Σύμφωνα με ενδεικτικά παραδείγματα της Cloudbiz, ένα από τα μεγαλύτερα marketing technology agency που χειρίζεται 35 σχήματα εταιριών από τον κλάδο του retail στην ελληνική αγορά, όλα τα brands που έτρεξαν προωθητική/εκπτωτική ενέργεια την Black Friday είδαν τις ημερήσιες πωλήσεις τους να εκτοξεύονται σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή κατά μέσο όρο 390% και 346% σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσο όρο πωλήσεων εβδομάδας.
Μάλιστα, υπήρξαν εταιρίες που αύξησαν τον ημερήσιο τζίρο τους μέχρι και 575% σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή και 519% συγκριτικά με τον ημερήσιο μέσο όρο εσόδων της εβδομάδας.
Την… πάτησαν
Αντίθετα, σύμφωνα με την Cloudbiz, τα brands που δεν προχώρησαν σε προσφορές είτε δεν παρουσίασαν κάποια μεταβολή στον τζίρο τους είτε κατέγραψαν πτώση κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή και μείωση κατά 8% σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσο όρο εβδομάδας.
Οπως αναφέρει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας, οι πωλήσεις των καταστημάτων παρουσίασαν βελτίωση από 50% έως 500% ανάλογα με το είδος που ήταν σε προσφορά, το ποσοστό της έκπτωσης, αλλά και την περιοχή. Ρεκόρ τζίρου πραγματοποίησαν πάντως οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, οι οποίες πούλησαν ως επί το πλείστον ακριβά, «πολυτελή» προϊόντα, όπως τηλεοράσεις, laptops και κινητά τηλέφωνα, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα κινήθηκαν και οι πωλήσεις καλλυντικών.
Αντίθετα, περιορισμένη ήταν η συμμετοχή των «μικρών» καταστημάτων στη νέα προωθητική ενέργεια, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ, καθώς εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν ότι «αιφνιδιάστηκαν» και δεν ενημερώθηκαν επαρκώς για την Black Friday.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν κυρίως τα επώνυμα καταστήματα και οι αλυσίδες με επίπεδο εκπτώσεων 20%-40% και υψηλή επισκεψιμότητα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σχηματίστηκαν «ουρές».
Και… e-κπτώσεις
Στο μεταξύ, από την 1η Δεκεμβρίου «τρέχει» για τέταρτη συνεχή χρονιά η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία θα διαρκέσει μέχρι και τις 7 Δεκεμβρίου, στα πρότυπα της Cyber Monday.
Στα αθλητικά είδη, τα e-shops που συμμετέχουν στην προωθητική ενέργεια κάνουν έκπτωση από 10% (κυρίως στα νέα προϊόντα) έως και 40%, ενώ κάνουν δώρο τα έξοδα μεταφοράς. Στην ένδυση και υπόδηση οι προσφορές κυμαίνονται από 20% έως 50%, στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη «τρέχουν» προσφορές σε κατηγορίες προϊόντων, στα παιχνίδια οι τιμές είναι κατά μέσο όρο 20% χαμηλότερες, ενώ δωρεάν μεταφορικά παρέχουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σε συνδυασμό με τις εβδομαδιαίες προσφορές που ούτως ή άλλως «τρέχουν».
Σημειώνεται ότι χθες η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία εφιστά την προσοχή του καταναλωτικού κοινού προκειμένου να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης.
ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου