“Δεδομένης της κρίσης και της αβεβαιότητας που προκαλεί, αυτή η στήριξη είναι απαραίτητη για να μπορέσει ο όμιλος να ξεπεράσει αυτήν την κρίσιμη περίοδο”, δήλωσε ο Σμιθ κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους γερουσιαστές της Επιτροπής Χωροταξίας και Αειφόρου Ανάπτυξης.
Συνομιλίες είναι σε εξέλιξη μεταξύ των κρατών της Γαλλίας και της Ολλανδίας και του ομίλου που έχει “αναμενόμενη ανάγκη ρευστότητας το τρίτο τρίμηνο”, σύμφωνα με την Αν-Μαρί Κουντέρκ, μη εκτελεστική πρόεδρο.
“Σήμερα, η Air France πραγματοποιεί λιγότερο από το 5% του προγράμματός της, η KLM λιγότερο από το 10%”, δήλωσε.
Οι όροι της προβλεπόμενης βοήθειας από τις κυβερνήσεις “προσφέρουν δυνατότητες δύο ειδών”, “τραπεζικά δάνεια εγγυημένα από τα κράτη και επιπλέον άμεσα δάνεια (από τα κράτη) είναι εφικτά εάν είναι αναγκαία”, διευκρίνισε.
“Από γαλλικής πλευράς, αυτό θα πρέπει να μπορεί να προχωρήσει αρκετά γρήγορα”, συνέχισε, προσθέτοντας ότι οι αποφάσεις πρέπει στη συνέχεια να ληφθούν από την ολλανδική πλευρά. “Δεν νομίζω ότι μπορούμε να συγχρονίσουμε τα δύο χρονοδιαγράμματα”.
Επικαλούμενος μια κατάσταση “εξαιρετικής σοβαρότητας” που συνδέεται με την Covid-19, ο Σμιθ δεσμεύτηκε να ολοκληρώσει το στρατηγικό του σχέδιο που παρουσίασε τον Νοέμβριο με ακόμη “μια επιτάχυνση των απαραίτητων μετατροπών”.
“Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση, εταιρίες θα χρεοκοπήσουν, αυτό άρχισε ήδη. Η αεροπορική εταιρία Virgin Australia είναι σε κατάσταση αδυναμίας πληρωμών και η Γαλλία πιθανόν δεν θα γλιτώσει”, σημείωσε.
“Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε” στο δίκτυο των εσωτερικών πτήσεων στη Γαλλία, συνέχισε.
Η Air France έχασε 200 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι λόγω του ανταγωνισμού από τραίνα υψηλής ταχύτητας και αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, δήλωσε η γενική διευθύντρια της Air France Αν Ριγκέλ.
Πρέπει το “δίκτυο των πτήσεων εσωτερικού να γίνει κερδοφόρο το συντομότερο δυνατό”, δήλωσε ο Σμιθ.
Όσον αφορά την ανάκαμψη, θα είναι “αργή και σταδιακή”, είπε ο Σμιθ. “Τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου, προβλέπουμε μια ελαφρά υψηλότερη δραστηριότητα” πρώτα στη Γαλλία και στην Ευρώπη.