Το 2024 θα είναι μια ακόμη δυνατή χρονιά για τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρα μας, με το δίκτυο της να ενισχύεται τόσο σε νέα δρομολόγια και προορισμούς, όσο και σε επίγειες δραστηριότητες, που εκφράζουν τη δυναμική και την εξωστρέφεια της.
Τα στελέχη της AEGEAN, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ. Δημήτρη Γερογιάννη, συνόδευσαν μια μεγάλη αποστολή δημοσιογράφων στο Ντουμπάι, έναν νέο προορισμό της εταιρείας που έχει τύχει μεγάλης ανταπόκρισης από το κοινό και έκαναν τον απολογισμό της 25χρονης πορείας της.
Η ανάπτυξη της εταιρείας βασίζεται σε τέσσερις άξονες:
Πρώτος άξονας είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στις παραδοσιακές αγορές, όπου ήδη δραστηριοποιείται, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Τουρκία. Αυτό θα γίνει αυξάνοντας, τόσο τις πτήσεις της όσο και την διαθεσιμότητα των θέσεων. Συγκεκριμένα για φέτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Δημήτρη Γερογιάννη η Aegean θα διαθέσει συνολικά 19,5 εκατ. Αεροπορικές θέσεις σε 47 χώρες και 155 προορισμούς.
Δεύτερος άξονας είναι η επένδυση στην εκπαίδευση των χειριστών και των πληρωμάτων καμπίνας με την δημιουργία πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE Μαδρίτης.
Τρίτος άξονας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης σε τρίτους πελάτες, καθώς στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να είναι έτοιμος ο κόμβος συντήρησης αεροσκαφών και να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Τέταρτος άξονας αφορά τα στρατηγικά σχέδια για το εσωτερικό της χώρας και συγκεκριμένα την ενίσχυση του Αεροδρομίου των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης με προσθήκη νέων πτήσεων και αύξηση των αεροπορικών θέσεων.
Ο Δημήτρης Γερογιάννης, CEO AEGEAN, μίλησε για τα 25α γενέθλια της AEGEAN κάνοντας μια ανασκόπηση στις σημαντικότερες εποχές και στιγμές της εταιρείας, τονίζοντας ότι “η δημιουργία της εταιρείας είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων παραγόντων με βασικότερο όλων, το όραμα του Θεόδωρου Βασιλάκη το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια”. Για την μετέπειτα εξέλιξη της σημείωσε τον καταλυτικό ρόλο που “διαδραμάτισε” και εξακολουθεί να διαδραματίζει ο Ευτύχιος Βασιλάκης, ο οποίος χάραξε τη στρατηγική και βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας, ενώ σημείωσε με έμφαση ότι “τίποτα από αυτά δε θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί, αν δεν υπήρχε η αφοσίωση των ανθρώπων της εταιρείας και η στήριξη των μετόχων μας”. Μιλώντας για τον ανταγωνισμό επεσήμανε ότι ο ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, “ωστόσο, έχουμε μάθει να μην φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, αλλά να τον σεβόμαστε, πιστεύοντας στις δυνάμεις μας“. Ο ίδιος στάθηκε στην πρόσφατη ανακοίνωση για την απόκτηση 4 νέων Airbus A321neo, που θα χρησιμοποιηθούν για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών, όπως η Ανατολή και η Ινδία, ο Κόλπος, αλλά και χώρες της Κεντρικής Αφρικής.
Την προεδρία του ΕΒΕΘ διεκδικεί εκ νέου ο Γιάννης Μασούτης - Παρουσιάστηκε ο συνδυασμός «Νέο Επιμελητήριο»
Η εξέλιξη του δικτύου της AEGEAN
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του Δικτύου της AGEAN, όπως εξήγησε ο κ. Γιάννης Ράσογλου, Director Network Planning and Airlines Partnerships, αυτή χαρακτηρίζεται από κύκλους ανάπτυξης που σταδιακά διευρύνουν το δίκτυο, τόσο σε εύρος, όσο και σε όγκο και στηρίζουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας συνολικά.
Συγκεκριμένα για την περίοδο 2023-2024, η εταιρεία καταφέρνει να υπερβεί τους αριθμούς του 2019, ενώ το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Πέρα από την εισαγωγή νέων προορισμών, που οδηγεί το 2023 να επιχειρεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της (180 προορισμοί εσωτερικού/εξωτερικού) λαμβάνει χώρα παράλληλα και η ενδυνάμωση του υφισταμένου δικτύου εξωτερικού προς τη δυτική Ευρώπη, αλλά και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές ως προς την αεροπορική κίνηση και συγκεκριμένα κυρίως προς την Ανατολή γεγονός που αποτελεί στόχο της δικτυακής ανάπτυξης. Επιπλέον, συνεχίζει να επενδύει και να επιτυγχάνει την ορθολογική αύξηση της δραστηριότητας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, συμβάλλοντας στη μείωση της εποχικότητας της αεροπορικής κίνησης και της ίδιας δραστηριότητας.
Εστιάζοντας στο ετήσιο πρόγραμμα της AEGEAN και συγκεκριμένα στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας, ο κ. Ράσογλου ανέφερε ότι το 2024 η εταιρεία θα προσφέρει συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις και θα επιχειρήσει σε 47 χώρες και σε παραπάνω από 155 προορισμούς. Ειδικά στο θερινό πρόγραμμα θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αύξηση της τάξεως του 6%. Σημειώνεται ότι ποσοστό αύξησης καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο τη μείωση της εποχικότητας με μήνες όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.
Επιπλέον, στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τη διατήρηση προορισμών που έχουν ήδη ξεκινήσει στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), η AEGEAN επεκτείνεται και σε νέους, με την προσθήκη 3 προορισμών από την Αθήνα (Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους που ξεκίνησαν τον Απρίλιο), ενώ συνεχίζει να επενδύει στα υφιστάμενα δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού με την προσφορά επιπλέον θέσεων.
Σημειώνεται ότι η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις το 2024 προσεγγίζει τις 700.000. Στο εξωτερικό, οι αγορές που η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει για το 2024 είναι η Κύπρος, η Τουρκία, η Ιταλία και η Γερμανία αλλά και η περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), της Ολλανδίας και της Αλβανίας στα Βαλκάνια. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Κόλπο πέρα από το νέο ετήσιο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.
Θετικές εκτιμήσεις γιό τη φετινή επιβατική κίνηση
Αναφερόμενη η κυρία Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue, στα στοιχεία για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε ανέφερε ότι ενδεικτικά, από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024, η AEGEAN πρόσφερε αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10%, στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%, παρόμοια με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς. Αντίστοιχα, στο δίκτυο εξωτερικού η αύξηση ήταν της τάξεως του 10% και η πληρότητα ήταν 81%, ίδια με την περσινή χρονιά.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%. Ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.
Ο Μάϊος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα. Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα. Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα μας στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.