1917 ****
(ΑΓΓΛΙΑ, 2019)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΑΜ ΜΕΝΤΕΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΝΤΙΝ ΤΣΑΡΛΣ ΤΣΑΠΜΑΝ, ΤΖΟΡΤΖ ΜΑΚΚΕΪ
Τον Απρίλιο του 1917, δύο Βρετανοί στρατιώτες αναλαμβάνουν μια απίθανη αποστολή. Καλούνται να ειδοποιήσουν τον επικεφαλής μιας μεραρχίας ότι οι Γερμανοί τους έχουν στήσει παγίδα θανάτου αφήνοντάς τους να πιστεύουν ότι οπισθοχωρούν. Για να φτάσουν στη μεραρχία έγκαιρα πρέπει να διασχίσουν το εγκαταλειμμένο πεδίο των μαχών και μερικά ερειπωμένα χωριά στα οποία κυκλοφορούν χαμένοι Γερμανοί στρατιώτες.
Το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες είναι μέσα στη διεκδίκηση των Οσκαρ, βραβεύτηκε πρόσφατα με δύο μεγάλα βραβεία στις Χρυσές Σφαίρες και είναι από τις ταινίες της χρονιάς. Η φρίκη και το ακατανόητο του πολέμου, η ωμότητα, η σκληρότητα, τα νέα παιδιά που στέλνονται ως αναλώσιμοι στα πεδία των μαχών. Είναι όλα εκεί, σε ένα πραγματικό σκηνοθετικό επίτευγμα με σκηνές μεγάλης διάρκειας, που διαδέχεται η μία την άλλη με τέλειο σχεδιασμό και εκτελεστική ακρίβεια. Η παραγωγή είναι πραγματικά άριστη, σε ρίχνει μέσα στην κόλαση του πολέμου και τον τραυματισμένο ψυχισμό των νέων στρατιωτών και σε αφήνει εκεί για αρκετό καιρό μετά τους τίτλους τέλους.
CORPUS CHRISTI ***
(ΠΟΛΩΝΙΑ, 2019)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΓΙΑΝ ΚΟΜΑΣΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΠΑΡΤΟΖ ΜΠΙΕΛΕΝΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΤΡΑ ΚΟΝΙΕΖΝΑ
Ο Ντάνιελ βρίσκεται σε αναμορφωτήριο αλλά η επιθυμία του είναι να γίνει ιερέας καθώς πλέον πιστεύει. Οταν θα σταλεί σε ξυλουργείο για να εργαστεί ως μέρος της ποινής που εκτίει, θα αρπάξει την ευκαιρία και θα υποδυθεί τον νέο ιερέα της κωμόπολης. Σύντομα θα αντικαταστήσει τον ηλικιωμένο ιερέα της εκκλησίας, αλλά οι κάτοικοι έχουν άλυτο θέμα με ένα πρόσφατο τραγικό συμβάν.
Η ταινία διεκδικεί μια θέση στην πεντάδα για το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας εκπροσωπώντας την Πολωνία και δεν θα ήταν έκπληξη αν τα κατάφερνε να φτάσει στις πέντε φιναλίστ. Ο Γιαν Κομάσα υπογράφει μια ιστορία για τη λύτρωση, τη συγχώρεση και τις δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή χωρίς να γίνεται ούτε στιγμή διδακτικός. Με πραγματικό ενδιαφέρον τόσο για τον κεντρικό του ήρωα, που έχει κάνει στροφή στη ζωή του και τα πιστεύω του, όσο και για τους κατοίκους της κωμόπολης, που αδυνατούν να βρουν τον τρόπο να πετάξουν ένα βάρος από τους ώμους τους, ο Πολωνός σκηνοθέτης στήνει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία, με τον άνθρωπο στο επίκεντρο.
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ **
(ABOUT ENDLESSNESS)
ΣΟΥΗΔΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΠΕΝΚΤ ΜΠΕΡΓΙΟΥΣ, ΑΝΓΙΑ ΜΠΡΟΜΣ
Ολιγόλεπτες βινιέτες παρουσιάζει και πάλι ο Ρόι Αντερσον, έντονα υπαρξιακές, με το γνωστό πικρό του χιούμορ, που είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Η πίστη, οι σχέσεις, ο πόλεμος, ο θάνατος, η αποξένωση, είναι μερικά από τα θέματα που τον απασχολούν και παρά το γεγονός ότι τα κάδρα του είναι τέλεια μελετημένα και εκτελεσμένα, όπως πάντα άλλωστε, απουσιάζει μια συνεκτική ιστορία που να κρατά όλο το οικοδόμημα στέρεο στα πόδια του. Αρκετές μάλιστα σκηνές δεν θα αφαιρούσαν τίποτα από το συνολικό αποτέλεσμα αν έλειπαν. Βραβείο σκηνοθεσίας στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας.
Επίσης προβάλλονται
Ενα ψηλό κορίτσι **. Του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ, με τους Βικτόρια Μιροσνιτσένκο, Βασιλίσα Περελίγκινα
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Στο Λένινγκραντ, αμέσως μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δυο νεαρές γυναίκες ελπίζουν σε ένα νέο ξεκίνημα, καθώς γύρω τους τα τραύματα του πολέμου είναι κάτι παραπάνω από ορατά. Φλύαρη δραματουργικά ταινία, που μοιάζει σαν να μην μπορεί να ονοματίσει ακριβώς αυτό που θέλει να πει.
Ουπς! Ο Νώε έφυγε. Κινούμενα σχέδια των Τόμπι Γκένκελ και Σον ΜακΚόρμακ
Ο Ντέιβ και ο γιος του, Φίνι, ανήκουν στο περίεργο είδος των φρουφρούληδων, ένα αδέξιο και ιδιαίτερης όψης ζώο που φαινομενικά δεν κάνει για τίποτα – σε τέτοιο βαθμό που δεν τους επιτρέπεται η επιβίβαση στην Κιβωτό του Νώε. Με τη βοήθεια από δύο γραπίνες, τη Χέιζελ και την κόρη της, Λία, ο Φίνι και ο Ντέιβ καταφέρνουν να περάσουν ως λαθρεπιβάτες. Οταν, όμως, η Κιβωτός αναχωρήσει, η Λία και ο Φίνι μένουν κατά λάθος πίσω και πρέπει να τα βγάλουν πέρα μόνα τους.
Η βασίλισσα του χιονιού. Κινούμενα σχέδια των Βλάντε Μπάρμπε, Μαξίμ Σβεσνίκοφ
Το κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν σε μια μοντέρνα animation διασκευή. Η κακιά Βασίλισσα αναζητά πάση θυσία κάθε καλλιτέχνη με μαγικές ικανότητες, ο οποίος είναι ικανός να την εξολοθρεύσει χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του. Σύντομα στο στόχαστρό της μπαίνει ένας ανυποψίαστος μικρός ζωγράφος, ο οποίος δεν έχει ιδέα πως πρόκειται η ζωή του να πάρει μια περιπετειώδη τροπή.
Η κατάρα. Του Νίκολας Πέσεε, με τους Τάρα Γουέστγουντ, Τζάνκο Μπέιλι
Μια εκδικητική, πεθαμένη ψυχή, ένα φάντασμα που βρίσκει καταφύγιο σε ένα καταραμένο σπίτι δημιουργεί μια τρομακτική αλυσίδα θανάτου σε όποιον προσπαθήσει να μπει μέσα να κατοικήσει και να αναζητήσει την προέλευση του Κακού.
@9: Στα εννιά. Του Αγγελου Σπάρταλη, με τους Δήμητρα Σπάρταλη, Βασίλη Αγουάντ
Σύμφωνα με έναν ακόμα αστικό μύθο, ένα κορίτσι φάντασμα, ηλικίας εννέα ετών, καταλαμβάνει τα κατασχεθέντα από τις τράπεζες διαμερίσματα του κέντρου των Αθηνών και επιτίθεται με βία στους μεσίτες και τους νέους αγοραστές. Ενα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι, στο ξεκίνημα της κοινής του ζωής, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το μικρό φάντασμα για δικό του όφελος.
Η νύχτα τ’ Αγι’ Αντώνη. Του Θανάση Σκρουμπέλου, με τους Μαρία Παπαγαβριήλ, Θοδωρή Προκοπίου
Eνα βράδυ ο Αντώνης, απόστρατος αξιωματικός, ξεμένει στη Μακρόνησο. Συναντά τον Περικλή και τη Σάρα, κι ο χορός του θανάτου αρχίζει. Η νύχτα θα αποκαλύψει τα κρυμμένα μυστικά που τους συνδέουν και θα λύσει τον γόρδιο δεσμό που τους κρατάει δεμένους από παλιά. Τραγικά λυτρωτικό το ξόδι και για τους τρεις τους.
https://www.youtube.com/watch?v=sBg1geOpk3M
Από την έντυπη έκδοση