ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ ****
(DESDE ALLA)
ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΛΟΡΕΝΤΖΟ ΒΙΓΚΑΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΛΦΡΕΝΤΟ ΚΑΣΤΡΟ, ΛΟΥΙΣ ΣΙΛΒΑ
Ο μεσήλικας Αρμάντο πληρώνει νεαρά αγόρια να γδύνονται καθώς αυτός τα κοιτά καθισμένος στην πολυθρόνα του σαλονιού του. Ενα από αυτά όμως, ο Ελντερ, τον χτυπά, τον κλέβει και τον αφήνει αναίσθητο στο πάτωμα του σπιτιού του.
Ο Αρμάντο δεν θα το βάλει κάτω, θα αναζητήσει τον Ελντερ, θα τον δελεάσει με το χρήμα να ξανάρθει σπίτι του και τότε μια διαφορετική σχέση θα αρχίσει να αναπτύσσεται μεταξύ τους. Ο πρώτος είναι αποφασισμένος να κρατήσει τον δεύτερο στο πλάι του, παίζοντας ταυτόχρονα τους ρόλους του εραστή και του πατέρα-κηδεμόνα, ενώ ο δεύτερος, μεγαλωμένος στο πεζοδρόμιο και τις στερήσεις, θα αργήσει αλλά θα καταφέρει να νιώσει ασφάλεια και βεβαιότητα για τις προθέσεις του πρώτου.
Ντεμπούτο στη μεγάλη οθόνη για τον Λορέντζο Βίγκας από τη Βενεζουέλα, που του έφερε κατευθείαν τον Χρυσό Λέοντα πέρυσι στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Και πράγματι πρόκειται για μια ταινία που προκαλεί έντονα συναισθήματα σε διάφορα επίπεδα, τα οποία εναλλάσσονται διαρκώς.
Ο Βίγκας έχει επιλέξει να παρουσιάσει τους ήρωές του και τις διακυμάνσεις της σχέσης τους όπως ακριβώς το λέει και ο τίτλος της ταινίας, «Από μακριά». Δεν φόρτωσε λέξεις το σενάριό του και άφησε τις σιωπές και τα βλέμματα να εκφράσουν όσα μαίνονται στο συναισθηματικό και ψυχικό κόσμο των δύο πρωταγωνιστών. Και το κάνουν πολύ πληρέστερα από οποιαδήποτε ανταλλαγή φράσεων.
Κυρίως γιατί ο Λορέντζο Βίγκας επέλεξε τον σπουδαίο Αλφρέντο Κάστρο στο ρόλο του μεσήλικα Αρμάντο. Είναι η ήρεμη δύναμη αυτής της σχέσης. Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να κονιορτοποιηθεί από τον τυφώνα που φέρει μέσα του το νεαρό αγόρι σύντομα αποδεικνύεται ότι έχει μεγάλη επίγνωση του εαυτού του και των επιθυμιών του. Ολη αυτή η βεβαιότητα καθρεπτίζεται σε κάθε πλάνο που περιλαμβάνει τον Αλφρέντο Κάστρο, στα μάτια και τις εκφράσεις του οποίου φανερώνεται κλάση μεγάλου ηθοποιού.
ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΑ **
(SIN HIJOS)
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΡΙΕΛ ΒΙΝΟΓΚΡΑΝΤ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΝΤΙΕΓΚΟ ΠΕΡΕΤΙ, ΜΑΡΙΜΠΕΛ ΒΕΡΝΤΟΥ
Ο εφηβικός έρωτας του Γκαμπριέλ, Βίκι, μπαίνει στο κατάστημα μουσικών οργάνων που διατηρεί και ταυτόχρονα επανέρχεται στη ζωή του. Γρήγορα θα συντονιστούν και θα ταιριάξουν αλλά το πρόβλημα είναι ότι η Βίκι ούτε που θέλει να ακούει για παιδιά, ενώ ο Γκαμπριέλ έχει ήδη ένα από τον προηγούμενο γάμο του.
Η διπλή ζωή που θα αποπειραθεί να κάνει, για να μην απογοητεύσει ούτε την κόρη του ούτε τη Βίκι, θα τον φέρει σε αδιέξοδο.
Η γη της ελιάς spoiler: Ο Ανδρέας Βαρώτσος δείχνει το αληθινό του πρόσωπο
Η τυπική ιστορία της στρίγγλας που γίνεται αρνάκι επανέρχεται στο «Χωρίς παιδιά», μόνο που το κωμικό στοιχείο απουσιάζει παντελώς και μένεις να αναρωτιέσαι για ποιο λόγο παρακολουθείς μια ταινία που προσπαθεί αλλά μόνο στη φαντασία της σε κάνει να γελάς. Κάποιες αναλαμπές βλέπεις όταν στο επίκεντρο έρχεται η μικρή κόρη του Γκαμπριέλ, που εξαπολύει χαριτωμένα κάποιες πνευματώδεις ατάκες. Μέχρι εκεί.
ΜΙΑ ΑΓΕΛΑΔΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ **
(LA VACHE)
ΓΑΛΛΙΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΟΧΑΜΕΝΤ ΧΑΜΙΝΤΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΑΤΣΑΧ ΜΠΟΥΓΙΑΧΜΕΝΤ, ΛΑΜΠΕΡΤ ΟΥΙΛΣΟΝ
Το όνειρο του Φατάχ από μικρό παιδί είναι να κερδίσει ένα βραβείο ή τουλάχιστον να συμμετάσχει κάποια στιγμή στη μεγάλη, ετήσια παναγροτική έκθεση του Παρισιού.
Για αυτό το λόγο, στο μικρό χωριό της Αλγερίας όπου ζει με την οικογένειά του, δίνει περισσότερη σημασία και φροντίδα στην αγελάδα του, Ζακλίν, παρά σε οποιονδήποτε άλλο. Οταν θα λάβει την πολυπόθητη πρόσκληση για την έκθεση, παρά τα καλαμπούρια των συγχωριανών του, θα ξεκινήσει ένα μακρύ ταξίδι προς το Παρίσι για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.
Ευχάριστη κομεντί που δεν προσποιείται κάτι που δεν είναι, το «Μια αγελάδα στο Παρίσι» μας βάζει στη θέση του συνταξιδιώτη του Φατάχ από την Αλγερία στη γαλλική πρωτεύουσα. Σταδιακά, ο καλός και αγαθός Φατάχ αποδεικνύεται ικανός συνοδοιπόρος παρά τις γκάφες, τα παθήματα και την αφοπλιστική αθωότητά του που τον κάνει να ξεχωρίζει. Η χαρά του που ξεμπλέκει από ένα επεισόδιο για να προχωρήσει στο άλλο γίνεται και δική σου. Την απελπισία του όταν νιώθει εγκλωβισμένος για τα καλά τη βιώνεις κι εσύ.
Ομως, παρά την ειλικρινή προσπάθεια που ο ήρωας καταβάλλει για να σε «δέσει» με τον πόθο του και το όνειρό του, δεν γίνεται να μη νιώσεις μια απόσταση από όσα του συμβαίνουν. Κι αυτό γιατί σεναριακά η ταινία δεν σου δίνει αφορμές να ενταχθείς ολοκληρωτικά στο «όραμα» του Φατάχ. Ετσι, στο τέλος χαίρεσαι για την επιτυχή έκβαση της «οδύσσειάς» του αλλά σύντομα ξεχνάς τον συμπαθή Αλγερινό και τα παθήματά του.
Και αυτά…
Ο ιδιωτικός βίος του Μάξουελ Σιμ. Του Μισέλ Λεκλέρκ, με τους Ζαν Πιέρ Μπακρί και Ιζαμπέλ Ζελινάς.
Ο Φρανσουά Σιμ είναι ένας απαθής ζωντοχήρος, ανίκανος να ξεχάσει την πρώην σύζυγό του. Μια ημέρα, αποδέχεται μια απροσδόκητη ευκαιρία για εργασία ως πωλητής πλασιέ οδοντόβουρτσων ανά τη Γαλλία.
Ερωτας αλά καταλανικά ** Του Εμίλιο Μαρτίνεζ Λαζάρο, με τους Ντάνι Ροβίρα και Κλάρα Λάγκο.
Σίκουελ του «Ερωτας αλά ισπανικά», λιγότερο εύστοχο κωμικά από το πρώτο.
Ραντεβού στην Ελλάδα ** Του Αρον Λέμαν, με τους Αδάμ Μπουσδούκο, Χρήστο Βαλαβανίδη.
Προχειροφτιαγμένες πλάκες στην Τήνο, με αφορμή την κρίση.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
The man who lies (1968). Του Αλέν Ρομπ Γκριγέ, με τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν. Ενας μυστηριώδης άντρας που παίρνει τη θέση κάποιου άλλου δανείζεται ιστορίες και ταυτότητες. Μια περιπλάνηση που καταλήγει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα, τόσο που δεν μπορεί να ισχύει.
Το θαύμα του Μαρσελίνο (1955). Του Λαντισλάο Βάιντα, με τον Παμπλίτο Κάλβο. Ο ορφανός Μαρσελίνο βρέθηκε, βρέφος ακόμα, έξω από την πόρτα ενός μοναστηριού. Οι 12 Φραγκισκανοί μοναχοί τον περιβάλλουν με πολλή αγάπη, παραμελώντας σε μεγάλο βαθμό τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Η εκδίκηση είναι δική μου (1961). Του Μάρλον Μπράντο με τους Μάρλον Μπράντο και Καρλ Μάλντεν. Ο Νταντ Λόνγκγουορθ διαφεύγει από μια ληστεία τράπεζας στο Μεξικό και βρίσκει την ευκαιρία να αρπάξει τη λεία και να αφήσει το συνεταίρο του να πιαστεί. Τα χρόνια περνούν και ο Ρίο δραπετεύει από τη φυλακή και αναζητά τον Νταντ για εκδίκηση.
Απέραντο γαλάζιο (1988). Του Λικ Μπεσόν, με τους Ζαν Μαρκ Μπαρ και Ζαν Ρενό. Ο Ενζο και ο Ζακ γνωρίζονται μια ζωή και από παιδιά συναγωνίζονταν στις καταδύσεις. Τώρα που μεγάλωσαν, θα βρεθούν και πάλι αντιμέτωποι σε μια αναμέτρηση περά από τις ανθρώπινες ικανότητες.
KΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου