ΡΟΜΑ****
(ROMA)
Μεξικό, 2018
Σκηνοθεσία: Ακφόνσο Κουαρόν
Πρωταγωνιστούν: Γιαλιτζά Απαρίσιο, Μαρίνηα Ντε Ταβίρα
Η πολυαναμενόμενη «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν κάνει πρεμιέρα απόψε στις αίθουσες και πέρα από το ερώτημα αν και πόσες υποψηφιότητες για Οσκαρ θα αποσπάσει, πρόκειται για το αριστούργημα του Μεξικανού σκηνοθέτη που δύσκολα θα επαναληφθεί. Πρόκειται πραγματικά για ένα έργο που θαυμάζει κανείς για τον τρόπο που ο Κουαρόν στήνει μεγαλοπρεπείς σε σύλληψη και εκτέλεση σκηνές αλλά τόσο κοινές και καθημερινές στην ουσία τους.
https://www.youtube.com/watch?v=Vyp8LjeF8Ko
Μια οδομαχία φοιτητών και αστυνομίας μοιάζει λες και παρακολουθείς πολεμική ανταπόκριση. Ενας παρ’ ολίγον πνιγμός στη θάλασσα, σου δίνει την αίσθηση ότι επίκειται το τέλος του κόσμου. Μια απλή περιήγηση στα δωμάτια της αστικής κατοικίας της οικογένειας που πρωταγωνιστεί σε κάνει να νιώθεις ότι μόλις έκανες μια βόλτα στο σύμπαν.
Το κυνηγητό δύο γυναικών στην κεντρική λεωφόρο, ως παιχνίδι για το ποια θα φτάσει πρώτη στον προορισμό τους, μετατρέπεται σε επίτευγμα της κάμερας που ξεφεύγει από φυσικά και μη εμπόδια για να μην χάσει ούτε δευτερόλεπτο από την κούρσα. Βλέποντας τη «Ρόμα» είναι σαν ολόκληρο το Μεξικό να συμμετέχει στα γυρίσματα της ταινίας σπρώχνοντας τον Κουαρόν σε νέα δυσθεώρητα ύψη, με τον ίδιο να κλείνει το μάτι στα κινήματα της εποχής μας εκθειάζοντας τη γυναίκα που μάχεται και πάντα συνεχίζει.
Ο ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ***
(A PRIVATE WAR)
Αγγλία, 2018
Σκηνοθεσία: Μάθιου Χάινεμαν
Πρωταγωνιστούν: Ροζαμούντ Πάικ, Τζέιμι Ντορνάν
Η πραγματική ιστορία της ρεπόρτερ των Sunday Times, Μαρί Κόλβιν, που έδινε ανταποκρίσεις από τις εμπόλεμες ζώνες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή της. Την «ατρόμητη» δημοσιογράφο υποδύεται εδώ η Ρόζαμουντ Πάικ σε ένα ρόλο που δεν την έχουμε συνηθίσει ως σήμερα.
Η φινετσάτη ηθοποιός εδώ τσαλακώνεται όσο δεν πάει, μη διστάζοντας να ερμηνεύσει έναν χαρακτήρα που σπάνια κυκλοφορεί με τουαλέτες και ψηλοτάκουνα. Αν εξαιρέσεις κάποιες στιγμές που η ερμηνεία της Πάικ γίνεται υπερβολική και ξεφεύγει κάπως από το μέτρο, η ταινία δεν απέχει και πολύ από ένα καλοφτιαγμένο ντοκιμαντέρ που μας ξεναγεί στα πεδία των μαχών στο Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Λιβύη.
Αποκορύφωμα βέβαια είναι η αποστολή της Κόλβιν στη Χομς της Συρίας με σκηνές που θυμίζουν Αποκάλυψη και υποβάλλουν γνώστες της κατάστασης και μη.
Ο ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΗΣ ****
(WHITE FANG)
Κινούμενα σχέδια
Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Εσπιγκάρες
Εξαιρετική animation διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον που θα κερδίσει μικρούς και μεγάλους. Ο βραβευμένος με Οσκαρ ταινίας μικρού μήκους για το «Mr Hublot» επανέρχεται με μια ιστορία που σε γοητεύει στιγμιαία.
Η Παραλία: Η Ιφιγένεια σε σοκ
Η πρώτη ύλη που είχε στα χέρια του ο Ισπανός σκηνοθέτης είναι άλλωστε υπέροχη και σε αυτή οφείλεται το ήμισυ της τωρινής επιτυχίας. Ο Εσπιγκάρες το μόνο που είχε να κάνει ήταν να αποτυπώσει τα τοπία και τους ανθρώπους του ορεινού Δυτικού Καναδά με το προσωπικό του ύφος. Και φυσικά το καταφέρνει περίφημα φροντίζοντας συνεχώς να κεντρίζει το ενδιαφέρον των μεγάλων και να μην προσβάλλει τη νοημοσύνη των μικρών. Και το αντίστροφο.
ΒΟΧ
Επίσης Προβάλλονται
Aquaman ***. Του Τζέιμς Γουάν, με τους Τζέισον Μόμοα, Αμπερ Χερντ.
Ο Αρθουρ Κάρι εκμεταλλεύεται τις σούπερ δυνάμεις που διαθέτει ως Aquaman για να σώσει ανθρώπους σε επικίνδυνες καταστάσεις κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας αλλά όταν καλείται να παρέμβει στην Ατλαντίδα για να μην ξεκινήσει από εκεί το τέλος της ανθρωπότητας, αρχικά δυσανασχετεί. Οταν τελικά πειστεί, η παρουσία του στο βυθό της θάλασσας θα φέρει μεγάλες αναταράξεις στο χαμένο υδάτινο βασίλειο.
Κάτι παραπάνω από χορταστική είναι η πρώτη μεγάλη περιπέτεια του Aquaman στη μεγάλη οθόνη. Ολα είναι δοσμένα σε σχεδόν φρενήρη και υπερβολικό βαθμό αλλά παραδόξως σωστά κατανεμημένα έτσι, ώστε να μην βγαίνεις από την αίθουσα «εξουθενωμένος» από το υπερθέαμα. Το οποίο έχει δράση, απόπειρες καλού χιούμορ, β’ ερμηνείες από Γουίλεμ Νταφό, Νικόλ Κίντμαν κ.ά. και εντυπωσιακά εφέ κάτω από τη θάλασσα.
Γυναίκες που περάσατε από δω **. Του Σταύρου Τσιώλη, με τους Κωνσταντίνο Τζούμα, Ερρίκο Λίτση.
Δυο μεσήλικες καλύπτουν το αυθαίρετο κτίσιμο ενός δωματίου στήνοντας μια μίνι καντίνα στο δρόμο. Από μπροστά τους περνάνε άνδρες και γυναίκες που αφηγούνται ιστορίες της καθημερινότητάς τους. Με ατάκτως ερριμμένες ιστορίες που δεν έχουν καμία συνοχή μεταξύ τους, κλείνει ο Σταύρος Τσιώλης την τριλογία του για τις γυναίκες. Μάλλον άδοξα, θα λέγαμε.
Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν. Κινούμενα σχέδια των Φιλ Λορντ και Κρις Μίλερ.
Ο μισός Αφροαμερικανός μισός Πορτορικανός έφηβος Μάιλς Μοράλες ζει στο Μπρούκλιν και προσπαθεί να προσαρμοστεί στο καινούργιο ιδιωτικό σχολείο του Μανχάταν. Η ζωή του δυσκολεύει ακόμα περισσότερο όταν τον δαγκώνει μια ραδιενεργή αράχνη και αποκτά υπερδυνάμεις.
Η ιστορία μιας πρεμιέρας. Ντοκιμαντέρ των Τιερί Ντεμεζιέρ και Αλμπάν Τερλέ.
Η πρώτη παράσταση του χορογράφου Μπέντζαμιν Μιλπιέ ως καλλιτεχνικού διευθυντή της Σχολής Χορού της Οπερας του Παρισιού από τις πρόβες ως την πρεμιέρα.
Ταξίδι πνοής. Ντοκιμαντέρ του Χρήστου Καρακάση για τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Μεσσάλα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]