Ο κ. Δημήτρης Μαγγιώρος, που παράλληλα είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος, ακτινογραφεί στον «Ε.Τ.» της Κυριακής το πώς επιτεύχθηκε το θαύμα, σε μια δύσκολη περίοδο να αυξήσουν τον τζίρο τους οι εταιρίες leasing αυτοκινήτων, δίνοντας ταυτόχρονα και τις εκτιμήσεις του για το 2021.
- Kύριε Μαγγιώρο, πώς κινήθηκε η αγορά το 2020;
Βασικά με δύο ταχύτητες. Στο κομμάτι των τουριστικών ενοικιάσεων με σημαντική μείωση και διαφοροποίηση μεταξύ των νησιωτικών τουριστικών περιοχών όπου λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του τουρισμού και των εταιριών Rent A Car που δραστηριοποιούνται σε αστικές περιοχές όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.λπ.
Η μείωση στην πρώτη κατηγορία μπορεί και να ξεπέρασε το 60% και θυμίζω σε πολλές περιπτώσεις υπήρχαν ξενοδοχειακές μονάδες που δεν λειτούργησαν καθόλου.
Στις πιο αστικές περιοχές η ανάγκη μετακίνησης χωρίς τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για λόγους υγειονομικής ασφάλειας αλλά και η υψηλή ζήτηση λόγω των lockdown για ενοικίαση van από εταιρίες διανομής συγκράτησαν τη μείωση τζίρου μεταξύ 40% με 50%. Στον χώρο των μακροχρόνιων μισθώσεων είχαμε αύξηση που ξεπέρασε το 10% το 2020.
- Πώς βλέπετε να κλείνουν τα μεγέθη σας το 2020;
Θεωρώ ότι ως Autohellas-Hertz πήγαμε σημαντικά πάνω από τον μέσο όρο στην εκμετάλλευση των όποιων ισχνών τουριστικών αφίξεων, τις οποίες είδαμε το περσινό καλοκαίρι μετά το άνοιγμα των πτήσεων τον Ιούλιο.
Γενικά στις βραχυχρόνιες μισθώσεις πήγαμε καλύτερα από τις αρχικές προβλέψεις μας στην αρχή της πανδημίας, ενώ στις μακροχρόνιες μισθώσεις (γνωστό και ως operating leasing) ακολουθήσαμε την τάση του κλάδου.
- Πού οφείλεται το γεγονός ότι το leasing διατήρησε τα μεγέθη του;
Θα έλεγα σε τρεις βασικούς άξονες. Ο πρώτος είναι ότι τα μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση απέτρεψαν σε σημαντικό βαθμό κύματα απολύσεων που θα οδηγούσαν σε επιστροφές αυτοκινήτων και μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητο.
Ο δεύτερος άξονας είναι ότι η ανάγκη για μετακίνηση οδήγησε στην αύξηση της ζήτησης μίσθωσης για ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Ο τρίτος άξονας είναι το leasing σε ιδιώτες το οποίο, όπως ανέφερα και προηγουμένως, συνδυάζεται με την ανάγκη του κοινού για υγειονομικά ασφαλέστερη μετακίνηση, αποφεύγοντας τα ΜΜΜ.
- Ποια η εικόνα και οι προοπτικές που έχετε για το 2021;
Σαφώς το πρώτο τρίμηνο δεν έχει καμία σχέση με το περσινό. Η δυστυχώς αναπόφευκτη πια καθυστέρηση των εμβολιασμών και λόγω αυτής η έλλειψη ταξιδιωτικού πρωτόκολλου που λογικά θα είχε συμφωνηθεί μεταξύ των 27 χωρών αλλά και των Αγγλίας, Αμερικής, Ισραήλ κ.λπ., επηρεάζει σημαντικά το πότε και πώς θα ανοίξει η τουριστική αγορά.
Είναι για μένα απόλυτα σαφές ότι αυτό θα γίνει και θα γίνει με έντονα θετικό τρόπο και οι αφίξεις θα είναι περισσότερες από ό,τι πέρσι, άρα στις βραχυχρόνιες μισθώσεις Rent A Car θα έλεγα ότι θα είμαστε καλύτερα από πέρσι.
Για τις μακροχρόνιες μισθώσεις οι αντοχές της οικονομίας και ειδικότερα η δυνατότητα της κυβέρνησης να στηρίζει με οποιαδήποτε μορφή επιχειρήσεις και εργασία θα διαμορφώσουν την εικόνα. Επίσης, η τάση ανοίγματος της αγοράς του leasing προς τους ιδιώτες θα συνεχιστεί ανοδικά και πιστεύω ότι και το leasing θα κρατήσει τη θετική πορεία που είχαμε και πέρσι.
- Εν μέσω πανδημίας ετοιμάζετε κάποιο νέο προϊόν;
Και ετοιμάζουμε και ετοιμάσαμε. Πέρσι παρουσιάσαμε το «Electric-Lease», όντας η πρώτη εταιρία που έβγαλε μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων RaC & Leasing. Επίσης το «Wheels-4-All» για να καλύψει ανάγκες επιχειρήσεων αλλά και ιδιωτών, όπου παρέχουμε πρωτόγνωρη ευελιξία με δυνατότητα αλλαγής αυτοκινήτου και διαμόρφωση μισθωμάτων.
Παρουσιάσαμε, μέσω μια νέας start-up εταιρίας του Oμίλου AUTOHELLAS, την ΚΙΝΕΟ, τη μίσθωση ηλεκτρικών ποδηλάτων, ηλεκτρικών scooters κ.λπ.
Επίσης παρουσιάσαμε το «SaverFlex» το οποίο προσφέρει οικονομική λύση μακροχρόνιας μίσθωσης μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με δυνατότητα πολλαπλής αλλαγής αλλά και αγοράς του σε προσυμφωνημένη τιμή.
Για το 2021 η τάση και η κατεύθυνσή μας είναι να βελτιώσουμε την προϊοντική παλέτα μας, με προϊόντα και διαδικασίες ενοικίασης ευέλικτες και απλοποιημένες.
- Ποια η μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρία σας;
Βλέποντας μπροστά τα επόμενα χρόνια θα έλεγα η ηλεκτροκίνηση και το πώς αυτή θα διαμορφώσει την αγορά του αυτοκινήτου και των μισθώσεων. Να θυμίσω ότι στο Group εταιριών της AUTOHELLAS περιλαμβάνονται και οι εισαγωγικές SEAT, HΥUNDAI, KIA αλλά και το δίκτυο λιανικής της ΒΕΛΜΑΡ.
Η δεύτερη πρόκληση είναι η ανάγκη για μεγαλύτερη ψηφιοποίηση και περισσότερους αυτοματισμούς στις διαδικασίες μας.
Το τρίτο είναι η ανάγκη να παρουσιάσουμε προϊόντα προς το κοινό μας, με έμφαση στην ευελιξία και λιγότερα διαδραστικά μεταξύ των συμβαλλομένων μερών.
Το Car Sharing ήταν προς αυτή την κατεύθυνση αλλά βέβαια η πανδημία το φρέναρε άρα θα πρέπει να βρεθούν άλλες λύσεις υγειονομικώς ασφαλέστερες προς την κατεύθυνση αυτή.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr