TOMB RAIDER: LARA CROFT **
(ΗΠΑ, 2017)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΑΡ ΟΥΤΟΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ, ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΟΥΕΣΤ
Ο λόρδος Ρίτσαρντ Κροφτ αναχωρεί για μια μυστική αρχαιολογική αποστολή στο Χονγκ Κονγκ και δεν επιστρέφει ποτέ. Επτά χρόνια αργότερα, η κόρη του Λάρα Κροφτ, που δεν αποδέχεται το θάνατό του, θα προσπαθήσει να τον εντοπίσει και θα τα καταφέρει αλλά εκεί ξεκινά μια μοιραία περιπέτεια με ρίζες πολλούς αιώνες πίσω.
Είναι λίγη, όπως και να το κάνουμε, η Αλίσια Βικάντερ ως διάδοχος της Αντζελίνα Τζολί στο συγκεκριμένο ρόλο. Ισως και για αυτό το λόγο έχει περισσότερο ενδιαφέρον η καθημερινότητά της στο Λονδίνο παρά η περιπέτειά της στον χαμένο τάφο μιας αρχαίας πριγκίπισσας που σπέρνει το θάνατο αιώνες μετά την τελευταία της πνοή. Σε κανένα σημείο δεν νιώθεις πραγματική απειλή, ενώ το σενάριο δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να συντηρήσει το ενδιαφέρον σου για την τύχη της.
ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΩΡΙΣΜΟ ***
(JUSQU’A LA GARDE)
ΓΑΛΛΙΑ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΞΑΒΙΕ ΛΕΓΚΡΑΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΛΕΑ ΝΤΡΙΚΕΡ, ΝΤΕΝΙ ΜΙΝΟΣΕΤ
Η Μιριάμ και ο Αντουάν χωρίζουν οδυνηρά και τα δύο τους παιδιά κατηγορούν τον πατέρα τους για τα βίαια ξεσπάσματά του ενώ δεν επιθυμούν να τον συναντούν. Εκείνος καταφέρνει και κερδίζει το δικαίωμα να βλέπει τον μικρό του γιο τα Σαββατοκύριακα, ενώ παράλληλα αποπειράται να αποδείξει στη Μιριάμ ότι έχει αλλάξει και θέλει να επιστρέψει σπίτι τους.
Δεν είναι η ιστορία του Λεγκράν που παίρνει τα εύσημα και έναν Αργυρό Λέοντα σκηνοθεσίας στο τελευταίο Φεστιβάλ της Βενετίας. Είναι ο τρόπος που καταφέρνει να αφηγηθεί αυτή την ιστορία. Η δύναμη και η σιγουριά που δείχνει σε κάθε βήμα είναι αυτά που σε κρατάνε καρφωμένο να παρακολουθείς μια κοινότοπη ιστορία προσπαθώντας σχεδόν να μην ανοιγοκλείσουν τα μάτια σου για να μη χάσεις σκηνή. Ο Μινοσέτ πετυχαίνει να κάνει τον ήρωα που ενσαρκώνει απρόβλεπτο, να βρίσκεσαι σε επιφυλακή περιμένοντας το επόμενο ξέσπασμά του ανά πάσα στιγμή. Μαζί με τον Τομά Γκιορά, που υποδύεται τον φοβισμένο και συναισθηματικά τραυματισμένο μικρό του γιο, δημιουργούν ένα δίπολο που δεν σε αφήνει να πάρεις τα μάτια σου από πάνω τους.
ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ***
(VISAGES, VILLAGES)
ΓΑΛΛΙΑ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΙΕΣ ΒΑΡΝΤΑ, JR
Οι δύο δημιουργοί ενώνουν τις δυνάμεις τους και εκδράμουν στη γαλλική περιφέρεια. Κάνουν στάση σε συγκεκριμένα χωριά, φωτογραφίζουν τους κατοίκους, τους κάνουν αφίσες και τις κολλάνε σε δημόσια θέα.
Οι συνεχείς εναλλαγές, οι αφηγήσεις των κατοίκων, η χημεία των δύο σκηνοθετών, αλλά και η ίδια η Βαρντά, που είναι απολαυστική να τη βλέπει και να την ακούει κανείς, είναι εν ολίγοις κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους το «Πρόσωπα και ιστορίες» ξεχωρίζει στο σωρό των ντοκιμαντέρ της τελευταίας σοδειάς και έφτασε στην υποψηφιότητα για Οσκαρ. Πρόκειται για μια ανάλαφρη και παράλληλα πικρή μνεία στους ανθρώπους της διπλανής πόρτας που κουβαλάνε ο καθένας την ιστορία του και παλεύουν για τον επιούσιο μακριά από τα αστικά κέντρα. Η Βαρντά και ο JR αναλαμβάνουν να τους δώσουν τα εύσημα.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Η μούσα **. Του Χάιμε Μπαλαγκουέρο με τους Ελιοτ Κόουαν, Φράνκα Ποτέντε
Ο Σάμουελ Σάλομον, ένας καθηγητής λογοτεχνίας που είναι άνεργος από τότε που η φίλη του βρήκε τραγικό θάνατο, υποφέρει από έναν εφιάλτη όπου μια γυναίκα δολοφονείται βάναυσα σε μια παράξενη τελετή. Θα συναντήσει τη Ρέιτσελ, η οποία είχε τον ίδιο εφιάλτη με εκείνον, και μαζί θα κάνουν τα πάντα να ανακαλύψουν την ταυτότητα της μυστηριώδους γυναίκας.
Πλέκοντας το αστυνομικό θρίλερ με το μεταφυσικό στοιχείο, ο Μπαλαγκουέρο φτιάχνει ατμόσφαιρα και μυστήριο χάρη στην καλή χρήση όλων των διαθέσιμων τεχνικών δυνατοτήτων αλλά αδυνατεί να παρέχει κορυφώσεις, απαραίτητες για να σε παρασύρει στον σκοτεινό του κόσμο.
Ενας ξένος στην πόλη **. Του Νας Εντγκερτον με τους Σαρλίζ Θέρον, Τζόελ Εντγκερτον
Τα αδίστακτα αφεντικά του Χάρολντ, Ελέιν και Ρίτσαρντ, τον χρησιμοποιούν για να κάνουν τις βρόμικες δουλειές της εταιρίας τους στο Μεξικό και γρήγορα θα βρεθούν στο κατόπι του έμποροι ναρκωτικών και λοιποί εκπρόσωποι του υποκόσμου.
Θα μπορούσε αυτή η ταινία να είναι μια στιλάτη περιπέτεια πασπαλισμένη με λίγο κοφτερό χιούμορ αλλά ούτε ρυθμό έχει ούτε καλές σεναριακές εμπνεύσεις.
Τυφλή αγάπη. Της Ναόμι Καουάσε με τους Μασατόσι Ναγκάσε, Αγιάμε Μισάκι
Η Μιζάκο είναι μια παθιασμένη συγγραφέας εκδοχών ταινιών για ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Κατά τη θέαση μιας ταινίας γνωρίζει τον Μασάγια, έναν μεγαλύτερο της φωτογράφο που αργά αργά χάνει την όρασή του.
17 Κλωστές: Η σειρά που «χτυπάει» κόκκινο – Καταδικασμένη η προσπάθεια Καστελάνη για νέα αρχή
Τα μυστήρια της Σικελίας. Των Φάμπιο Γκρασαντόνια και Αντόνιο Πιάτζα με τους Τζούλια Τζεντλικόβσκα, Γκαετάνο Φερνάντεζ
Σε ένα μικρό σικελικό χωριό στην άκρη του δάσους, ο 13χρονος Τζουζέπε εξαφανίζεται. Η Λούνα, η συμμαθήτριά του που τον αγαπάει πολύ, αρνείται να αποδεχτεί τη μυστηριώδη εξαφάνιση.
Ο θεριστής. Της Μαρίν Φράνσεν με τους Πολίν Μπουρλέ, Αλμπάν Λενουάρ
Η Βιολέτ είναι πια σε ηλικία γάμου το 1852, όταν ξαφνικά όλοι οι άνδρες του χωριού αναγκάζονται να το εγκαταλείψουν λόγω του πολέμου. Οι γυναίκες περνούν μεγάλο διάστημα απομονωμένες και παίρνουν έναν όρκο: Εάν εμφανιστεί κάποιος άνδρας, θα είναι για όλες τους.
Sideway. Του Ταϊφούν Πιρσελίμογλου με τους Τανσού Μπισέρ, Τανέρ Μπιρσέλ
Ενας νεαρός άνδρας φτάνει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Ενα παράξενο καράβι αγκυροβολημένο στα ανοιχτά, ένας διαπεραστικός ήχος που ακούγεται παντού, φωτιές, αγνοούμενοι και άλλες περίεργες ενδείξεις οδηγούν τους κατοίκους της να πιστεύουν ότι έρχεται η μέρα της κρίσης.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]