Η 26χρονη Αμερικανίδα, από αγαπημένη σταρ των εφήβων, με τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στα «Twilight», έχει κάνει το άλμα στις πιο προσωπικές ταινίες και έχει καταφέρει να βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα, που τα μεγαλύτερα φεστιβάλ κινηματογράφου θέλουν να υποδέχονται στις πρεμιέρες τους.
«Δεν υπήρχε κάποιο σχέδιο. Δεν προσπάθησα πολύ για να με πάρουν στα σοβαρά. Η σειρά “Twilight” με καθόρισε για κάποιους, αλλά εγώ ποτέ δεν ένιωσα ότι ήταν κάτι από το οποίο έπρεπε να ξεφύγω. Ηταν απλά μια μακρά εμπειρία, σε μια ταινία που μου άρεσε», λέει αφοπλιστικά στο «Variety» για το ρόλο με τον οποίο έγινε γνωστή παγκοσμίως.
Μετά το 18μηνο διάλειμμα από την τελευταία ταινία της σειράς, στράφηκε σε πιο «μικρές» ταινίες και σε συνεργασίες με ιδιαίτερους σκηνοθέτες.
Σίγουρα θα τη θυμάστε στο «Κάθε στιγμή μετράει» ως κόρη της Τζούλιαν Μουρ ή στα «Σύννεφα του Σιλς Μαρία» ως προσωπική βοηθό της Ζιλιέτ Μπινός.
Ο ρόλος αυτός χάρισε στην Κρίστεν το βραβείο Σεζάρ (το γαλλικό Οσκαρ) β’ γυναικείου ρόλου και της έδωσε τη δυνατότητα να «περηφανεύεται» ότι είναι η πρώτη Αμερικανίδα που κατέκτησε τη συγκεκριμένη διάκριση.
Σε λίγες μέρες, από τις 25 Αυγούστου, θα έχουμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε στο «Café Society» του Γούντι Αλεν, στο οποίο πρωταγωνιστεί, ανάμεσα σε δύο άνδρες που τη διεκδικούν, τον Στιβ Καρέλ και τον Τζέσι Αϊζενμπεργκ. Η Κρίστεν Στιούαρτ υποδύεται μια γραμματέα με τη χαριτωμένη ελαφρότητα της Οντρεϊ Χέμπορν.
Η γη της ελιάς spoiler: Ο Ανδρέας Βαρώτσος δείχνει το αληθινό του πρόσωπο
«Η κοπέλα που υποδύομαι δεν έχει σχέση με μένα. Εγώ κουβαλάω ένα είδος “βαριάς” ενέργειας, ενώ εκείνη είναι ακριβώς το αντίθετο», διαβεβαιώνει. Στα διαλείμματα των γυρισμάτων, ο Γούντι Αλεν έστελνε στην Κρίστεν σημειώματα: «Αυτό ήταν κάπως ψεύτικο» ή «Παίξε λίγο πιο γρήγορα, με πήρε ο ύπνος». Οταν πρωτοξεκίνησαν τη συνεργασία τους, την προέτρεπε να περπατά σαν παίκτης του μπέιζμπολ που μόλις βγήκε από το γήπεδο και πηγαίνει να καθίσει στον πάγκο. Μεγαλωμένη στο Λος Αντζελες, κόλλησε το «μικρόβιο» της υποκριτικής από τους γονείς της.
Η μητέρα της είναι σύμβουλος σεναρίων και ο πατέρας της είναι stage manager σε διάφορες μεγάλες εκδηλώσεις του Χόλιγουντ, όπως η τελετή απονομής των Οσκαρ.
«Οι γονείς της είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι και η Κρίστεν αντιμετώπιζε την υποκριτική σαν μια δουλειά όπως όλες οι άλλες», λέει για εκείνη η Τζόντι Φόστερ, που την έφερε στο προσκήνιο σε ηλικία 11 ετών, στο «Δωμάτιο πανικού».
«Μου θυμίζει τον εαυτό μου όταν ήμουν παιδί. Οταν ήσουν δίπλα της, έβλεπες ένα μικρό χαρούμενο κορίτσι, αλλά ουσιαστικά έμοιαζε σαν να κάνεις παρέα με έναν ενήλικα», συμπληρώνει η βραβευμένη ηθοποιός και σκηνοθέτις. Οσον αφορά στην προσωπική της ζωή, η ίδια τονίζει ότι λατρεύει τον τρόπο που τα νέα παιδιά αγαπούν χωρίς να βάζουν ταμπέλες. Εχει αποφασίσει να μην κρύβεται από τους παπαράτσι και να μη δίνει σημασία όταν τη φωτογραφίζουν δημόσια με τις συντρόφους της (σ.σ.: βγαίνει με γυναίκες).
«Υψώνοντας τείχη, δεν καταφέρνεις τίποτα περισσότερο από το να απομονώνεσαι. Θέλω να προστατεύω την προσωπική μου ζωή, αλλά δεν πρόκειται να κρυφτώ εξαιτίας της», τονίζει και προσθέτει: «Οι καιροί έχουν αλλάξει και κανείς από τους συνεργάτες μου δεν μου δίνει κατευθύνσεις πώς να απαντάω σε προσωπικές ερωτήσεις. Δεν πρόκειται να βάλω ταμπέλα στον εαυτό μου και αν κάποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, δεν χρειάζεται να σπαταλάμε και οι δύο το χρόνο μας».
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής