Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Για να ορίσουμε μια στρατηγική digital marketing για ξενοδοχεία & τουριστικά καταλύματα θα πρέπει πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών και για αυτό απαιτεί ειδικό χειρισμό. Κάθε τέτοια επιχείρηση θα λέγαμε ότι έχει τη δική της «προσωπικότητα», την οποία απαρτίζουν οι παροχές της, η φήμη και το κύρος της, η συνολική εμπειρία και η εντύπωση που αφήνει στους επισκέπτες και η αισθητική της.
Τα δεδομένα αυτά είναι που πρέπει να προβάλλουμε και να διαφημίσουμε, καθώς έτσι θα μπορέσουμε να χτίσουμε την εικόνα του brand, να αναδείξουμε τις αξίες και τη φιλοσοφία μας και να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό. Μέσω της online διαφήμισης μας δίνεται επίσης η ευκαιρία να προβάλουμε τις υπηρεσίες μας και να πετύχουμε τους στόχους κερδοφορίας που έχουμε θέσει, κάνοντας την επιχείρησή μας πιο ελκυστική σε σχέση με τον ανταγωνισμό της και αναγνωρίσιμη.
Με ποιους τρόπους μπορούμε λοιπόν να προβάλουμε την «προσωπικότητα» μιας τέτοιας επιχείρησης, ώστε να δούμε τις απευθείας κρατήσεις μας να αυξάνονται και τα κέρδη μας να μεγιστοποιούνται;
Social Media Ads & Content
Το πρώτο εργαλείο που θα αξιοποιήσει η digital marketing στρατηγική μας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook-Instagram-Tiktok). Εδώ μας δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο να διαφημίσουμε την επιχείρηση, αλλά και να προβάλλουμε περιεχόμενο που θα προσελκύσει τους επόμενους πελάτες μας. Σχετικά με τη διαφήμιση στα social media, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνα, video και κείμενο, ώστε να αναδείξουμε τον χώρο, τις υπηρεσίες, το προσωπικό και φυσικά την περιοχή. Ταυτόχρονα, μπορούμε να δημοσιεύσουμε θετικές αξιολογήσεις & σχόλια που αναρτούν ευχαριστημένοι επισκέπτες στα προσωπικά τους προφίλ ή στο Google My Business της επιχείρησης μας, ενισχύοντας έτσι τη διαδικτυακή παρουσία της εταιρίας στα social media, την εξωστρέφειά της και την αλληλεπίδρασή μας με το κοινό.
Google Ads
Οι διαφημίσεις Google Ads οφείλουν να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα της στρατηγικής σας. Αρχικά θα πρέπει να επενδύσετε σε διαφημίσεις Pay Per Click. Ο όρος Pay per Click σημαίνει πληρωμή ανά κλικ. Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στοχευμένα σε χρήστες που έχουν κάνει αναζητήσεις με σχετικές λέξεις-κλειδιά που έχετε θέσει. Αν ο χρήστης πατήσει στη διαφήμιση, μεταφέρεται στη σελίδα σας και χρεώνεστε το αντίτιμο που έχει ορίσει ο εκάστοτε πάροχος της διαφήμισης. Ένα ακόμη σημαντικό σημείο διαφήμισης στη Google είναι το δίκτυο εμφάνισης (Google Display Network), όπου οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε ιστοτόπους της Google, όπως είναι το YouTube, το Blogger και το Gmail, καθώς και σε χιλιάδες άλλους συνεργαζόμενους ιστότοπους στο διαδίκτυο. Σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης πρωτεύοντα ρόλο έχει η εικόνα, για αυτό φροντίστε να της δώσετε και την αντίστοιχη προσοχή και οι στόχευση γίνεται βάσει των ενδιαφερόντων που έχει το κοινό (π.χ διακοπές στην Ελλάδα, Luxury travellers, budget travellers)
Διεθνές Βραβείο “Resource Efficiency” για την Tetra Pak® στα Sustainable Packaging News Awards 2024
SEO
Aν θέλετε η επιχείρησή σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, θα πρέπει η ιστοσελίδα της να εμφανίζεται διαρκώς στα πρώτα αποτελέσματα αναζητήσεων της Google. Για να βρεθείτε λοιπόν σε υψηλή κατάταξη, θα πρέπει να επενδύσετε σε μια καλά μελετημένη στρατηγική SEO ιστοσελίδας. Συνήθως στην πρώτη σελίδα εμφανίζονται κυρίως καταχωρίσεις από πλατφόρμες μίσθωσης. Ωστόσο όταν το πετύχετε, θα δείτε ραγδαία αύξηση στις απευθείας κρατήσεις σας και άρα στα κέρδη, καθώς θα έχετε μείωση εξόδων μια και δεν θα πληρώνετε προμήθεια στις αντίστοιχες πλατφόρμες για κάθε κράτηση.
Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας
Σαφώς για να αποδώσουν όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να δώσετε πολύ προσοχή στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας, η δομή της οποίας θα πρέπει ουσιαστικά να καθοδηγεί και τις υπόλοιπες ενέργειες της καμπάνιας σας. Στην ιστοσελίδα είναι που θα γίνουν οι απευθείας κρατήσεις, οπότε θα πρέπει να λειτουργεί άψογα και χωρίς καθυστερήσεις. Από την ιστοσελίδα επίσης, ένας εν δυνάμει πελάτης θα λάβει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη διαμονή του, θα δει τον χώρο, μια εκδήλωση ή μια υπηρεσία που θα του εγείρει το ενδιαφέρον και θα τον κερδίσει. Όλες οι πληροφορίες που μπορεί να θέλει να αναζητήσει ένας πιθανός πελάτης, θα πρέπει να βρίσκονται στην ιστοσελίδα και να παραχωρούνται με τρόπο ξεκάθαρο και κατανοητό. Τέλος, η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και διαρκώς ενημερωμένο περιεχόμενο, που ανταποκρίνεται στο κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε.
Για να είναι πετυχημένη μια digital marketing στρατηγική για ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, είναι απαραίτητο πέρα από τις υπηρεσίες και παροχές που θέλετε να προβάλετε, να έχετε επιλέξει και το κοινό στο οποίο στοχεύετε, (ηλικίες και χώρα) ώστε να δημιουργήσετε και το κατάλληλο περιεχόμενο για τις διαφημιστικές σας καμπάνιες.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω θα καταφέρετε να χτίσετε την κατάλληλη καμπάνια digital marketing για το ξενοδοχείο ή το τουριστικό σας κατάλυμα, ώστε να ενισχύσετε την Online παρουσία σας, να εμφανιστείτε στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, να δείτε αύξηση στην επισκεψιμότητας της σελίδας σας και των απευθείας κρατήσεων, αποκομίζοντας πολύ περισσότερα κέρδη.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ειδήσεις σήμερα
Κραουνάκης: Όσα είπε για την Πρωτοψάλτη και την κόντρα τους
Survivor-spoiler: Με πόσα λεφτά έφυγε η Βρισηίδα από το παιχνίδι
Τζένιφερ Λόπεζ-Σακίρα: Το παρασκήνιο πίσω από την εκρηκτική τους κοινή εμφάνιση
Μπρίτνεϊ Σπίαρς: Ο πρώην σύζυγός της έκανε ντου στον γάμο της [βίντεο]