VICE: Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ****
(VICE)
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΤΑΜ ΜΑΚ ΚΕΪ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ, ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ
Στην πιο κρίσιμη φάση της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής και της σύγχρονης παγκόσμιας Ιστορίας εστιάζει ο Ανταμ ΜακΚέι που πριν από τρία χρόνια μας είχε φιλοδωρήσει με το εξαιρετικό «Το μεγάλο σορτάρισμα» για τη φούσκα του real estate στις ΗΠΑ.
Ο Αμερικανός δημιουργός επιλέγει να φωτίσει τις διεργασίες και τον πυρετό του παρασκηνίου στον Λευκό Οίκο μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους και όσα ακολούθησαν εστιάζοντας σε ένα πρόσωπο-κλειδί των εξελίξεων.
Τον αντιπρόεδρο Ντικ Τσένεϊ, που σύμφωνα με τον ΜακΚέι ήταν εκείνος που έπαιρνε τις τελικές αποφάσεις, με τον πρόεδρο Τζορτζ Μπους τον νεότερο να στέκεται σχεδόν σαν παρατηρητής σε όσα συμβαίνουν μπροστά στα μάτια του.
Ομως ο ΜακΚέι το νήμα το πιάνει από νωρίς κάνοντας βουτιά στο παρελθόν του Τσένεϊ, που στα νεανικά του χρόνια ήταν ένας ξεγραμμένος αλκοολικός που έκανε δουλειές του ποδαριού για να τα φέρει βόλτα. Εχοντας στο πλευρό του τη φιλόδοξη σύζυγό του, ο Τσένεϊ θα καταφέρει να εισχωρήσει στον Λευκό Οίκο και να αναλάβει τη μία μετά την άλλη τις καίριες θέσεις, μέχρι που ο Τζορτζ Μπους ο νεότερος να τον επιλέξει για αντιπρόεδρό του.
Είναι χαρακτηριστική η σκηνή που οι δύο άνδρες συναντιούνται και συζητούν τους όρους της συνεργασίας τους. Από τη μια πλευρά ο Τσένεϊ απαιτεί σχεδόν τα πάντα για να πει το ναι και από την άλλη ο Μπους του τα προσφέρει με περισσή αφέλεια και έλλειψη στρατηγικής σκέψης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εισέλθουν στις κρίσιμες θέσεις λήψης αποφάσεων όλοι οι στενοί συνεργάτες του Τσένεϊ και του μέντορά του Ντόναλντ Ράμσφελντ κι εκείνος να παίρνει όλες τις μεγάλες αποφάσεις στον Λευκό Οίκο παραμερίζοντας τις πιο μετριοπαθείς φωνές της κυβέρνησης Μπους.
Η σκηνοθεσία του ΜακΚέι και το μοντάζ του Χανκ Κόργουιν δίνουν στην ταινία μια απολαυστική ροή, καθώς ούτε ένα δευτερόλεπτο δεν πάει χαμένο, ενώ ο μεγάλος όγκος πληροφοριών για πρόσωπα και πράγματα στην Ουάσιγκτον διαχέεται τόσο ισορροπημένα που σε καμία στιγμή δεν νιώθεις «μπουκωμένος». Για τις ερμηνείες δεν υπάρχουν και πολλά να πεις.
Η πρωταγωνιστική τετράδα των Κρίστιαν Μπέιλ, Εϊμι Ανταμς (Λιν Τσένεϊ), Στιβ Καρέλ (Ντόναλντ Ράμσφελντ) και Σαμ Ρόκγουελ (Τζορτζ Μπους τζ.) αποτυπώνει με εξαιρετική ακρίβεια τόσο σωματικά όσο και στην εκφορά του λόγου τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ηρώων που υποδύονται, με τον Κρίστιαν Μπέιλ να ξαφνιάζει με την ολοκληρωτική μεταμόρφωσή του και την υιοθέτηση στο έπακρο των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων του πρώην αντιπροέδρου.
ΟΛΟΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ***
(TODOS LOS SABEN)
ΙΣΠΑΝΙΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΣΓΚΑΡ ΦΑΡΑΝΤΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΧΑΒΙΕ ΜΠΑΡΔΕΜ, ΠΕΝΕΛΟΠΕ ΚΡΟΥΖ
Η Λάουρα επιστρέφει από την Αργεντινή στο πατρικό της στην Ισπανία μαζί με τα δύο παιδιά της για το γάμο της αδελφής της, αλλά το βράδυ του γάμου και του γλεντιού στο σπίτι, η έφηβη κόρη της απάγεται. Καθώς οι απαγωγείς τούς έχουν συμβουλεύσει να μην αποταθούν στην αστυνομία, στο πλευρό της Λάουρα και της οικογένειάς της θα σταθεί ο Πάκο, ένας παιδικός της φίλος, ο οποίος τώρα καλλιεργεί τη γη που κάποτε ανήκε σε εκείνη.
Οσο όλοι προσπαθούν να εντοπίσουν ζωντανή την κόρη της, γκρίζες ζώνες από το παρελθόν έρχονται στο φως.
Ο δις βραβευμένος με Οσκαρ Ασγκάρ Φαραντί υπογράφει την πρώτη ισπανόφωνη ταινία του, δίνοντας τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε δύο ικανότατους σταρ και προσθέτει στην εξίσωση έναν ακόμα εξαίρετο ερμηνευτή, τον Ρικάρντο Νταρίν, που έρχεται σε αντίστιξη με τον μεστό και ουσιαστικό Χαβιέ Μπαρδέμ.
Εκεί που ο Φαραντί σκόνταψε και δεν υπέγραψε μια ακόμα σπουδαία ταινία, όπως το «Τι απέγινε η Ελι», ο «Χωρισμός» ή το «Παρελθόν», είναι το σενάριό του, το οποίο δεν κρύβει καμία έκπληξη και είναι τόσο προβλέψιμο που σχεδόν από την εκκίνηση ξέρεις τους «άσους» που θα βγάλει από το μανίκι του.
Η μεγάλη αποκάλυψη που μας επιφυλάσσει εδώ ο Φαραντί δεν είναι ικανή να συγκλονίσει και να πυροδοτήσει συζητήσεις και αντιπαραθέσεις. Ολα στο φινάλε επανέρχονται στην κανονικότητά τους σαν να μην έχει συμβεί το παραμικρό στις ζωές των ηρώων που μόλις γνωρίσαμε.
One man show
Ο ΕΝΟΧΟΣ ***
(THE GUILTY)
ΔΑΝΙΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΟΥΣΤΑΒ ΜΙΛΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ: ΓΙΑΚΟΜΠ ΣΕΝΤΕΡΓΚΡΕΝ
Θρίλερ δωματίου για έναν ρόλο υπογράφει εδώ ο Γούσταβ Μίλερ και κατορθώνει να διατηρεί την ένταση σε υψηλά επίπεδα μέχρι το λυτρωτικό φινάλε. Ολη η δράση είναι κλεισμένη σε ένα δωμάτιο της Αμεσης Δράσης όπου ο Ασγκερ δέχεται το τηλεφώνημα της Ιμπεν, η οποία ζητάει βοήθεια λέγοντας ότι έχει απαχθεί και βρίσκεται καθ’ οδόν σε ένα λευκό βαν.
Ο Μίλερ δεν αφήνει σε κανένα σημείο τη δράση του να ξεχειλώσει και να χάσει το ενδιαφέρον της, ενώ οι ανατροπές είναι σωστά τοποθετημένες στο χρόνο και αλλάζουν ριζικά την εξέλιξη της πλοκής. Η ταινία διεκδικεί μια θέση στην πεντάδα για το ξενόγλωσσο Οσκαρ.
Master of… puppets
THE HAPPYTIME MURDERS **
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΠΡΑΪΑΝ ΧΕΝΣΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΕΛΙΣΑ ΜΑΚΑΡΘΙ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΜΠΑΝΚΣ
Παρωδία αστυνομικής ταινίας σε έναν κόσμο όπου άνθρωποι και puppets ζουν μαζί. Το σώζει κάπως που το χιούμορ του δεν είναι political correct, αλλά η δόση δεν είναι αρκετή.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]