Η VW επεκτείνει την παραγωγή νέων μοντέλων, που βασίζονται στην ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα MEB. Σε αυτήν θα κατασκευαστούν, λοιπόν, διάφορα αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και ένα μικρομεσαίο SUV, το οποίο θα αντιστοιχεί στο επιτυχημένο Tiguan. Άλλωστε, η VW έχει κιόλας παρουσιάσει το ηλεκτροκίνητο μοντέλο (ID.3), που αντιστοιχεί στο best seller μικρομεσαίο της (Golf) και πλέον σειρά έχει το μοντέλο με τις δεύτερες υψηλότερες πωλήσεις μέσα στη μάρκα, το Tiguan, στο οποίο θα αντιστοιχεί το ID.4, η εξέλιξη του ID.Crozz. Μάλιστα, με βάση αυτό το σκεπτικό, η VW έχει ήδη κατοχυρώσει τις σχετικές ονομασίες των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της (από το ID.1 έως το ID.9, καθώς και από το ID.1X έως το ID.9X). Το ID.4, λοιπόν, θα έχει μήκος περίπου 4,60 μ. και θα βρίσκεται ανάμεσα στα Tiguan και Tiguan Allspace.
Ήδη από το 2017 η VW μας έδωσε με τα ID.Crozz και ID Crozz.II μία πρόγευση για ένα μοντέλο του είδους. Το Crozz, βέβαια, έχει περισσότερο την εικόνα ενός coupe SUV. Έτσι, είναι κάτι περισσότερο από πιθανό η VW να παρουσιάσει με το ID.Crozz μία εκδοχή, που θα παραπέμπει σε ένα coupe SUV. Οι φωτογράφοι-κατάσκοποι, πάντως, που περνούν εβδομάδες και εβδομάδες μέσα στα χιόνια και τους πάγους της Λαπωνίας, έχουν εντοπίσει ήδη ένα δοκιμαστικό μοντέλο, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το μελλοντικό ID.4, αν και η υπηρεσία… αντικατασκοπίας της VW φρόντισε να τοποθετήσει στην πρόσοψή του μία εικόνα από Opel. Ωστόσο, εμείς διακρίναμε πως το τελείωμα του πίσω μέρους είναι πιο απότομο και ότι ένα μεγάλο spoiler οροφής καλύπτει σχεδόν όλο το μικρού ύψους πίσω παρμπρίζ. Επιπλέον, στο πίσω μέρος προκαλούν εντύπωση τα -επίσης- μικρού ύψους φώτα, αλλά και η μεγάλου μεγέθους ποδιά. Η δε φαρδιά πίσω κολώνα και η οροφή συνδυάζονται με τις σχετικές ράγες. Όπως στα πρωτότυπα μοντέλα, έτσι και στο δοκιμαστικό της Λαπωνίας, εντύπωση προκαλεί επίσης η κυρτή γραμμή στην κάτω πλευρά των παραθύρων, που προσδίδει στο μοντέλο έναν αέρα δυναμισμού. Στο αυτοκίνητο παραγωγής οι πίσω πόρτες θα έχουν τους μεντεσέδες τους στην πίσω (3η) κολώνα. Το VW ID.4X θα έχει μικρό πρόβολο και η πρόσοψή του θα είναι κεκλιμένη.
Ηλεκτροκίνητο Tiguan με 300 ίππους!
Το ID.Crozz (ή ID.4, στο μέλλον) θα βασίζεται, όπως το ID.3, στην πλατφόρμα MEB. Στην έκδοση παραγωγής του θα διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, ενώ στη βασική εξοπλιστική έκδοση ίσως είναι αποκλειστικά πισωκίνητο. Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ισχύος και ροπής, αναμένεται ο ηλεκτροκινητήρας να μεταδίδει στον μπροστινό άξονα 110 ίππους, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας στον αντίστοιχο άξονα 204 ίππους και 310 Nm. Η συνδυαστική ισχύς του e-SUV της VW θα φτάνει τα 306 ίππους. Στο πάτωμα του αυτοκινήτου θα μπορούν να χωρούν μπαταρίες τριών διαστάσεων. Η μικρή (45 kWh) εξασφαλίζει αυτονομία 330 χλμ., η μεσαία (58 kWh) 420 χλμ. και η μεγαλύτερη (77 kWh) 550 χλμ.
Εκτός από το ID.3X, η Volkswagen σχεδιάζει την παραγωγή ακόμα περισσότερων μοντέλων, μεταξύ των οποίων και μία ηλεκτροκίνητη εξέλιξη του T-Cross. Επιπλέον, θα δούμε το ηλεκτροκίνητο VW Bus (ID.Buzz) από το 2022, το ID.Aero το 2023 (ως εξέλιξη του Passat), καθώς και το ID.Lounge (επίσης το 2023), που θα αντιστοιχεί στο μεγάλο SUV Atlas.