ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ***
(LES MISERABLES)
ΓΑΛΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΛΑΤΖ ΛΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΝΤΑΜΙΕΝ ΜΠΟΝΑΡ, ΑΛΕΞΙΣ ΜΑΝΕΝΤΙ
Η συνοικία του Παρισιού που ο Βίκτορ Ουγκό έγραψε τους «Αθλιους» δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά από εκείνη την εποχή. Η ανεργία, η ανέχεια, η απουσία προοπτικής οδηγεί παιδιά και νέους να καταφεύγουν στην παρανομία με τις συμμορίες να έχουν μοιράσει τον έλεγχο κάθε δραστηριότητας. Τρεις αστυνομικοί κάνουν περιπολίες γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα, μέχρι που ένας από αυτούς τραυματίζει σοβαρά έναν έφηβο με το όπλο του. Η κόκκινη γραμμή ξεπεράστηκε.
Ο Λατζ Λι δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά τα πρόσωπα, τις καταστάσεις, τα κατατόπια, τις αλληλοεξαρτώμενες σχέσεις και γενικά τον τρόπο λειτουργίας όλου του συστήματος που έχει βάλει στο μικροσκόπιο. Αυτό όμως που απουσιάζει εδώ και η ταινία υπολείπεται του «Μίσους» του Ματιέ Κασοβίτζ είναι ότι ο Λι αποτυγχάνει να μας μεταφέρει την οργή και την απόγνωση των κατοίκων του προαστίου που οδηγεί στην απάντηση της βίας με βία. Το περιμένεις ότι κάποια στιγμή θα βρεθεί η αφορμή για το ξέσπασμα αλλά μέχρι τότε οι «Αθλιοι» δεν έχουν καταφέρει να σε κάνουν κοινωνό της αγωνίας και του αδιεξόδου τους.
ΚΟΝΤΡΑ ΣΕ ΟΛΑ ***
(LE MANS ’66)
ΗΠΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΝΓΚΟΛΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ, ΜΑΤ ΝΤΕΪΜΟΝ
Ο πρώην οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων και νυν σχεδιαστής και πωλητής αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι ενώνει τις δυνάμεις του με τον σπουδαίο αλλά «πεισματάρη» μηχανικό και οδηγό Κεν Μάιλς με στόχο να χαρίσουν στη Φορντ το τρόπαιο του γαλλικού αγώνα αυτοκινήτων στο Λε Μαν το 1966 απέναντι στην πρωταθλήτρια Φεράρι.
Περιττό να πούμε ότι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι σε μεγάλα κέφια έχοντας κατακτήσει χημεία πολύ εύγλωττη και αβίαστη. Η ταινία είναι ένα όχημα για να μας θυμίσουν αυτοί οι δύο πόσο σπουδαίοι και εργατικοί ηθοποιοί είναι και πως μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ανήκουν στους κορυφαίους της γενιάς τους εδώ και χρόνια.
Η ταινία έχει επίσης την τύχη να σκηνοθετείται από τον Τζέιμς Μάνγκολντ ο οποίος έχει στήσει συναρπαστικές στιγμές όταν ο λόγος δίνεται στα αγωνιστικά αυτοκίνητα στις πίστες και τις δοκιμές. Είναι τόσο ελκυστικές αυτές οι σκηνές που και φαν του μηχανοκίνητου αθλητισμού να μην είσαι, εδώ γίνεσαι. Γεμάτες ένταση, αγωνία και… αδρεναλίνη, οι αγωνιστικές σκηνές είναι για σεμινάριο. Η ένσταση αφορά στη «φλυαρία» της ταινίας που την κάνει να φτάνει σχεδόν τις δυόμισι ώρες σε διάρκεια. Πολλές σκηνές δεν θα έλειπαν αν είχαν κοπεί στο μοντάζ.
ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΨΕΥΤΗΣ **
(THE GOOD LIAR)
ΑΓΓΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΠΙΛ ΚΟΝΤΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΛΕΝ ΜΙΡΕΝ, ΙΑΝ ΜΑΚΚΕΛΕΝ
Ο συνταξιούχος Ρόι γνωρίζει μέσω Ιντερνετ την επίσης συνταξιούχο Μπέτι και αρχίζουν να κάνουν παρέα και να περνάνε καλά οι δυο τους. Ομως τόσο εκείνος όσο κι εκείνη κρύβουν σημαντικά μυστικά. Ο Ρόι είναι επαγγελματίας απατεώνας και εποφθαλμιά την περιουσία της Μπέτι, ενώ εκείνη περιμένει δεκαετίες ολόκληρες για τη δικαίωση μιας σκοτεινής στιγμής της παιδικής της ηλικίας.
Ασφαλώς και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι αρκετά απολαυστικό, καθώς πρόκειται για δύο ιερά τέρατα της βρετανικής σκηνής σε μια καλή στιγμή τους. Ιδιαίτερα ο Ιαν ΜακΚέλεν, που τον ευνοεί λίγο παραπάνω το σενάριο. Από εκεί και μετά, όμως, τα μυστικά και τα ψέματα που αποκαλύπτονται μεταφέρονται στρογγυλεμένα και… ανώδυνα με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δύναμη να προκαλέσουν «σοκ και δέος» όπως θα επιθυμούσαν.
37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Μαραθώνιος προβολών από την αφρόκρεμα του σινεμά
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Μια ευτυχισμένη γυναίκα **. Του Ντομινίκ Σάβατζ με τους Τζέμα Αρτερτον, Ντομινίκ Κούπερ
Η Τάρα, ο Μαρκ και τα δυο τους παιδιά ζουν μια άνετη ζωή στα προάστια του Λονδίνου αλλά εκείνη νιώθει το κενό μέσα της να μεγαλώνει διαρκώς. Αποφασίζει να τα παρατήσει όλα και να φύγει μόνη για το Παρίσι αλλά ούτε εκεί θα μπορέσει να βρει τον εαυτό της. Απλοϊκή και χωρίς ιδιαίτερες εξηγήσεις και αγωνίες ιστορία αναζήτησης ταυτότητας.
Last Christmas. Του Πολ Φέιγκ με τους Εμίλια Κλαρκ, Χένρι Γκόλντινγκ
Η Κέιτ βρίσκεται στο Λονδίνο και τριγυρνάει δυσαρεστημένη, παρέα με μια στοίβα κακών αποφάσεων που έχει πάρει στη ζωή της, ακούγοντας το χτύπημα των κουδουνιών στα παπούτσια της – μια άλλη ενοχλητική συνέπεια από τη δουλειά της ως «ξωτικό» σε ένα χριστουγεννιάτικο κατάστημα. Ο Τομ φαίνεται πολύ καλός για να είναι αληθινός, όταν μπαίνει στη ζωή της και αρχίζει να βλέπει και να καταλαβαίνει πολλούς από τους εσωτερικούς της φραγμούς.
Χωρίς οικογένεια. Του Αντουάν Μπλοσιέ με τους Ντανιέλ Οτέιγ, Μαλόμ Πακίν
Ο Ρεμί, ένα ορφανό αγόρι, μεγαλώνει με τη θετή του μητέρα, την ευγενική κυρία Μπαρπεράν, μέχρι που την αποχωρίζεται στα δέκα του χρόνια και βρίσκεται υπό την επιμέλεια του Βιταλίς, ενός μυστηριώδους περιπλανώμενου θιασάρχη. Κοντά του, ο Ρεμί σκληραγωγείται στη δύσκολη ζωή του περιπλανώμενου θιάσου, όπου τραγουδάει για να κερδίσει το ψωμί του.
Σκυλομπελάς. Κινούμενα σχέδια του Κέβιν Τζόνσον
Η θεία πέθανε και τα ανίψια της είναι έτοιμα να ξεκοκκαλίσουν την τεράστια περιουσία της. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι οι χρυσοί κληρονόμοι δεν είναι εκείνοι αλλά το καλοαναθρεμμένο της σκυλάκι, ο Μπελάς που οι ίδιοι φρόντισαν να πετάξουν στον δρόμο. Τώρα θα πρέπει να τον βρουν και να τον φέρουν πίσω πριν να είναι αργά.
Ο Μαξίμ στην εξουσία (1938). Των Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ με τους Μπορίς Τσιρκόφ, Βαλεντίνα Κιμπάρντινα
Ο Μαξίμ είναι κομισάριος της κρατικής τράπεζας στην Αγία Πετρούπολη μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση και προσπαθεί να εγκλιματιστεί στη νέα πραγματικότητα και τις προκλήσεις των ριζοσπαστικών αλλαγών.
Από την έντυπη έκδοση