Στον κώδικα, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι ο καταναλωτής έχει αναφαίρετο δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης από την αγορά του. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο κώδικας: «πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί συμβατικώς, ο προμηθευτής πρέπει να τον ενημερώσει, με σαφή, ευκρινή και κατανοητό τρόπο, στη γλώσσα του, για το δικαίωμά του για άσκηση αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης εντός της νομίμως προβλεπόμενης προθεσμίας των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που αρχίζει από το χρονικό σημείο που καθορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς και για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις και τη διαδικασία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, αλλά και για τις συνέπειες από την άσκηση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας και παρέχοντάς του και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης».
Ακόμη, στον κώδικα, υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών, για την προστασία προσωπικών δεδομένων και για την ασφάλεια των συναλλαγών.
Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή
Igor Zotko: Από τις επιχειρηματικές στρατηγικές στην κοινωνική αποστολή PIN-UP Ουκρανία
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διοργανώνει εκδήλωση την Τετάρτη 15 Μαρτίου, με θέμα: “Ανάπτυξη στην ψηφιακή ενιαία αγορά – Η συμβολή του Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο”.
Σε αυτή την εκδήλωση θα παρουσιαστεί και θα υπογραφεί από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου ο κώδικας.
Πρόκειται για ένα κείμενο εθελούσιας δέσμευσης που εκπονήθηκε, υπό την εποπτεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, από τους φορείς της αγοράς (Συνήγορος του Καταναλωτή, ΕΣΕΕ, ΣΕΠΕ, GRECA, ΣΕΒ, ΚΕΕΕ, ΣΕΚΕΕΕ, ΕΠΑΜ, ΓΣΕΕΒΕ, ΣΕΤΕ, ΙΕΛΚΑ) και τους εκπροσώπους καταναλωτικών οργανώσεων (ΠΟΜΕΚ, ΕΚΠΟΙΖΩ).
Δείτε ολόκληρο των κώδικα Δεοντολογίας ΕΔΩ