Ένα σπουδαίο παράδειγμα είναι η Κρήτη, που αποτελεί μία από τις περιοχές της Ελλάδας όπου το δίκτυο συνεργαζόμενων τοπικών παραγωγών της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ιδιαίτερα ισχυρό. Η Κρήτη είναι μια αγορά που και λόγω του ρεκόρ στις τουριστικές ροές αναπτύσσεται ταχύτατα. Για παράδειγμα στο επτάμηνο εφέτος παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης στις πωλήσεις (+5,3%), ξεπερνώντας τα 526 εκατ. ευρώ, ήτοι το 7,7% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία της Circana.
Οι στρατηγικές συνεργασίες αποτελούν το 8% των ετήσιων πωλήσεων για την ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ στόχος είναι μέσα στο 2025, το δίκτυο των τοπικών παραγωγών να διευρυνθεί. Στην Κρήτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει συνολικά 15 καταστήματα (εκ των οποίων τα 3 είναι franchise). Mεταξύ αυτών, είναι και το νέο κατάστημα στην Χερσόνησο Ηρακλείου, το οποίο εκτείνεται σε 1.100 τ.μ. Όλο το δίκτυο στην περιοχή εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πελάτες, προωθώντας τα τοπικά προϊόντα και την αγνότητα που προσφέρει η κρητική γη και ενισχύοντας την οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου.
Το κατάστημα άνοιξε στις 23 Απριλίου 2024 και αναπτύχθηκε σε ακίνητο που φιλοξενούσε παλαιότερα ένα από τα πολλά σημεία πώλησης γούνας στην Χερσόνησο, που έχουν σταματήσει την λειτουργία τους, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Απασχολεί 24 άτομα και τα προϊόντα της Κρήτης έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα ράφια του. Συγκεκριμένα διαθέτει περίπου 350 κωδικούς από τοπικά παραγόμενα προϊόντα όπως φρούτα, λαχανικά, προϊόντα κρεοπωλείου, τυροκομικά, γαλακτοκομικά, αλλαντικά, κατεψυγμένα, κρασιά, αναψυκτικά, νερό, μπίρες, μέλι, αρτοποιήματα και καφέδες, τα οποία διαθέτουν ειδική σήμανση εντός του καταστήματος.
Το κατάστημα, καταγράφει αυξημένη ζήτηση για on the go προϊόντα ενώ παράλληλα έχει να επιδείξει ένα αρκετά υψηλό ποσοστό χρήσης των 3 self check out ταμείων. Συγκεκριμένα το 40% των συναλλαγών στο εν λόγω κατάστημα ολοκληρώνεται σε αυτά τα ταμεία όταν ο μέσος όρος για το συνολικό δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος, κυμαίνεται περί το 20%.
Όπως ανέφερε, ο Brand President της AB Bασιλόπουλος Νικός Λαβίδας στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής που πραγματοποιήθηκε στο νησί, η Κρήτη αποτελεί βασική προτεραιότητα στο πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας. Όπως, μάλιστα, σημείωσε ο κ. Λαβίδας, ο σχεδιασμός προβλέπει την δημιουργία 5 ακόμη καταστημάτων franchise στη περιοχή, εκ των 50 νέων που πρόκειται να δημιουργηθούν άμεσα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με 64 προμηθευτές σε όλη την Κρήτη, παρέχοντας 345 τοπικά προϊόντα σε πολλές βασικές κατηγορίες, όπως φρούτα και λαχανικά, κρέας, γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα, κρασιά, αφεψήματα και παρθένο ελαιόλαδο. Επίσης δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις προϊοντικές προδιαγραφές και την καινοτομία ως προς τη συσκευασία, αλλά κυρίως στην ποιότητα των προϊόντων που παρέχονται σε ανταγωνιστικές τιμές.
Στρατηγικός συνεργάτης η KRIVEK της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ένας από τους πιο σημαντικούς τοπικούς προμηθευτές της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η KRIVEK, που φέτος αναμένεται να καταγράψει τζίρο περίπου 50 εκατ. ευρώ και όπως σημείωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της Ιωάννης Φασουλάς, τα 3,5 εκατ. περίπου εξ αυτών προέρχονται από την συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε το 2009 και αφορά στην προμήθεια κρεάτων, ψαριών και αλιευμάτων, τόσο νωπών όσο και κατεψυγμένων, για τα καταστήματα της ΑΒ στην Κρήτη αλλά και πανελλαδικά- με το δεύτερο σκέλος να αφορά κυρίως την διάθεση αρνιών για τις περιόδους των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα.
Η μαγεία των Χριστουγέννων έρχεται στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
Οι δραστηριότητες του κρητικού ομίλου εταιρειών KRIVEK εκτείνονται από την παραγωγή κρέατος και αλιευμάτων έως το εμπόριο και τη διανομή τροφίμων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ο όμιλος, ο οποίος έχει πάνω από 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας, ενώ περιλαμβάνει την παραγωγή νωπών και κατεψυγμένων κρεάτων (KRIVEK QUALITY MEAT), καθώς και κατεψυγμένων αλιευμάτων (VIRA). Σήμερα, ο όμιλος λειτουργεί υποκαταστήματα σε Αθήνα, Ηράκλειο, Χανιά, Κω και Ρόδο, ενώ λειτουργεί πλέον με δύο παραγωγικές μονάδες αλλά και μονάδα αποθήκευσης κατάψυξης, συνολικού εμβαδού 7.000 τ.μ. Πέρσι ολοκλήρωσε επένδυση ανω των 5 εκατ. ευρώ για παραγωγική μονάδα θαλασσινών και αποθήκες κατεψυγμένων. Σημειώνεται ότι την άνοιξη του 2024 η KRIVEK ολοκλήρωσε το κέντρο αποθήκευσης και διανομής της στη Χερσόνησο με 2.500 παλετοθέσεις κατάψυξης. Σημειώνεται πως πλέον η εταιρεία απασχολεί 180 άτομα.
Ποντάροντας στα τοπικά προϊόντα
Με εμπειρία 50 ετών, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανωγείων δραστηριοποιείται στην επεξεργασία γάλακτος και την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως η γραβιέρα Κρήτης και το Ανθότυρο ξηρό. Η αποκλειστική συνεργασία του Συνεταιρισμού με την ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε τον Μάιο του 2024 και αφορά στην πανελλαδική διάθεση της Γραβιέρας Κρήτης Π.Ο.Π. «Τα Ανώγεια» και το τοπικό Ανθότυρο Ξηρό «Τα Ανώγεια».
Η εταιρεία Amari, στις κοιλάδες και τους λόφους του Αμαρίου, παράγει εξαιρετικής ποιότητας τυροκομικά προϊόντα από γάλα αιγοπροβάτων ελευθέρας βοσκής. Συνδυάζοντας την τέχνη της τυροκομίας με αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας, η Amari προσφέρει προϊόντα που τιμούν την κρητική παράδοση και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Η εταιρεία συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος στην προμήθεια μυζήθρας, γραβιέρας και ανθότυρου.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Κρήτη, οι εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ΚRIVEK, Συνεταιρισμού Ανωγείων και Amari υπογράμμισαν τη σημασία της συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, αναφέροντας την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που απαιτεί η αλυσίδα