Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ***
(THE SNOWMAN)
ΑΓΓΛΙΑ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΟΜΑΣ ΑΛΦΡΕΝΤΣΟΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΑΪΚΛ ΦΑΣΜΠΙΝΤΕΡ, ΡΕΜΠΕΚΑ ΦΕΡΓΚΙΟΥΣΟΝ
Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε αναλαμβάνει μαζί με τη νέα συνάδελφό του Κατρίν Μπρατ την εξιχνίαση της εξαφάνισης μιας διαζευγμένης μητέρας. Γρήγορα όμως αποκαλύπτεται ότι η υπόθεσή τους συνδέεται άμεσα με παλαιότερες δολοφονίες την ευθύνη των οποίων έχει αναλάβει ο «Χιονάνθρωπος».
Ξεχάστε την απειλή και τον φόβο που βιώσατε στο προηγούμενο σουηδικό θρίλερ του Τόμας Αλφρεντσον «Ασε το κακό να μπει» που μετράει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα στις αίθουσες. Εδώ ο Σκανδιναβός δημιουργός παίρνει την ιστορία του δημοφιλούς συγγραφέα Τζο Νέσμπο και στην πορεία ξεχνάει να την εμπλουτίσει με όλα εκείνα τα στοιχεία που έστρεψαν τα φώτα πάνω του την πρώτη φορά, το σκοτάδι, το μυστήριο και το πραγματικά παγερό φόντο που σκεπάζει τα πάντα εκτός από το αίμα. Εχει στο πλευρό του ικανές μονάδες του παγκόσμιου σινεμά (Φασμπίντερ, Σαρλότ Γκενσμπούρ, Τζ. Κ. Σίμονς, Βαλ Κίλμερ κ.ά.) που υπόσχονται πολλά αλλά ίσως εξαιτίας του «ξένου δάκτυλου» και στην παραγωγή, το αποτέλεσμα τον αδικεί κατάφωρα. Ο «Χιονάνθρωπος» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια στρωτή αστυνομική περιπέτεια που προσπαθεί να υπογραμμίσει και τα ψυχολογικά κίνητρα των βασικών του παικτών. Δεν αφήνει αποτύπωμα, παρά το γεγονός ότι φαίνεται από μακριά ότι πρόκειται για μια πολύ φροντισμένη παραγωγή που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το ρεύμα του συγγραφέα που επινόησε την ιστορία της.
Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ****
(TOIVON TUOLLA PUOLLEN)
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΚΙ ΚΑΟΥΡΙΣΜΑΚΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΕΡΟΥΑΝ ΧΑΤΖΙ, ΣΑΚΑΡΙ ΚΟΥΟΣΜΑΝΕΝ
Πιστός στο δικό του ξεχωριστό ύφος, ο Ακι Καουρισμάκι υπογράφει μια ακόμη ταινία που βλέπεται μονορούφι, πατάει γερά τα πόδια της στο σήμερα της Ευρώπης και αποπνέει φρεσκάδα και ειλικρίνεια με το γνωστό μαύρο και σχεδόν παράλογο χιούμορ του δημιουργού της. Για ακόμη μια φορά η οικονομία στα σκηνικά, τις ερμηνείες και το σενάριο προκαλούν πολλαπλάσια συναισθήματα και σκέψεις από οποιαδήποτε παραγωγή διεκδικεί με κρότο την προσοχή μας.
Ο Σύρος πρόσφυγας Καλέντ φτάνει στο Οσλο και προσπαθώντας να αποφύγει την επιστροφή του στη ρημαγμένη πατρίδα του, βρίσκει καταφύγιο στην αποθήκη ενός εστιατορίου. Ο ιδιοκτήτης του δεν τον διώχνει, αλλά αντιθέτως τον προσλαμβάνει και προσφέρεται να τον βοηθήσει ουσιαστικά να εντοπίσει τη χαμένη του αδελφή και να ξεφύγει από τους ελέγχους της αστυνομίας. Βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου.
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ***
(BATTLE OF THE SEXES)
ΗΠΑ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΝΤΕΪΤΟΝ, ΒΑΛΕΡΙ ΦΑΡΙΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΜΜΑ ΣΤΟΟΥΝ, ΣΤΙΒ ΚΑΡΕΛ
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 κάποιες από τις καλύτερες Αμερικανίδες τενίστριες αυτονομούνται από την Ομοσπονδία του αθλήματος και διεκδικούν ίση μεταχείριση. Ο Μπόμπι Ριγκς, πρώην πρωταθλητής και νυν «τζογαδόρος», προκαλεί την κορυφαία εκ των αυτονομηθέντων, Μπίλι Τζιν Κινγκ, σε προσωπική μονομαχία για να αποδείξει ότι οι γυναίκες πρέπει να αρκεστούν στα οικογενειακά και συζυγικά τους καθήκοντα και παράλληλα να κερδίσει ικανά χρηματικά ποσά που θα τον ξαναστήσουν στα πόδια του.
Το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου διογκώνεται μέρα με τη μέρα. Ανάλαφρη εξιστόρηση που όμως καταπιάνεται με τη δέουσα σοβαρότητα με καυτά ζητήματα όπως η ισότητα των φύλων και η σεξουαλική αυτοδιάθεση. Ο Στιβ Καρέλ είναι ο γνωστός Στιβ Καρέλ που αν του δινόταν η δυνατότητα από το σενάριο θα έκλεβε εύκολα τα φώτα, ενώ η Εμμα Στόουν τολμά να παίξει ρόλο που έρχεται σε κόντρα με το προφίλ της έτσι όπως το έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια.
Επίσης προβάλλονται
Loving Vincent ***
Των Ντορότα Κομπιέλα, Χιου Γουέλτσμαν. Ο νεαρός Αρμάν έχει μια επιστολή να παραδώσει στον αδελφό του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Τεό, αλλά φτάνοντας στο Παρίσι μαθαίνει ότι μετά την αυτοκτονία του ζωγράφου, και ο Τεό είναι νεκρός. Ταξιδεύει τότε στο χωριό που ο Βίνσεντ άφησε την τελευταία του πνοή και συναντά ανθρώπους που τον συνάντησαν τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής του.
Πρόκειται για την πρώτη παγκοσμίως ταινία ζωγραφισμένη καρέ-καρέ στο χέρι και μάλιστα στη δημιουργία της συμμετείχαν και πολλοί Ελληνες ζωγράφοι που δούλεψαν για αυτήν επί μήνες. Αν και χωλαίνει κάπως στη ροή της αφήγησης, το «Loving Vincent» είναι κάτι πρωτόγνωρο στη μεγάλη οθόνη με την κάθε σκηνή να μοιάζει σαν να βγήκε κατευθείαν από τον καμβά του μεγάλου ζωγράφου.
Η μεγάλη υπόσχεση **
Του Τέρι Τζορτζ με τους Οσκαρ Αϊζακ, Κρίστιαν Μπέιλ, Σαρλότ Λε Μπον. Ο Αρμένιος Μίκαελ φεύγει για την Κωνσταντινούπολη για να σπουδάσει ιατρική, αλλά εκεί βρίσκεται σε εξέλιξη ο διωγμός και η σφαγή των Αρμενίων. Θα γλιτώσει τον θάνατο και την επιστράτευση πολλές φορές και τελικά θα καταλήξει πάλι πίσω στο χωριό του. Εκεί όμως βρίσκεται η αφετηρία μιας άλλης, μεγάλης περιπέτειας. Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια μεγάλη και προσεγμένη παραγωγή που όμως σε άλλα χέρια θα μπορούσε να γίνει έπος. Εδώ το στρογγυλεμένο σενάριο και οι αδούλευτες ερμηνείες καταποντίζουν την απόπειρα.
Εκδικητής
Του Μάρτιν Κάμπελ με τους Τσάκι Τσαν, Πιρς Μπρόσναν. Ενας πρώην μαχητής Βιετκόνγκ ζει στο Λονδίνο διατηρώντας εστιατόριο. Οταν η κόρη του πεθαίνει από βόμβα του ΙΡΑ και οι αρχές τον αγνοούν, ταξιδεύει στην Ιρλανδία για να πάρει εκδίκηση.
Under the sea
Ντοκιμαντέρ του Βιτάλι Μάνσκι. Για έναν χρόνο ο σκηνοθέτης ακολουθεί με την κάμερά του την 8χρονη Ζιν Μι καταγράφοντας παράλληλα την καθημερινότητα στη Βόρεια Κορέα.
Κώστας Ζαλίγκας
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου