Αλλωστε, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου, φέτος, αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 είχε διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ.
Mε τζίρο που ξεπερνά τα 3,2 δισ. ευρώ
Στο πλαίσιο αυτό, πριν από μία εβδομάδα η αλυσίδα Σκλαβενίτης πέρασε και επίσημα στην ψηφιακή εποχή ξεκινώντας τη δοκιμαστική λειτουργία του sklavenitis.gr. Σε αυτήν τη φάση, το ηλεκτρονικό κατάστημα της μεγαλύτερης εταιρίας στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με τζίρο που ξεπερνά τα 3,2 δισ. ευρώ, θα καλύπτει αρχικά το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις.
Διαθέτει, δε, όλες τις κατηγορίες ειδών ευρείας κατανάλωσης που υπάρχουν και στα φυσικά καταστήματα, με περισσότερα από 8.500 προϊόντα, εκτός από είδη bazaar (ένδυση, υπόδηση, είδη σπιτιού, εποχικά και ηλεκτρικά είδη, παιχνίδια, είδη βιβλιοχαρτοπωλείου κ.λπ.), τα οποία, ωστόσο, θα ενταχθούν στα ηλεκτρονικά ράφια του το προσεχές διάστημα.
Το sklavenitis.gr θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της εβδομάδας, με δωρεάν παράδοση για αγορές άνω των 30 ευρώ, ενώ για μικρότερες υπάρχει κόστος παράδοσης, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με τη χιλιομετρική απόσταση του σημείου παραλαβής που έχει επιλέξει ο πελάτης. Οι παραδόσεις θα γίνονται από Δευτέρα έως Σάββατο, από τις 7.00 το πρωί έως τις 11.00 το βράδυ, και η πληρωμή μπορεί να γίνει με όλους τους τρόπους που ισχύουν και στα φυσικά καταστήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα διέθετε ήδη ηλεκτρονική παρουσία μέσω του e-shop της caremarket.gr, το οποίο εξαγόρασε στις αρχές του έτους και το οποίο πλέον «συγχωνεύεται» με το νέο sklavenitis.gr. Παράλληλα, εξακολουθεί να διατηρεί τη συνεργασία της και με την πλατφόρμα της efood.gr, την οποία είχε εγκαινιάσει τον Μάρτιο εν μέσω του lockdown στον τομέα διανομής παραγγελιών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο.
Ομιλος METRO
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο METRO, που διαχειρίζεται την αλυσίδα MyMarket, όπως δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο αριθμός των παραγγελιών στο διαδικτυακό κατάστημα shop.mymarket.gr από την περίοδο του πρώτου lockdownτον Μάρτιο έχει τετραπλασιαστεί.
Παραδέχτηκε, δε, ότι τότε υπήρξε τεράστια ζήτηση και η ικανότητα των e-supermarkets να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές ήταν ανεπαρκής. «Τώρα, αν και δεχόμαστε εξίσου μεγάλη πίεση, είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι, εξυπηρετούμε καλύτερα, οπότε και ο τζίρος μας είναι μεγαλύτερος συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ και το καλάθι είναι μεγαλύτερο, καθώς ο κόσμος ψωνίζει περισσότερα πράγματα», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.
Για να αντεπεξέλθει η εταιρία στην αυξημένη ζήτηση στο shop.mymarket.gr, προχώρησε σε προσλήψεις, αλλά και σε συνεργασίες με μεταφορείς, ενώ λάνσαρε και την υπηρεσία «Myclick&Pick», όπου ο πελάτης εκτελεί ηλεκτρονικά την παραγγελία του, πληρώνει με κάρτα από το e-shop και παραλαμβάνει τα ψώνια του από φυσικό κατάστημα, την ώρα και την ημέρα που επιθυμεί. Μάλιστα, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προμηθευτούν τα προϊόντα τους με παραδόσεις κούριερ στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά αφορούν μόνο σε ξηρό φορτίο.
Πάντως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας, παρά την εκτίναξη των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ εξαιτίας της πανδημίας, ο τζίρος τους δεν ξεπερνά το 2% των φυσικών καταστημάτων και σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν θα φτάσει τα επίπεδα των βόρειων χωρών.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, με το ηλεκτρονικό της κατάστημα ab.gr/eshop, ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες τη συνεργασία του με την εφαρμογή delivery.gr.
Ετσι, τα ψώνια από την αλυσίδα φτάνουν μέσα σε δύο μόλις ώρες στους καταναλωτές με έναν από τους δεκάδες διανομείς του delivery.gr. Η νέα υπηρεσία του delivery.gr με την ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε ήδη σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη και σταδιακά επεκτείνεται σε περισσότερα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλη την Ελλάδα, ενώ μέσα από το app διατίθενται πάνω από 2.500 κωδικοί με ελάχιστη παραγγελία 25 ευρώ.
Σημειώνεται ότι το delivery.gr είναι μέλος του ομίλου Μούχαλη, που ελέγχει το δίκτυο Kioskys, είναι μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις στον χώρο του χονδρικού εμπορίου, της διανομής, της μικρής λιανικής και των υπηρεσιών διαχείρισης και διακίνησης εμπορευμάτων.
Μασούτης και Κρητικός
Τέλος, οι αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, λίγο πριν από το δεύτερο lockdown, εγκαινίασαν τη συνεργασία τους με την υπηρεσία delivery Box της Cosmote δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν τα προϊόντα των συγκεκριμένων αλυσίδων σε περισσότερες από 50 πόλεις της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η Box απορρόφησε πρόσφατα το πελατολόγιο και τις συνεργασίες του Skroutz food, της υπηρεσίας διανομής που είχε δημιουργήσει η πλατφόρμα.
Στα 100 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το 2020
Η παγκόσμια υγειονομική κρίση απογείωσε τον τζίρο στο online λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα, καθώς, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 150% στην αξία των ηλεκτρονικών αγορών. Μάλιστα, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020 με συνολικές πωλήσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, πέρυσι είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ.
Πάντως, και το καλοκαίρι, παρόλο που είχαν περιοριστεί τα κρούσματα του κορονοϊού και είχαν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα, οι καταναλωτές συνέχισαν τις διαδικτυακές αγορές από τα σούπερ μάρκετ, συνήθεια που τους είχε μείνει από την καραντίνα του Μαρτίου. Ετσι, το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις εμφάνισαν ανάπτυξη 183%, ενώ τον Σεπτέμβριο σχεδόν τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με τους πρώτους μήνες του έτους παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 174% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα κατεψυγμένα τρόφιμα, κατηγορία που η ζήτηση αυξήθηκε κατά 254%, ενώ με μικρή διαφορά ακολουθούν τα είδη αρτοποιίας, καταγράφοντας αύξηση 227%. Αυξημένες, επίσης, είναι οι πωλήσεις σε φρέσκα τρόφιμα (217%), συσκευασμένα τρόφιμα (+205%), καλλυντικά και είδη περιποίησης (+196%), χαρτικά και είδη καθαρισμού (+172%), ποτά και αναψυκτικά (+161%), προϊόντα για κατοικίδια (+135%) και προϊόντα περιποίησης για παιδιά (+39%).
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου