Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στη βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στο λιανεμπόριο και στο κανάλι HoReCa. Στο πλαίσιο αυτό, στο εργοστάσιο του ομίλου στο Σχηματάρι θα τοποθετηθεί νέα γραμμή παραγωγής που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, ενισχύοντας περαιτέρω την παραγωγική δυναμικότητα. Επίσης, θα ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε φωτοβολταϊκά συστήματα στο εργοστάσιο ενώ θα ενδυναμωθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με νέα καινοτόμα προϊόντα.
Όπως τόνισε η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς η αναβάθμιση του mega-plant στο Σχηματάρι είναι πολύ σημαντική. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του ομίλου και το μεγαλύτερο ελληνικό εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών. Πρόσθεσε επίσης ότι στο συγκεκριμένο εργοστάσιο παράγεται το ενεργειακό ποτό «Monster» τόσο για εγχώρια κατανάλωση όσο και για εξαγωγή σε άλλες χώρες. Παράλληλα, το mega-plant στο Σχηματάρι εξυπηρετεί τον όμιλο και ειδικότερα ανάγκες άλλων χωρών για παραγωγή ανθρακούχων brands, ανάλογα με την περίοδο.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία του καφέ, στο πλαίσιο της στρατηγικής 24/7, τη διάθεση δηλαδή προϊόντων κατάλληλα για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας. Μέσα στην πανδημία και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2020 η εταιρεία λάνσαρε στην ελληνική αγορά τα προϊόντα Costa Coffee και προετοιμάζεται για το λανσάρισμα στην αγορά στις αρχές του 2023 του Caffe Vergnano που θα ενισχύσει τη σχέση που «χτίζει» η εταιρεία με τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ. Σημειώνεται ότι η Coca Cola HBC έχει εξαγοράσει το 30% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας και έχει αναλάβει τη διανομή των προϊόντων premium καφέ.
Οι πληθωριστικές πιέσεις, τα αυξημένα κόστη και οι αδυναμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν άφησαν την εταιρεία ανεπηρέαστη ωστόσο η πολύ καλή πορεία που παρουσίασε το κανάλι της HoReCa σε συνδυασμό με το αυξημένο τουριστικό ρεύμα το 2022 δίνει στην κ. Αναργύρου-Νίκολιτς αισιοδοξία για μια πολύ δυνατή σεζόν το 2023.
Αναφορικά με την αύξηση του κόστους, σημείωσε ότι είναι πολύ μεγάλη, έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και προκύπτει από διάφορες πλευρές (ενέργεια, μεταφορές, πρώτες ύλες). «Έχουμε βιώσει πολύ σημαντικές καθυστερήσεις το τελευταίο ενδεκάμηνο στην εφοδιαστική αλυσίδα» ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι το πρόβλημα το καλοκαίρι ήταν οξύ λόγω της αυξημένης ζήτησης ενώ η κατάσταση δεν έχει ακόμα ομαλοποιηθεί. «Στόχος μας είναι μέσα από όλο το φάσμα της δραστηριότητάς μας να μπορούμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο από αυτό το κόστος».
Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία από την αρχή του 2022 έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις των προϊόντων της ύψους 6,9% μεσοσταθμικά. Ταυτόχρονα, υποστηρίζει με πολλές προσφορές και προωθητικές ενέργειες σε όλα τα κανάλια διάθεσης προϊόντων.
Ερωτηθείσα για το καλάθι του νοικοκυριού, η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς σημείωσε ότι η πρωτοβουλία πολιτείας, βιομηχανίας και λιανεμπορίου είναι πολύ σημαντική. Ωστόσο «πρέπει να βρεθεί το σωστό μοντέλο λειτουργίας και εφαρμογής του σε σχέση με το πλαίσιο του ανταγωνισμού». Αναφορικά με το ενδεχόμενο αφαίρεσης των αναψυκτικών από το καλάθι του νοικοκυριού, σημείωσε ότι τα αναψυκτικά μπαίνουν στο καθημερινό καλάθι του καταναλωτή.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει, μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα που επέλεξε πολύ σωστά η πολιτεία, να μπουν και αυτά στο καλάθι του νοικοκυριού, όπως άλλωστε είναι και οι χυμοί.
Σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση με υποστήριξη 32.800 θέσεων εργασίας
Τα 1,3 δισ. ευρώ (0,7% του ΑΕΠ) άγγιξε η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται 6 ευρώ στην ελληνική οικονομία. Το αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά, το 2021, να ανέρχεται στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από μελέτη που εκπονήθηκε από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με βάση τα οικονομικά στοιχεία για την περίοδο 2019-2021 από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, την Coca-Cola Hellas SA και την Coca-Cola HBC Services ΜΕΠΕ, τοπική θυγατρική του ομίλου Coca-Cola HBC. Τα αποτελέσματα της μελέτης για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας, παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου.
Μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας (0,7% της συνολικής απασχόλησης). Για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 στην ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ, η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το 50% του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%). Την τριετία 2019-2021, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποίησε επενδύσεις ύψους 75,6 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της δραστηριότητά της.
Σημειώνεται ότι η συμβολή της Coca-Cola στην Ελλάδα διατηρήθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όπου λόγω των συνθηκών υπήρξε συρρίκνωση των μεγεθών της οικονομίας. Το 2021, η συμβολή από την άμεση δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
H Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι που εδώ και 53 χρόνια με την αδιάλειπτη παραγωγική και εμπορική δραστηριότητά μας στη χώρα, δημιουργούμε μια ευρύτερη αλυσίδα αξίας που αφήνει διαχρονικά ένα θετικό αποτύπωμα. Ευχαριστούμε τους πελάτες και τους προμηθευτές μας, τους καταναλωτές και τους ανθρώπους μας, που αποτελούν αναπόσπαστό κομμάτι αυτής της αλυσίδας. Χάρη στην εμπιστοσύνη τους, την προτίμηση και τη δέσμευση τους, κάνουμε μαζί κάτι καλύτερο για τη χώρα μας, αναπτυσσόμαστε και ανοίγουμε ορίζοντες για ένα πιο βιώσιμο μέλλον».
O Σταύρος Μουρελάτος, γενικός διευθυντής της Coca-Cola Hellas με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, τόνισε: «Η επιχειρηματική μας ανάπτυξη συνδέεται άρρηκτα με την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας, όπως επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ. Καθημερινά, ανοίγουμε ορίζοντες σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον και αυτό βρίσκεται στην καρδιά όλων των δραστηριοτήτων μας. Θέλουμε το αποτύπωμα μας να συνεχίσει να μεγαλώνει και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διασφαλίσουμε ότι η αλυσίδα αξίας που δημιουργούμε για την ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι αντάξια του μεγέθους μας».
Ο καθηγητής Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής ΙΟΒΕ, δήλωσε: «Η πανδημία COVID-19 δημιούργησε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες την περασμένη τριετία. Κρίσιμοι για την ελληνική οικονομία τομείς, όπως ο τουρισμός, η εστίαση και το λιανικό εμπόριο, επηρεάστηκαν έντονα από τα υγειονομικά μέτρα. Σήμερα και για τους επόμενους μήνες, ίσως και χρόνια, η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύνθετη γεωπολιτική κατάσταση δημιουργούν νέες προκλήσεις. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, αυξημένη σημασία για την οικονομία έχουν αλυσίδες αξίας που είναι ανθεκτικές στις αναταράξεις. Όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη που παρουσιάζεται σήμερα, μία από αυτές τις αλυσίδες αξίας είναι και αυτή που δημιουργεί η Coca-Cola στην Ελλάδα με τη δραστηριότητά της στη χώρα μας».
Επιπλέον, η μελέτη παρουσιάζει τα οικονομικά στοιχεία που προκύπτουν από τα προγράμματα και τις πρωτοβουλίες που υλοποιεί η εταιρεία για την κοινωνική ευημερία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, προχώρησε σε διάθεση 4,6 εκατ. ευρώ για κοινωνικά προγράμματα, όπως τα Empowered, Zero Waste Future και Zero Drop (2019-2021). Επίσης, σε δωρεά 1,8 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση και την αναδάσωση της περιοχής της Βαρυμπόμπης, μετά τη φωτιά (2021). Τέλος, ολοκλήρωσε επένδυση 4 εκατ. ευρώ για την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClipTM (2021).