Η είσοδός της δε στη χώρα με την υψηλότερη κατανάλωση αναψυκτικών παγκοσμίως συνοδεύεται από την τοπική παραγωγή των προϊόντων της και τη σύναψη συνεργασιών με τους μεγαλύτερους λιανέμπορους. Η παρουσία της Green Cola δεν περιορίζεται μόνο στα καταστήματα λιανικής, καθώς πρόσφατα ξεκίνησε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα Amazon για τη διάθεση των προϊόντων της σε όλη τη χώρα.
Οπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Βενιέρης, το γεγονός ότι η Green Cola εισέρχεται στην αμερικανική αγορά με παραγωγή στις ΗΠΑ και όχι μέσω εξαγωγών αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια σοβαρή προσπάθεια. «Η απόφασή μας να διαθέσουμε τα προϊόντα μας στις ΗΠΑ ελήφθη, καθώς είδαμε ότι υπάρχει κενό στην αγορά σε υγιεινά και ταυτόχρονα γευστικά αναψυκτικά και το ενδιαφέρον από τους λιανέμπορους ήταν έντονο. Είμαστε μια νέα πρόταση, υγιεινή και γευστικά ανταγωνιζόμαστε τα κλασικά προϊόντα και αυτά με τα τεχνητά γλυκαντικά. Αλλωστε στην Αμερική δεν υπάρχει cola με στέβια», επισημαίνει ο κ. Βενιέρης.
Θυγατρική
Η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, οπότε η εταιρεία ίδρυσε την GREEN COLA NORTH AMERICA LLC, με έδρα το Hoboken του New Jersey. Για την κάλυψη της ζήτησης, από τις αρχές του 2020 έχει προχωρήσει σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της, σε μονάδα εμφιάλωσης στη New England, ενώ για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για τα προϊόντα της, είναι ήδη σε αναζήτηση νέων συνεργασιών για συμφωνίες τοπικής εμφιάλωσης με γεωγραφικά κριτήρια. Αλλωστε, σύμφωνα με την εταιρεία, η τοπική εμφιάλωση των αναψυκτικών της επιφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας λόγω σημαντικής μείωσης του κόστους μεταφοράς και διανομής των προϊόντων της.
Η πρώτη φάση εισόδου στην αμερικανική αγορά περιλαμβάνει την παρουσία της σε αλυσίδες λιανικής σε επτά πολιτείες και συγκεκριμένα στο Τέξας, τη Μασαχουσέτη, το Κονέκτικατ, το Νιου Χαμσάιρ, το Βερμόντ, το Μέιν και το Ρόουντ Αϊλαντ, απευθυνόμενη σε έναν πληθυσμό 43 εκατομμυρίων κατοίκων.
Στο Τέξας, η οποία είναι η μεγαλύτερη πολιτεία των ΗΠΑ, η Green Cola συνεργάζεται με τον νούμερο ένα retailer της περιοχής, την H-E-B, με 300 καταστήματα λιανικής κι ετήσιο τζίρο ύψους 25 δισ. δολάρια. Αντίστοιχα, στη New England, που ενσωματώνει 6 βορειοανατολικές πολιτείες (Μασαχουσέτη, Κονέκτικατ, Νιου Χαμσάιρ, Βερμόντ, Μέιν και Ρόουντ Αϊλαντ), η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρωμένη παρουσία σε 82 καταστήματα της αλυσίδας Market Basket, η οποία καταγράφει ετήσιες πωλήσεις ύψους 5,5 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, η Green Cola βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για έναρξη συνεργασίας και με άλλους λιανέμπορους με παρουσία σε όλη την Αμερική και μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένονται και οι σχετικές ανακοινώσεις.
Προϊόντα
Σε επίπεδο προϊόντων, η εταιρεία είναι έτοιμη να λανσάρει μια νέα σειρά καινοτόμων αναψυκτικών, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ελλάδα, διευρύνοντας σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της και δίνοντας περισσότερες επιλογές στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο τα τελευταία χρόνια στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και ο διπλασιασμός της παραγωγής στέβιας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αναφορικά με τη χρονική συγκυρία που η Green Cola εισέρχεται στην αμερικανική αγορά, δεδομένης της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, ο κ. Βενιέρης σημειώνει στον «Ε.Τ.» ότι πέρα από το γεγονός ότι οι σχετικές συζητήσεις είχαν ξεκινήσει πριν ενάμιση χρόνο, το timing είναι ιδανικό, καθώς λόγω της πανδημίας του κορονοϊού καταγράφεται ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ.
Η Green Cola διαθέτει ήδη παρουσία σε 25 χώρες στην υφήλιο, κυρίως μέσω των εξαγωγών, παραγωγή δική της έχει και στη Γερμανία, την Ισπανία και την Ολλανδία, ενώ οι πωλήσεις του brand Green Cola εκτός Ελλάδος αντιπροσωπεύουν το 40% του συνολικού της τζίρου.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην εγχώρια αγορά, την περίοδο της πανδημίας, η εταιρεία παρουσιάζει ανάπτυξη της τάξεως του 10%, καθώς το βασικό της κανάλι είναι τα σούπερ μάρκετ.
Από την έντυπη έκδοση