Πρόκειται για deals που δίδουν, αφενός, προστιθέμενη αξία σε νέες αλλά και υφιστάμενες τουριστικές αγορές και, αφετέρου, επαναφέρουν ιστορικά δρομολόγια για την Ελλάδα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, colpo grosso στους αιθέρες ετοιμάζει η Emirates Airlines, ξεκινώντας από τον προσεχή Μάρτιο το απευθείας ετήσιο δρομολόγιο Αθήνα-Νέα Υόρκη.
Η πτήση θα είναι καθημερινή και θα εκτελείται με Boeing 777. Την ίδια ώρα η Aegean Airlines ξεκινά 7 νέα εποχικά δρομολόγια για το εξωτερικό και 3 νέα στο εσωτερικό, εκ των οποίων τα 2 είναι εποχικά. Παράλληλα η Sky Express και η Germania ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ευρύ πλαίσιο συνεργασίας.
Η προαναφερθείσα επανέναρξη της πτήσης Αθήνα-Νέα Υόρκη αποτελεί σταθμό για τα ελληνικά πτητικά δρώμενα, δεδομένου ότι στο παρελθόν πολλοί προσπάθησαν -μετά το λουκέτο της δημόσιας Ολυμπιακής Αεροπορίας- όμως ουδείς το κατάφερε.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η Emirates Airlines, με αίτημα που απέστειλε την περασμένη εβδομάδα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την έναρξη της εν λόγω πτήσης, ουσιαστικά άναψε το «πράσινο φως» για τη διενέργεια του ετήσιου δρομολογίου, το οποίο λέγεται ότι θα ξεκινήσει κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο 15ήμερο του Μαρτίου.
Ο αεροπορικός κολοσσός των Εμιράτων «κρατά» μέχρι στιγμής την έναρξη του πολυπόθητου από την ελληνική τουριστική αγορά και όχι μόνο δρομολογίου ως επτασφράγιστο μυστικό, ίσως και λόγω του μεγέθους του εγχειρήματος. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η εν λόγω πτήση, που θα διενεργείται με το 364 θέσεων Boeing 777, θα έρχεται από το Ντουμπάι και με stop over στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που μετεξελίσσεται σε HUB και για τον περί ου ο λόγος αραβικό αεροπορικό κολοσσό συνεχίζει στη Νέα Υόρκη.
Σημειώνεται ότι η Emirates είχε επιχειρήσει ανάλογο εγχείρημα στο παρελθόν και μέσω Μιλάνου (Ντουμπάι-Μιλάνο-Νέα Υόρκη), το οποίο κατέστη μη βιώσιμο και σταμάτησε. Είναι σαφές ότι παρακαταθήκη για την επιτυχία του δρομολογίου Αθήνα-Νέα Υόρκη θα αποτελέσει το δίπτυχο «ομογενείς-κρουαζιέρα», αφού το ανάλογο ιστορικό δρομολόγιο της Ο.Α. στο παρελθόν με το αντίστοιχο μίγμα πελατείας έφτανε σε ποσοστιαίες πληρότητες κατά μ.ό. το 95% κατά την καρδιά της θερινής περιόδου.
Στο πλαίσιο αυτό το νέο δρομολόγιο δύναται να συμβάλει και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην ηπειρωτική Ελλάδα, κυρίως, από την αγορά των ΗΠΑ, στηρίζοντας και το home porting (έναρξη και τερματισμός κρουαζιέρας από Πειραιά ή Λαύριο) στην κρουαζιέρα, την ιδιαίτερα μάλιστα δύσκολη περίοδο του 2017 και 2018. Ως γνωστόν, λόγω Τουρκίας έχει τραυματιστεί η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού της Ανατολικής Μεσογείου, οι μεγάλοι παίκτες ανέκρουσαν πρύμναν για τη Δυτική Μεσόγειο. Πάντως, έκπληξη αποτελεί η αύξηση των συχνοτήτων των κρουαζιερόπλοιων της TUI στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η Emirates, βάσει του ισχύοντος προγράμματος, διατηρεί μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2 δρομολόγια ημερησίως από Ντουμπάι για Αθήνα (το ένα μέσω Λάρνακας). Επίσης, από τον προσεχή μήνα μέχρι τις 25 Μαρτίου το Αθήνα-Ντουμπάι μετατρέπεται σε μία ημερήσια πτήση και από 1 Μαΐου η γραμμή επανέρχεται στα 2 ημερήσια δρομολόγια. Αναμφίβολα, το νέο δρομολόγιο θα «δρομολογήσει» αλλαγές στο όλο πρόγραμμα της Emirates προς την Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση και στην κινητικότητα των Ελλήνων προς την Αυστραλία μέσω Ντουμπάι. Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι το Αθήνα-Ντουμπάι της Emirates Airlines ενδέχεται να επιφέρει αναταράξεις και στα προγράμματα των αμερικανικών αεροπορικών εταιριών (Delta, United κ.λπ.) που προσεγγίζουν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατά τη θερινή περίοδο.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής