Η Apollo Investment Holdco κατέβαλε συνολικά 393.152.844 ευρώ, αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της εισηγμένης εταιρίας (304 εκατ. ευρώ πήρε η Εθνική και τα υπόλοιπα το ΤΑΙΠΕΔ).
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, αναφερόμενος στην αλλαγή σελίδας του εμβληματικού ξενοδοχειακού συγκροτήματος δήλωσε σχετικά: «Το τελικό θετικό αποτέλεσμα για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης εκτός από μία σημαντική επενδυτική συμφωνία είναι και ένα δείγμα εποικοδομητικής και παραγωγικής συνεργασίας όλων των φορέων του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη της χώρας».
Ειδικότερα, αγοραστής είναι η θυγατρική της Jermyn Street Real Estate Fund IV, Apollo Investment, στην οποία συμμετέχουν δύο κρατικά κεφάλαια, του Αμπου Ντάμπι και του Κουβέιτ, άλλοι Αραβες επενδυτές, η τουρκική Dogus Group, μέσω της D-Marine Investments Holding, καθώς και δύο funds της AGC Equity Partners.
Οπως έχει γράψει ήδη ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, η ξενοδοχειακή αλυσίδα Four Seasons βρίσκεται κοντά στην απόκτηση της διαχείρισης των δύο εν λειτουργία ξενοδοχείων, δίχως να αποκλείεται όμως συμφωνία και με άλλον κολοσσό των παγκόσμιων ξενοδοχειακών brands, που θα εξασφαλίζει υψηλές αποδόσεις ανά δωμάτιο στους επενδυτές.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τη Δευτέρα λήγει η σύμβαση franchise που είχε υπογράψει η διοίκηση του συγκροτήματος με τη Starwood Ηotels and Resorts και ακολουθεί διετές πλάνο ριζικού εκσυγχρονισμού των ξενοδοχείων και της ευρύτερης έκτασης με τις καμπάνες και τις υπερπολυτελείς τουριστικές κατοικίες που θα ανεγερθούν.
Καστέλι
Με μια προσφορά του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR πιθανολογείται ότι θα προχωρήσει ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών, προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Χθες κατατέθηκε μόνο μια δεσμευτική προσφορά, αυτή της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR με τίμημα εξαιρετικά συμφέρον για το Δημόσιο, όπως λένε κύκλοι της κοινοπραξίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση δεν δέχτηκε τα αιτήματα υποψηφίων για νέα παράταση του διαγωνισμού, αφού είχε εξασφαλίσει το ενδιαφέρον του συγκεκριμένου ομίλου.
Σημειώνεται ότι η GMR είναι ινδικών συμφερόντων με έσοδα ύψους 10 δισ. ευρώ. Διαχειρίζεται και τα δύο αεροδρόμια του Νέου Δελχί, καθώς και άλλα μικρότερα στην Ινδία. Πέραν της διαχείρισης αεροδρομίων, δραστηριοποιείται στην ενέργεια, στις κατασκευές και στα ορυχεία. Επισημαίνεται ότι αν η προσφορά δεν έχει ικανοποιητικό τίμημα, σύμφωνα με τους εκτιμητές θα ζητηθεί επαύξησή της.
Οσοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να προχωρήσει κανονικά ο διαγωνισμός, υπενθυμίζουν τις πολλαπλές αναβολές της τελευταίας πενταετίας, που είχαν προκαλέσει πλήγμα στην εικόνα της χώρας.
Οι ίδιοι επισημαίνουν πως αντίστοιχοι διαγωνισμοί στο παρελθόν, όπως οι περισσότεροι του ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησαν με έναν ενδιαφερόμενο.
Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι προβλέπεται ότι θα διαρκέσει 5 έτη και θα παραχωρηθεί για άλλα 32 (37 σύνολο). Αρχικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει η γαλλική Vinci σε κοινοπραξία με τον όμιλο Ελλάκτωρ, ο κινεζικός όμιλος CSCEC και μια κοινοπραξία της J&P AΒΑΞ με γαλλικούς ομίλους.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου