Το βιβλίο επικεντρώνεται στην ιστορία των ιδρυτών, των στελεχών, των συμβούλων και των συνεργατών, που έμαθαν την Ελλάδα να πίνει φρέσκο γάλα, να παράγει κορυφαία ευρωπαϊκά παγωτά και γιαούρτια, να εμπιστεύεται τα κατεψυγμένα τρόφιμα, να αντιμετωπίζει τη διατροφή και ως διασκέδαση.
Τα πρώτα βήματα
Κατά μία έννοια, η ιστορία της ΔΕΛΤΑ αντιπροσωπεύει την ελληνική ενσάρκωση του αμερικανικού ονείρου. Διότι είναι μια ιστορία ρομαντική, που προσφέρει ελπίδα στον μικρό και αδύναμο: Το μικρό γαλακτοπωλείο πρώτα στην οδό Ζωοδόχου Πηγής και μετά στην οδό Διδότου, ξεπερνά όλα τα οικονομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια, κατατροπώνει τον διόλου ευκαταφρόνητο ελληνικό και διεθνή ανταγωνισμό και εξελίσσεται σε έναν ελληνικό γίγαντα – ή, αλλιώς, σε μια ελληνική πολυεθνική.
Εχοντας πρόσβαση σε εταιρικά και προσωπικά αρχεία και ύστερα από συνεντεύξεις με όλους τους πρωταγωνιστές -συνεντεύξεις που ξεπέρασαν σε διάρκεια τις 170 ώρες-, ο Αντώνης Κεφαλάς χρησιμοποιεί ως αφετηρία τα τριάντα χρόνια συσσωρευμένων εμπειριών του ως συνεργάτη της ΔΕΛΤΑ για να περιγράψει και να αναλύσει τις επιτυχίες και τις αποτυχίες της εταιρίας που, ξεκινώντας ως μαγαζάκι των δέκα αυτοκινήτων διανομής και των είκοσι εργαζομένων, κατάφερε μέσα σε ένα τέταρτο του αιώνα να αποκτήσει παρουσία σε 30 χώρες, με 600.000 σημεία πώλησης, 12.000 εργαζόμενους και τζίρο σχεδόν 1 δισ. ευρώ.
Igor Zotko: Από τις επιχειρηματικές στρατηγικές στην κοινωνική αποστολή PIN-UP Ουκρανία
Η ανελέητη μάχη με τις πολυεθνικές κόντρα στο εβαπορέ και στο παγωτό, ο σκληρός ελληνικός ανταγωνισμός στο φρέσκο γάλα και στο γιαούρτι, οι καινοτομίες στους χυμούς, η καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας, η διαρκής εισαγωγή τεχνολογιών για τη διασφάλιση της ποιότητας και της υγιεινής, για την αύξηση της παραγωγικότητας και για τη μείωση του κόστους, οι πρωτοπορίες στις εξαγορές και στις συγχωνεύσεις, οι συμμαχίες με διεθνείς παίκτες, η εμμονή στις επενδύσεις, το πρωτοποριακό μάρκετινγκ, αλλά και ήττες όπως στο τυρί και χαμένες ευκαιρίες όπως στο νερό, είναι μερικά από τα βασικά θέματα που πραγματεύεται το βιβλίο.
Μέχρι την πώληση
Με συνεχείς αναφορές στο ευρύτερο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, ο συγγραφέας παρουσιάζει τα βήματα-σταθμούς στην εξελικτική πορεία της ΔΕΛΤΑ, περιγράφει το παρασκήνιο των κινήσεων και των αποφάσεων των πρωταγωνιστών και των στελεχών, τις προσωπικές διαμάχες και τις εταιρικές συγκρούσεις, για να κλείσει με τα γεγονότα που οδήγησαν στην πώληση της ΔΕΛΤΑ και στη συνέχεια στην αποχώρηση του Δημήτρη Δασκαλόπουλου από την εταιρία που ίδρυσε ο πατέρας του και γιγάντωσε ο ίδιος.
Το βιβλίο για τη ΔΕΛΤΑ φιλοδοξεί να βάλει ένα λιθαράκι στην προσπάθεια να αποκατασταθεί έστω ένα μέρος από τη χαμένη ιστορία του ελληνικού επιχειρείν. Διότι, παρά τις ακρότητες του καπιταλισμού με την οικονομική ανισότητα και τον κοινωνικό ρατσισμό του, η Ελλάδα υπάρχει ακόμη σήμερα επειδή μεγαλούργησε η επιχειρηματικότητα είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με ένα –ενίοτε- ορθολογικό κράτος.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου