Τα δύο από αυτά παραδόθηκαν σήμερα, ενώ το τρίτο ακολουθεί τις επόμενες ημέρες, εντός Φεβρουαρίου, ώστε να συμπληρώσει τη δύναμη στις μάχιμες Μοίρες της. Με δυο λόγια η ΕΑΒ παραδίδει μέσα στον τρέχοντα μήνα τρία αναβαθμισμένα Viper.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο, για δύο αλληλοσυμπληρούμενος λόγους: Η Πολεμική Αεροπορία δέχεται πλέον τα Viper στην ώρα τους, σχηματίζοντας ήδη έναν σημαντικό «κορμό». Και ταυτόχρονα η ΕΑΒ έχει ισοσκελίσει τις καθυστερήσεις παραδόσεων των προηγουμένων ετών και πλέον η παραγωγή έχει φτάσει τα δεδομένα του αρχικού σχεδιασμού. Με την παράδοση 33 αεροσκαφών και τη διαδικασία να επιταχύνεται και διαμορφώνεται η προοπτική ολοκλήρωσης του προγράμματος για την αναβάθμιση και των 82 αεροσκαφών έως το 2027, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός της ΠΑ.
Η εξέλιξη της επιτάχυνσης των παραδόσεων των αναβαθμισμένων Viperαφενός μεν αναδεικνύει για την ΕΑΒ την προϋπόθεση της συνέπειας απέναντι στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και αφετέρου την τοποθετεί στο διεθνές κάδρο των αεροπορικών βιομηχανιών που μπορούν να αναλάβουν ένα τέτοιο έργο με τη συνεργασία της κατασκευάστριας και αναδόχου εταιρείας Lockheed Martin.
Δεν είναι τυχαίο, όπως αναφέρουν αρμόδιοι αξιωματούχοι των δύο πλευρών, ότι ήδη η Lockheed Martin βρίσκεται σε προωθημένο επίπεδο συζητήσεων, ώστε να μεταφέρει στην ΕΑΒ, επιπλέον έργο της αναβάθμισης των F-16, από την εγκατάστασή της στο Johnstown της Pennsylvania. Αυτό, πέραν των εργασιών αναβάθμισης των αεροσκαφών στο επίπεδο Viper, περιλαμβάνει την κατασκευή της υπερηχητικής δεξαμενής καυσίμων F1, ενώ συζητείται και η δυνατότητα πλήρους κατασκευής του αεραγωγού του αεροσκάφους. Κάτι που θα καταστήσει την ΕΑΒ ίσως τον σημαντικότερο υποκατασκευαστή του F-16, εκτός Ηνωμένων Πολιτειών.
Η πορεία αυτή έχει ήδη ανοίξει το δρόμο, ώστε η ΕΑΒ να αναλάβει την αναβάθμιση και των παλαιότερων μαχητικών F-16 block 50 (Παράδοσης 1993) σε διαμόρφωση Viper. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν ήδη υποστεί δομικό εκσυγχρονισμό MLU από την ΕΑΒ πριν μερικά χρόνια και για τον λόγο αυτό θεωρείται ότι έχουν το airworthiness ώστε να μπουν στο πρόγραμμα των Viper και να υπηρετήσουν την Αεροπορία για αρκετά ακόμη χρόνια.
Κατά συνέπεια, με την αναβάθμιση και των πρόσθετων F-16 σε διαμόρφωση Viper σημαίνει ότι η Πολεμική Αεροπορία θα διαθέτει στο δυναμικό της, έως τα τέλη της δεκαετίας περί τα 120, μαχητικά του επιπέδου αυτού: Δηλαδή 4,5 γενιάς, με πλήρη ομογενοποίηση του στόλου της σε αυτό το επίπεδο.