον Μάικλ να παίζει, θα καταλάβουν τώρα γιατί είναι ο καλύτερος όλων των εποχών στο μπάσκετ», έγραψε χαρακτηριστικά στο twitter.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου