ΤΖΟΥΝΤΙ ***
(JUDY)
ΗΠΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΥΠΕΡΤ ΓΚΟΥΛΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΡΕΝΕ ΖΕΛΒΕΓΚΕΡ, ΤΖΕΣΙ ΜΠΑΚΛΕΪ
Στην τελευταία περίοδο της ζωής τής Τζούντι Γκάρλαντ εστιάζει η ταινία, όταν η δημοφιλέστατη Αμερικανίδα τραγουδούσε στο Λονδίνο απογοητεύοντας τους θαυμαστές της με την ασταθή παρουσία της στη σκηνή, συνέπεια των καταχρήσεων που πλέον την είχαν καταβάλει. Αν και η παραγωγή στο σύνολό της είναι άριστη και η Ρενέ Ζελβέγκερ κάνει εντυπωσιακό comeback με μια ερμηνεία που θα θυμόμαστε, καθώς δεν υποδύεται απλά αλλά έχει μεταμορφωθεί σε Τζούντι Γκάρλαντ σε απόλυτο βαθμό, οι σεναριακές ιδέες απουσιάζουν, με αποτέλεσμα η ταινία να επαναλαμβάνεται άσκοπα.
ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ***
(OFFICIAL SECRETS)
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
ΑΓΓΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΚΑΒΙΝ ΧΟΥΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΙΡΑ ΝΑΪΤΛΙ, ΡΕΪΦ ΦΑΪΝΣ
Την πραγματική ιστορία του 2003, όταν υπάλληλος της υπηρεσίας Πληροφοριών της Αγγλίας γίνεται αποδέκτης ενός άκρως απόρρητου εγγράφου που φανερώνει το βρόμικο παιχνίδι των ΗΠΑ στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για να δοθεί το «πράσινο φως» στον πόλεμο στο Ιράκ, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ο Γκάβιν Χουντ. Στο ρόλο της υπαλλήλου, η Κίρα Νάιτλι ξαναβρίσκει τον καλό εαυτό της ερμηνεύοντας με αποφασιστικότητα και χωρίς πολλές φανφάρες, ενώ παράλληλα η ταινία σε οδηγεί σταθερά από το χέρι μέχρι το τέλος παρά τον όγκο των πληροφοριών και την εναλλαγή των προσώπων. Ακόμα και οι πιο μικροί και σύντομοι ρόλοι είναι καλά τοποθετημένοι στην πλοκή και κανείς τους δεν μοιάζει παράταιρος ή περιττός.
3 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ **
(THE INFORMER)
ΑΓΓΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΤΡΕΑ ΝΤΙ ΣΤΕΦΑΝΟ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΖΟΕΛ ΚΙΝΑΜΑΝ, ΡΟΖΑΜΟΥΝΤ ΠΑΪΚ
Ενας κατάδικος συνεργάζεται με το FBI με στόχο να συλληφθεί ο μεγαλέμπορος ναρκωτικών της μαφίας των Πολωνών. Ομως το σχέδιο «στραβώνει», η αστυνομία της Νέας Υόρκης παρεμβαίνει με κίνδυνο να αποκαλυφθούν τα πάντα και ο επιβλέπων την υπόθεση αναγκάζεται να αφήσει τον πληροφοριοδότη στην τύχη του. Αυτός θα πρέπει τώρα να δράσει προκειμένου να μην βρεθεί κρεμασμένος στο κελί του και να προστατεύσει και την οικογένειά του που βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο. Εντιμων προθέσεων και καλοφτιαγμένη αστυνομική δράση με επίσης τίμιες ερμηνείες, ιδιαίτερα από τους Τζόελ Κίναμαν και Κλάιβ Οουεν, ο οποίος έχει τελειοποιήσει πια το ρόλο του καλοσιδερωμένου πράκτορα, που τίποτα δεν είναι σε θέση να τον τσαλακώσει. Ομως η ταινία δεν ανακαλύπτει και την Αμερική.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε. **. Του Βέρνερ Χέρτσογκ, με τους Μαχίρο Τανιμότο, Ισι Γιουίτσι
Ο Χέρτσογκ ταξιδεύει στην Ιαπωνία και με μια ψηφιακή κάμερα στο χέρι καταγράφει τις δραστηριότητες μιας παράδοξης εταιρίας, η οποία μισθώνει ηθοποιούς για να υποδύονται χαμένα, αγαπημένα πρόσωπα σε οικογένειες, να υποδύονται ανθρώπους που ενημερώνουν τους πελάτες τους ότι κέρδισαν αμύθητα ποσά στο λαχείο κ.ά. Κάπου ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, ο Χέρτσογκ χάνει το βηματισμό του και επαναλαμβάνει διαρκώς την ίδια ιδέα, κάνοντας σχεδόν ερασιτεχνική δουλειά όσον αφορά στο χειρισμό της κάμερας, τους φωτισμούς κ.λπ.
Αντίστροφη μέτρηση *. Του Τζάστιν Ντεκ, με τους Ελίζαμπεθ Λάιλ, Αν Γουίντερς
Μια εφαρμογή που κατεβάζουν στο κινητό τους γιατροί, ασθενείς, νοσοκόμες και συγγενείς τους σε ένα νοσοκομείο, τους ενημερώνει πότε θα πεθάνουν και ξεκινά την αντίστροφη μέτρηση. Μια νεαρή κοπέλα από το προσωπικό του νοσοκομείου και η αδελφή της ενημερώνονται από την εφαρμογή ότι τους έμειναν λίγες μέρες ως το τέλος τους κι εκεί αρχίζει η απεγνωσμένη προσπάθεια ακύρωσης. Φαιδρό θριλεράκι με ακόμα πιο φαιδρό φινάλε, που δεν ξεγελά τους φαν του είδους.
Η μάχη της επικράτησης. Του Αλφόνσο Γκόμεζ-Ρεγιόν, με τους Μπένεντικτ Κάμπερματς, Μάικλ Σάνον
Το 1880, ο εφευρέτης Τόμας Εντισον και ο επιχειρηματίας Τζορτζ Γουέστινγκχαουζ βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας θρυλικής διαμάχης για την ηλεκτροδότηση σχεδόν όλου του κόσμου, που θα σηματοδοτούσε την έναρξη μιας νέας εποχής. Ο Έντισον υποστήριζε την παροχή του συνεχούς ρεύματος, ενώ ο Γουέστινγκχαουζ το εναλλασσόμενο.
Γέτι: Ο χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων. Κινούμενα σχέδια των Τζιλ Κάλτον, Τοντ Γουάιλντερμαν
Οταν η έφηβη Γι συναντάει ένα νεαρό Γέτι στην ταράτσα του διαμερίσματός της στη Σαγκάη, μια σπάνια και ξεχωριστή φιλία ξεκινάει. Μαζί με τους ατίθασους και άτακτους φίλους της, Γιν και Πενγκ, αποφασίζουν να το ονομάσουν «Εβερεστ». Ολοι μαζί θα ξεκινήσουν μαζί του ένα μαγευτικό ταξίδι για την αναζήτηση της οικογένειάς του, στο πιο ψηλό σημείο της Γης.
Η εικόνα που έχασες. Ντοκιμαντέρ του Ντόναλ Φόρμαν
«Ενας Αμερικανός στο Παρίσι που κάνει ταινίες για την Ιρλανδία». Eτσι περιγράφει ο Ντόναλ Φόρμαν τον πατέρα του, τον Αρθουρ ΜακΚέιγκ, στην ταινία του, ένα κινηματογραφικό δοκίμιο για τον πατέρα του, με τον οποίο είχε ελάχιστη επαφή. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Ιρλανδο-αμερικανός ΜακΚέιγκ (1948-2008) έκανε ταινίες για τη σύγκρουση στη Βόρεια Ιρλανδία και άφησε πίσω του ένα οπτικό αρχείο τριάντα ετών.
Yallah! Yallah!. Ντοκιμαντέρ των Φερνάντο Ρομανάτζο, Κριστιάν Πιροβάνο
Επτά άτομα και οι καθημερινές τους προσπάθειες να ξεπεράσουν τις δυσκολίες της ζωής στη σημερινή Παλαιστίνη. Οι λεπτομέρειες της καθημερινής τους ζωής, οι σχέσεις και η συνύπαρξή τους μας φέρνουν κοντά σε μια ιστορία ποδοσφαίρου, πάθους και αντίστασης.
Η νιότη του Μαξίμ (1935). Του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, με τους Μπόρις Τσιρκόφ, Βαλεντίνα Κιμπάρντινα
Η «Νιότη του Μαξίμ» είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας του Μαξίμ, του αριστουργήματος του Κόζιντσεφ. Γυρισμένο το 1935, μιλάει για μια διπλή νιότη, τη βιολογική και την (δυνάμει) επαναστατική. Αυτή η δυνατότητα της επανάστασης περιγράφεται αντιθετικά: σαν φθορά και πλήρης αποδιάρθρωση του προεπαναστατικού καθεστώτος (η δράση αρχίζει το 1910) και σαν γέννηση του καινούργιου ανθρώπου μέσα σε αυτό το καθεστώς.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου