Δύο στις τρεις, μάλιστα, θεωρούν ότι η διαδικασία συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου Κανονισμού αποτέλεσε καλή ευκαιρία για επωφελή ανασχεδιασμό των εσωτερικών πολιτικών και διαδικασιών που ακολουθούσαν. Επιπλέον, το 44,3% πιστεύει ότι οι ενέργειες συμμόρφωσης με τον GDPR αξιολογήθηκαν θετικά από τους πελάτες του.
Σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται, επτά στις δέκα επιχειρήσεις την αξιολογούν ως πολύ σημαντική για τη δραστηριότητά τους. Ωστόσο, ο βαθμός της επεξεργασίας αυτών ποικίλλει.
Για την ακρίβεια, οι περισσότερες (42,9%) προβαίνουν σε μικρή ή ακόμα και σε καμία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ σημαντικό ποσοστό (25,7%) πραγματοποιεί μεγάλη ή πολύ μεγάλη. Χάρη στα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται, οι επιχειρήσεις χαράσσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ – πωλήσεων και σχεδιάζουν νέα προϊόντα – υπηρεσίες, κερδίζοντας πελάτες.
Συνεργασίες
Σημαντική είναι και η συνδρομή των εξωτερικών συμβούλων, είτε σε συνεργασία (44,3%) με τις ίδιες τις επιχειρήσεις είτε κατά αποκλειστικότητα (12,9%), προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο συμμόρφωσης.
Δράσεις συμμόρφωσης που παρουσιάζουν τον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας (με ποσοστό πάνω από 40%) αποτελούν, όσον αφορά στα τεχνικά ζητήματα: η χαρτογράφηση των δεδομένων και η εκπόνηση εκτίμησης αντικτύπου, ενώ σε σχέση με το έμψυχο δυναμικό: η αλλαγή κουλτούρας στην επιχείρηση, μαζί με την ανταπόκριση των εργαζομένων στις νέες απαιτήσεις.
Αναφορικά με τη θέση του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων, για περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις που καλύπτουν εσωτερικά τη θέση, το εν λόγω στέλεχος διατηρεί και άλλη ιδιότητα εντός του οργανισμού, συνήθως στην κανονιστική συμμόρφωση, τη νομική υπηρεσία ή τη διεύθυνση πληροφορικής.
Σε εξωτερική ανάθεση του σχετικού έργου έχει προχωρήσει το 15,7%.
Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84,3%) δηλώνουν βεβαιότητα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων που διατηρούν. Προκειμένου να το πετύχουν, ποσοστό 15,7% επενδύει σε καθημερινή αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πληροφοριακών συστημάτων του και το 28,6% σε αξιολόγηση με ορίζοντα τριμήνου.
Προκλήσεις
Τέλος, στις κυριότερες προκλήσεις που απασχολούν τις επιχειρήσεις περιλαμβάνονται: η επίδραση της ψηφιακής εποχής στην ικανότητα και τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται και αυξάνονται συνεχώς, η συναφής παράμετρος που έχει να κάνει με την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων, οι τεκτονικές αλλαγές που επιφέρει η πανδημία του κορονοϊού (π.χ. όγκος δεδομένων που συλλέγονται, αλλαγή καταναλωτικών προτύπων και αναγκών) και οι αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο, στη νομολογία που σταδιακά αναπτύσσεται και στο ρόλο των εποπτικών Αρχών.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Διαφήμιση: Στην Ogilvy η Polyeco – Tην Communication Effect επέλεξε η ΕΕΤΤ
Τα ΟΚ! Anytime Markets και η Urban Act παραμένουν δίπλα στο προσωπικό του Θριάσιου Νοσοκομείου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr