Ποιες είναι οι προσδοκίες σας και ο στόχος σας στη φετινή έκθεση HO.RE.CA;
Βασικός μας στόχος για τη φετινή διοργάνωση και επιδίωξη είναι η προέλκυση ακόμη πιο στοχευμένων και ποιοτικών εμπορικών επισκεπτών τόσο από την Ελλάδα και την Κύπρο, όσο και από τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής. Η HORECA αυτή τη στιγμή, αποτελεί αναμφίβολα το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός στην Ελλάδα. Είναι ένα ισχυρό brand name που εμπιστεύονται όλοι οι επαγγελματίες των κλάδων Hotels/Restaurants/Café και αυτό εξηγεί το γεγονός ότι κάθε διοργάνωση γίνεται μέσα σε λίγες εβδομάδες sold out. Καταλαβαίνετε, πως ο πήχυς κάθε χρόνο μπαίνει όλο και πιο ψηλά.
Όταν όλη η προμηθευτική αγορά των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης αναγνωρίζει τη HORECA ως το κορυφαίο εμπορικό φόρουμ για τον κλάδο τους, οφείλεις να συντηρείς αλλά και να ξεπερνάς τη φήμη και την αποτελεσματικότητα κάθε προηγούμενης διοργάνωσης. Οι προσδοκίες μας είναι, εκθέτες και επισκέπτες να φύγουν από την έκθεση, έχοντας καταφέρει αυτό για το οποίο επισκέφθηκαν τη HORECA και μέχρι στιγμής, βάση αντίστοιχων ερευνών η ικανοποίηση επισκεπτών και εκθετών αγγίζει σχεδόν το 100%.
Πόσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην έκθεση και από ποιους επαγγελματικούς κλάδους; Δώστε μας το προφίλ της έκθεσης.
Η HORECA είναι μια μεγάλη ετήσια διεθνής έκθεση για την τροφοδοσία και τον εξοπλισμό των Ξενοδοχείων και των μονάδων Μαζικής Εστίασης. Συγκεκριμένα, αποτελεί το κορυφαίο εμπορικό και κοινωνικό φόρουμ για την τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη καθώς συμμετέχουν οι μεγαλύτερες και σημαντικότερες επιχειρήσεις της προμηθευτικής αγοράς. Στη φετινή διοργάνωση παίρνουν μέρος 550 εταιρείες από όλους τους τομείς της φιλοξενίας και της εστίασης.
Εταιρείες που ειδικεύονται στο foodservice, στον καφέ και τα αλκοολούχα ποτά, τα τρόφιμα και φυσικά στον ξενοδοχειακό και εστιατορικό εξοπλισμό, στις τεχνολογικές λύσεις και τις διαδικτυακές υπηρεσίες καθώς και εταιρείες που ειδικεύονται στην κατασκευή, την ανακαίνιση και την εξοικονόμηση ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί, πως φέτος ο κατασκευαστικός τομέας είναι εξαιρετικά δυνατός καθώς συμμετέχουν πάνω από 80 εταιρείες, αυτό ουσιαστικά μεταφράζεται πως οι επισκέπτες μπορούν να δουν τα πάντα, από καινοτόμες λύσεις και πρότυπες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις εώς προηγμένες τεχνολογικά σχεδιαστικές εφαρμογές.
Εκτιμάτε ότι η άνοδος του ελληνικού τουρισμού συμβάλλει στην ολοένα και μεγαλύτερη αναβάθμιση της έκθεσης;
Όπως προαναφέραμε η HORECA είναι μια διεθνής συνεχώς εξελισσόμενη έκθεση. Ως τέτοια λοιπόν, συμβάλλει στην αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών και υπηρεσιών. Αφουγκράζεται τις ανάγκες των επιχειρηματιών του τουρισμού και καλύπτει όλους τους τομείς που αφορούν στον συγκεκριμένο κλάδο. Μια έκθεση που απευθύνεται στους επιχειρηματίες του Τουρισμού πάντα πρέπει και οφείλει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Πόσω μάλλον μια έκθεση όπως η HORECA που καλύπτει όλους του αντίστοιχους τομείς.
Θα έλεγα πως η μεγάλη πρόκληση για την έκθεση είναι να προηγείται της εποχής της, δίνοντας λύσεις και προάγοντας την εξέλιξη για το σύνολο των επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνεται. Δεδομένων των μεγεθών της HORECA, αλλά και του αριθμού και της ποιότητας των εκθετών της, θα έλεγα με βεβαιότητα πως το πετυχαίνει κι αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίον έχει εξελιχθεί μέσα στα 13 χρόνια που διοργανώνεται, σε ένα από τα πιο ισχυρά brand names στη χώρα μας, με διεθνή εμβέλεια.
Περιμένετε και επισκέπτες από το εξωτερικό;
Βεβαίως, η HORECA δεν είναι μια εσωστρεφής έκθεση, απευθύνεται και εκτός των συνόρων της χώρας. Κάθε χρόνο την επισκέπτονται επιχειρηματίες των ξενοδοχείων και της εστίασης από τις χώρες της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και την Κύπρο. Αναφορικά η διοργάνωση του 2017 είχε συγκεντρώσει περίπου 1.200 επισκέπτες από το εξωτερικό, ενώ φέτος αναμένεται να τους ξεπεράσει. Ως διοργανώτρια εταιρεία οφείλουμε να στηρίζουμε εκθέτες και επισκέπτες εκατέρωθεν για αυτό και φέτος εφαρμόσαμε για πρώτη φορά ειδικό Πρόγραμμα Προσέλκυσης Κυπρίων Επαγγελματιών επιδοτόντας με 100€ τα αεροπορικά τους εισιτήρια.
Θα υπάρξουν παράλληλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της έκθεσης;
Οι παράλληλες εκδηλώσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της HORECA. Το τετραήμερο από 9 έως 12 Φεβρουαρίου θα είναι γεμάτο με Special Events, που κάθε επαγγελματίας οφείλει να παρακολουθήσει. Η HORECA συνεργάζεται με όλους τους επίσημους και αναγνωρισμένους αντίστοιχους φορείς δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα σειρά εκδηλώσεων. Όπως με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο που συνδιοργανώνουμε την εκδήλωση «Ελληνικό Πρωινό» παρουσιάζοντας τις νέες περιοχές που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ομώνυμο πρόγραμμα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου.
Διοργανώνουμε το «Beer & Spirits Show» όπου εκτός από σεμινάρια και ομιλίες φιλοξενούμε και τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Κοκτέιλ της ΕΜΕ, έχουμε τα «Coffee Events» με σεμινάρια, συζητήσεις και shows με τη συνδρομή των «Coffee Lovers» και φυσικά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Καφέ του SCA. Συνεργαζόμαστε ακόμη, με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος για το «Gastronomy Forum» όπου αναλύονται όλες οι νέες τάσεις και εξελίξεις στη γαστρονομία. Μάλιστα φέτος είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρον καθώς βάζει στο μικροσκόπιο τη Νέα Ελληνική Κουζίνα. Μια ακόμη εξαιρετική εκδήλωση με υψηλού επιπέδου πληροφορία είναι και το «Web Hotel» που αφορά στις διαδυκτιακές εφαρμογές και το digital marketing των ξενοδοχείων όπου συμμετεχουν οι 24 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του τομέα.
Τι ανατροφοδότηση παίρνετε από τους επαγγελματίες του χώρου;
Η ανταπόκριση των επαγγελματιών του χώρου είναι τόσο ενθαρρυντική όσο και συγκινητική. Είναι εντυπωσιακό με το πόσο ενθουσιασμό μιλάνε για την HORECA και δεν το λέμε μόνο εμείς αυτό. Σε κάθε έκθεση με τη βοήθεια της εταιρείας IPSOS – OPINION διεξάγουμε έρευνα ικανοποίησης εκθετών και επισκεπτών και εδώ τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Αρκει να αναφέρουμε τα περσινά στοιχεία όπου το 97% των επισκεπτών δήλωσαν απολύτως ικανοποιημένοι από τη HORECA.
Όσον αφορά στην πλευρά των εκθετών το 55% έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της έκθεσης ενώ το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 97% μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Γεγονός που υπογραμμίζει τη δυναμική της έκθεσης καθώς οι επαφές μεταξύ εκθετών και επισκεπτών αποδίδουν όχι μόνο για τέσσερις ημέρες αλλά χτίζονται οι βάσεις ώστε να αποδώσουν και στο άμεσο μέλλον.
Πίσω από τη HORECA όμως βρίσκεται η FORUM Α.Ε., μία από τις πιο εύρωστες ελληνικές εταιρίες, κορυφαία στη διοργάνωση εκθέσεων. Πείτε μας με λίγα λόγια για την πορεία της μέχρι σήμερα.
Η Forum Α.Ε. δραστηριοποιείται με επιτυχία στη διοργάνωση εκθέσεων και στην έκδοση επαγγελματικών περιοδικών για περισσότερα από 30 χρόνια. Αυτή τη στιγμή έχει στο portfolio της 6 απο τις μεγαλύτερες – διεθνούς εμβέλειας – εκθέσεις και ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 14.350.000 ευρώ ενώ εν μέσω κρίσης αύξησε το προσωπικό της στο διπλάσιο με 60 άτομα μόνιμο προσωπικό. Όπως καταλαβαίνετε δεν θεωρείται τυχαία ο μεγαλύτερος εκθεσιακός Οργανισμός στην Ελλάδα σήμερα. Η εταιρεία ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα το 1988 και διοργάνωσε την πρώτης έκθεση, την ΑΡΤΟΖΑ, το 1991. Εκ τότε πρόσθεσε στο δυναμικό της 5 ακόμα μεγάλες εκθέσεις με τελευταία αυτή της ιστορικής έκθεσης Xenia το 2017.
Την οποία μάλιστα αναβίωσε δυναμικά με τη συμμετοχή 500 και πλέον εκθετών. Μεγάλος σταθμός στην εξέλιξη της εταιρείας αποτέλεσε φυσικά, η διοργάνωση της μεγαλύτερης έκθεσης στην Ελλάδα, της HORECA, το 2006, ενώ ακολούθησε το 2014 η διοργάνωση της πραγματικά διεθνούς έκθεσης Τροφίμων & Ποτών FOOD EXPO, η οποία θεωρείται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη έκθεση του είδους της διεθνώς και η μεγαλύτερη στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε, ότι η αλματώδης ανάπτυξη της εταιρείας μας πραγματοποιήθηκε εν μέσω κρίσης, με μηδενικό δανεισμό, αξιοποιώντας τα ίδια κεφάλαια και στηριζόμενη στο ανθρώπινο δυναμικό της.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της FORUM;
Ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία και δεσμευόμαστε ότι δεν θα σταματήσουμε ποτέ να δημιουργούμε τις εξελίξεις και να εργαζόμαστε με αίσθημα ευθύνης για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρουμε.
Πιο συγκεκριμένα, στη φάση αυτή, βασικός μας στόχος είναι να σταθεροποιήσουμε την αλματώδη ανάπτυξη που πραγματοποιήσαμε τα τελευταία χρόνια και σε δεύτερο βαθμό να ενισχύσουμε σημαντικά το διεθνή χαρακτήρα και την εξωστρέφεια όλων των εκθεσεών μας. Άλλωστε, στο πλαίσιο αυτό, έχουμε αναπτύξει ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα δίκτυο ξένων συνεργατών (agents) σε 25 χώρες, προωθώντας την προσέλκυση μεγάλων διεθνών αγοραστών (key accounters), καθώς και την προσέλκυση ξένων εκθετών. Παράλληλα, είμαστε στη διαδικασία επαφών με ξένες εταιρείες διοργάνωσης εκθέσεων, προκειμένου να επιτύχουμε τις μέγιστες δυνατές συνέργειες για τις εκθέσεις που διοργανώνονται στη χώρα μας.