ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ****
(GREEN BOOK)
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΙΤΕΡ ΦΑΡΕΛΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΒΙΓΚΟ ΜΟΡΤΕΝΣΕΝ, ΜΑΧΕΡΣΑΛΑ ΑΛΙ
«Ουκ εν τω πολλώ το ευ», μας λέει εδώ ο σκηνοθέτης τού «Κάτι τρέχει με τη Μαίρη» και «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος», Πίτερ Φαρέλι. Αρκεί να έχεις στα χέρια σου μια ιστορία που εξελίσσεται με οικονομία και θέτει τα ζητήματα με σαφήνεια και επάρκεια.
Ενα πρωταγωνιστικό δίδυμο όπου ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει με ακρίβεια και προσοχή στη λεπτομέρεια είναι επίσης πάντα μεγάλο ατού. Χωρίς φανφάρες και μεγαλόστομες διακηρύξεις, ο Φαρέλι ανταποκρίνεται στο αίτημα της εποχής μας και υπογράφει ένα αντιρατσιστικό σχόλιο με ελαφρότητα και χάρη, αλλά χωρίς να χαρίζεται όταν η ιστορία του το απαιτεί.
Στη δεκαετία του ’60 στη Νέα Υόρκη, ο Ιταλός Τόνι Λιπ δουλεύει με αποτελεσματικότητα στη νύχτα, κι όταν το κλαμπ στο οποίο εργάζεται κλείνει, αναλαμβάνει να γίνει ο οδηγός του μαύρου πιανίστα Ντον Σίρλεϊ στην περιοδεία του στην ενδοχώρα των ΗΠΑ.
Απολαυστικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο, απολαυστικός και ο καίριος και ισορροπημένος τρόπος με τον οποίο τίθενται τα θέματα.
Η ΑΓΡΙΑ ΑΧΛΑΔΙΑ ***
(ΑHLΑΤ ΑGACI)
ΤΟΥΡΚΙΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΟΥΡΙ ΜΠΙΛΓΚΕ ΤΣΕΪΛΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΪΝΤΙΝ ΝΤΟΓΚΟΥ ΝΤΕΜΙΡΚΟΛ, ΜΟΥΡΑΤ ΤΣΕΜΣΙΡ
Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του, ο Σινάν επιστρέφει στο πατρικό του σε ένα χωριό κοντά στο Τσανάκαλε με την πιθανότητα να γίνει δάσκαλος σαν τον πατέρα του. Εκείνος ζει μόνο για τον τζόγο, με αποτέλεσμα η οικογένεια να βρίσκεται στα πρόθυρα της φτώχειας, ενώ ο Σινάν έχει πιο διευρυμένα όνειρα για τον εαυτό του, καταφέρνοντας να υπογράψει το πρώτο του μυθιστόρημα.
Ξεπερνάει τις τρεις ώρες η νέα ταινία του σπουδαίου Τούρκου δημιουργού και μέσα σε αυτές τις τρεις ώρες ο Τσεϊλάν έχει την ευκαιρία να σχολιάσει διεξοδικά πολλά και διαφορετικά ζητήματα, όπως ο έρωτας, οι οικογενειακές σχέσεις, η θρησκεία, η κοσμοθεωρία, η φιλοσοφία, το παρελθόν και το μέλλον, η επιβίωση σε μια εποχή που νέοι περιορισμοί ορθώνονται διαρκώς.
Με μακροσκελείς και πλούσιους διαλόγους, ο Τσεϊλάν δεν βιάζεται να αναλύσει όσα τον απασχολούν, κι αυτό είναι ίσως το μοναδικό μειονέκτημα της ταινίας, ιδιαίτερα για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το έργο του.
Όμως, το τρίτο μέρος πραγματικά αποζημιώνει, καθώς όλα τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν στη θέση τους και ο Τούρκος σκηνοθέτης μεταδίδει για ακόμα μια φορά τη βεβαιότητα ότι με μεγάλη άνεση υπογράφει μια ακόμα μεγάλη ταινία στη φιλμογραφία του.
ΤΟ ΒΑΠΟΡΑΚΙ ***
(THE MULE)
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ, ΜΠΡΑΝΤΛΕΪ ΚΟΥΠΕΡ
Γιατί καθυστερεί η κατασκευή κινηματογραφικών πλατό στη Θεσσαλονίκη - Τι λένε επενδυτής και Enterprise Greece
Μακριά από την οικογένειά του, που δεν θέλει να τον βλέπει ούτε ζωγραφιστό, και χρεωμένος ως το λαιμό, ο 90χρονος Ερλ αναλαμβάνει να μεταφέρει βαλίτσες με ναρκωτικά με το φορτηγάκι του σε σχετικά μεγάλες αποστάσεις. Σύντομα όμως ένας φέρελπις ντέτεκτιβ θα τον εντοπίσει και θα ακολουθήσει τα ίχνη του ελπίζοντας να τον συλλάβει.
Πλησιάζοντας τα 90 του χρόνια, ο Κλιντ Ιστγουντ δείχνει να μη θέλει να τα παρατήσει ακόμα, και καλά κάνει, αφού μπορεί και υπογράφει ταινίες σαν το «Βαποράκι». Ταινίες που διατηρούν τη φρεσκάδα τους, οικείες, με έξυπνο χιούμορ και καίριες καταβάσεις στον πυρήνα των ανθρώπινων σχέσεων.
Γιατί μπορεί σε πρώτο πλάνο να παρακολουθούμε την κάπως κωμική περιπέτεια ενός ηλικιωμένου στην προσπάθειά του να μην καταλήξει στο πεζοδρόμιο, αλλά η καρδιά της ταινίας είναι ασφαλώς η επούλωση παλιών πληγών που παραμένουν ανοικτές και εν προκειμένω οι πληγές που ο ίδιος προκάλεσε στην οικογένειά του με την απουσία του σε κάθε καθοριστική στιγμή του κοινού τους βίου. Κι εκεί είναι που ο Κλιντ Ιστγουντ δίνει σώμα και ψυχή και, γεμάτος τρυφερότητα και γλυκύτητα, μας υπενθυμίζει τα ουσιώδη.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Destroyer ***. Της Κάριν Κουσάμα, με τους Νικόλ Κίντμαν, Σεμπάστιαν Σταν
Η ντέτεκτιβ Εριν Μπελ υποψιάζεται ότι ένας κακοποιός έχει αποφυλακισθεί ζητώντας εκδίκηση για την παγίδα που εκείνη του έστησε πριν από χρόνια. Δεν θα σταματήσει αν δεν τον εντοπίσει για να τον εξουδετερώσει.
Αρκετά ωμό και σκληρό αστυνομικό θρίλερ που ακολουθεί πιστά τους κανόνες του είδους, με ευρηματική κινηματογράφηση και εύστοχα φλας μπακ για να συμπληρώσουμε το παζλ. Η Νικόλ Κίντμαν, σε σωματοποιημένο ρόλο όπου δεν την έχουμε συνηθίσει, κάνει τίμια προσπάθεια.
Μια δεύτερη ευκαιρία. Του Πίτερ Σίγκαλ, με τους Τζένιφερ Λόπεζ, Βανέσα Χάτζενς
Η Μάγια δουλεύει ως πωλήτρια σε κατάστημα, αλλά δεν είναι ικανοποιημένη. Ενα ψεύτικο βιογραφικό και οι ικανότητές της θα την οδηγήσουν στη νέα της δουλειά, που θα της αλλάξει τη ζωή. Δεν πρέπει όμως να ξεχάσει τι τελικά είναι σημαντικό για εκείνη.
Εscape room. Του Ανταμ Ρόμπιτελ, με τους Ντέμπορα Αν Γουολ, Τάιμπερ Λαμπίν
Εξι άγνωστοι, προκειμένου να επιβιώσουν και να βγουν ζωντανοί από το δωμάτιο-γρίφο, πρέπει να στύψουν το μυαλό τους και να βρουν τον τρόπο.
Γουίλι. Κινούμενα σχέδια του Γιούσρι Αμπντ Χαλίμ
Ο Γουίλι είναι ένα αυτοκίνητο και το όνειρό του είναι να τρέξει σε αγώνες. Προς το παρόν ζει μια συμβατική ζωή με μια καθημερινή δουλειά, μέχρι που ερωτεύεται ένα σπορ αυτοκίνητο και όλα αλλάζουν.
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού. Κινούμενα σχέδια των Αμελί Νέσμπι Φικ και Γιόργκεν Λέρνταμ.
Ο ελέφαντας Σεμπάστιαν και η γάτα Μίτσο περνούσαν πολύ όμορφα, μέχρι που ο δήμαρχος της πόλης τους εξαφανίστηκε, αφήνοντάς τους ένα μήνυμα ότι ναυάγησε στο Μυστηριώδες Νησί. Μαζί με το μήνυμά του άφησε και ένα σπόρο από τον οποίο φύτρωσε και ένα τεράστιο αχλάδι. Το αχλάδι αυτό θα γίνει το πλοίο που θα τους πάει στο Μυστηριώδες Νησί.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]