Λίγες ώρες μετά την απόφαση της κυβέρνησης να δώσει παράταση έως τις 14 Ιουλίου για την ασφάλιση των επίμαχων Ι.Χ., τα επιτελεία των εταιριών γράφουν και σβήνουν προσφορές, προκειμένου να δελεάσουν το συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.
«Τα μπιλιέτα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) δεν φάνηκε να κινητοποιούν τους ανασφάλιστους οδηγούς. Το ενδιαφέρον από πλευράς τους για την αγορά ενός συμβολαίου υπήρξε μάλλον χλιαρή, γεγονός που αποδίδεται στο αλαλούμ που επικράτησε με τις λίστες», επισημαίνουν στον Ελεύθερο Τύπο παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, εκφράζοντας την πεποίθηση πως το deadline του Ιουλίου θα έχει καλύτερα αποτελέσματα.
Εκπτώσεις
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη πολλές εταιρίες έχουν ανακοινώσει εκπτώσεις στα συμβόλαια, που ξεκινούν από 5% για τα 3μηνης και 10% για τα 6μηνης διάρκειας. Εν πρώτοις, το ποσοστό φαντάζει μικρό, όπως, όμως, σπεύδουν να εξηγήσουν ασφαλιστικά στελέχη, ήδη τα ασφάλιστρα κινούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, έχοντας μειωθεί έως και 45% σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του insurancemarket.gr, της μεγαλύτερης online πλατφόρμας ασφάλισης, με δυνατότητα σύγκρισης 21 ασφαλιστικών εταιριών, οι τιμές για 6μηνη ασφάλιση ενός αυτοκινήτου του 2017 έως 1.200 cc ξεκινούν από 76 ευρώ στην Αθήνα και 70 ευρώ στη Θεσσαλονίκη, για να «πέσουν» στα 43 ευρώ στην επαρχία. Για Ι.Χ. άνω των 1.200 cc τα ασφάλιστρα διαμορφώνονται σε 89 ευρώ, 73 ευρώ και 51 ευρώ αντίστοιχα. Οσον αφορά στα δίκυκλα, το κόστος της ασφάλισης είναι ακόμη μικρότερο, «αγγίζοντας» τα 27 ευρώ το 6μηνο για έως 50 cc στις δύο μεγάλες πόλεις και από 24 ευρώ στις κατά τόπους περιοχές.
Ακόμη και στην περίπτωση των μεγαλύτερων μηχανών (500 cc) τα ασφάλιστρα εξακολουθούν να κινούνται χαμηλά, ήτοι πέριξ των 60 ευρώ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και από 44 ευρώ για την επαρχία. Υπενθυμίζεται πως τα στοιχεία αφορούν στη βασική ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης, με τις εκτιμήσεις των διαχειριστών της πλατφόρμας να συγκλίνουν στο γεγονός πως δύσκολα οι ανασφάλιστοι οδηγοί θα επιλέξουν έξτρα καλύψεις. Η Αστική Ευθύνη καλύπτει τις ζημιές (σωματικές ή υλικές) που μπορεί να προκύψουν από πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες μπορεί να προκαλέσει ο κάτοχος του οχήματος σε τρίτους.
Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης
«Παγίδες»
Στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουν πως αν και ασφαλισμένοι εντούτοις παραμένουν ακάλυπτοι σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν βρεθεί πολλοί οδηγοί. Κι αυτό γιατί είτε δεν γνώριζαν είτε δεν προνόησαν είτε απλά δεν ήθελαν να αυξήσουν το κόστος του συμβολαίου τους και έτσι δεν επέλεξαν μία επιπλέον κάλυψη, που αποδείχτηκε εκ των υστέρων ότι τους χρειαζόταν.
Για παράδειγμα, εάν δεν έχει επιλεγεί η κάλυψη της Νομικής Προστασίας, τότε ο ασφαλισμένος ενδέχεται να πληρώσει από την τσέπη του τα έξοδα δικηγόρου, στην περίπτωση που η άλλη πλευρά διαφωνεί ως προς την υπαιτιότητα και στραφεί στη Δικαιοσύνη. Το επιπλέον κόστος της συγκεκριμένης κάλυψης είναι πολύ μικρό και οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες καλύπτουν -εκτός από τις αμοιβές του δικηγόρου- τις αποζημιώσεις των μαρτύρων και τα έξοδα δικαστικών επιμελητών.
Επίσης, εάν προβλέπεται κάλυψη κλοπής, η επιλογή μεταξύ ολικής ή μερικής κάνει τη… διαφορά. Στην πρώτη περίπτωση, αφού το όχημα έχει δηλωθεί στις αρμόδιες αρχές και δεν έχει βρεθεί εντός μίας εύλογης περιόδου, η ασφαλιστική εταιρία αποζημιώνει βάσει της τρέχουσας αντικειμενικής αξίας, ενώ στη δεύτερη καλύπτονται τμήματα του οχήματος, τα οποία είναι προσδεδεμένα σε αυτό.
Τέλος, για συγκεκριμένες καλύψεις πολλές εταιρίες ορίζουν ποσά απαλλαγής. Εστω, δηλαδή, ότι η απαλλαγή είναι 150 ευρώ και η ζημιά 200 ευρώ. Τα πρώτα 150 ευρώ τα βάζει ο ασφαλισμένος, με την εταιρία συνδράμει με μόλις 50 ευρώ.
Για τις τιμές κάντε κλικ ΕΔΩ
Αγγελική Βελεσιώτη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου