Το ηλεκτροκίνητο σπορ μοντέλο της Porsche έχει ήδη παρουσιαστεί, αλλά τώρα σειρά έχει η shooting brake έκδοσή του, Cross Turismo. Θυμίζει έντονα ένα station wagon, αλλά οι δυνατότητές του μόνο μεταφορικές δεν είναι…
Η Taycan Cross Turismo, όπως άλλωστε και τα… συγγενικά της coupe, διαθέτει τη δική της ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα. Δύο μόνιμα ενεργοποιημένοι ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας ανά άξονα) παρέχουν την ισχύ μέσω Torque Vectoring και στους τέσσερις τροχούς. Η έκδοση Turbo S είναι ισχύος 761 ίππων (με over boost) και έχει αυτονομία μεταξύ 388 και 412 χλμ. Στην έκδοση Turbo το Cross Turismo έχει ισχύ 680 ίππων και αυτονομία της τάξης των έως και 450 χλμ. Η Taycan 4S έχει μέγιστη ισχύ 530 ίππων και μέγιστη αυτονομία 408 χλμ. Το σπριντ από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνει το “station wagon”, ανάλογα με την έκδοση, μεταξύ 4,1 και 2,9 δευτερολέπτων, ενώ σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα το ταχύμετρο σημαδεύει τα 200 χλμ./ώρα.
Σε μόλις 4 λεπτά φορτίζεται για επιπλέον 100 χλμ.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένες μεταξύ των αξόνων. Προκειμένου να επιτευχθεί μία άνετη θέση για τα πόδια, παρά το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου, δημιουργήθηκαν «γκαράζ ποδιών», δηλαδή «βαθουλώματα» στο δάπεδο στον κατάλληλο χώρο, τα οποία δε θα χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση κάποιας μπαταρίας.
Το «πακέτο» των μπαταριών αποτελείται από 396 κυψέλες και λειτουργεί τέλεια σε θερμοκρασίες μεταξύ 20 και 40 βαθμών Κελσίου. Το highlight της Taycan Cross Turismo είναι η τεχνολογία 800 Volt, η οποία διακρίνεται για τις φορτίσεις μικρής διάρκειας. Έτσι, η μπαταρία είναι δυνατόν να φορτίζεται μέσα σε 15 λεπτά σε ποσοστό 80%. Αντίστοιχα, λοιπόν, για να έχει ο χρήστης αυτονομία 100 χλμ., αρκεί μία φόρτιση μόνο τεσσάρων λεπτών. Παρεμπιπτόντως, το δίκτυο ταχείας φόρτισης με ισχύ άνω των 150 kW ανά φορτιστή βρίσκεται υπό κατασκευή ακόμη.
Επιπλέον κόστος 7.000 ευρώ
Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, το αυτοκίνητο παραγωγής δε θα ξεφύγει σχεδόν καθόλου από την αισθητική του πρωτότυπου Mission E Cross Turismo. Το 5θυρο μοντέλο θα διαθέτει πόρτες, που θα ανοίγουν συμβατικά, ενώ οι γυάλινες επιφάνειές τους δε θα έχουν πλαίσια. Η γραμμή των παραθύρων στο πλάι του αυτοκινήτου θα είναι ανοδική και θα καταλήγει σε δυναμικά σχεδιασμένα φτερά. Επίσης, στο πίσω μέρος η οροφή θα έχει έντονη κλίση και θα τοποθετηθούν επίσης μία αεροτομή και ένα στοιχείο αεροδυναμικού διαχύτη.
Όπως στην Taycan, έτσι και το Cross Turismo θα κυκλοφορήσει στις εκδόσεις “Turbo”, “Turbo S”, καθώς και “4S” με τετρακίνηση, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες εξ αρχής. Θα ακολουθήσει η κορυφαία έκδοση “GTS”, καθώς και οι«βασικές» “Carrera”. Οι τιμές αναμένεται να κυμανθούν κάπως πιο ψηλά από αυτές της «απλής» Taycan, η οποία αυτήν την εποχή στη Γερμανία ξεκινά από τα 105.607 ευρώ (4S) και φτάνουν έως και τα 185.456 ευρώ της Turbo S. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι τιμές για την Cross Turismo αναμένεται να είναι κατά 7.000 ευρώ υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες της «απλής» Taycan.
Το πρωτότυπο Porsche Mission E Cross Turismo
Η Porsche παρουσίασε το 2018 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το πρωτότυπο Mission E Cross Turismo. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποίησε το αξιοσημείωτα χαμηλό -για ένα τετραθέσιο μοντέλο- ύψος των μόλις 1,3 μ. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα υιοθετήσει την ίδια τεχνολογία και με το αμάξωμά του, που παραπέμπει σε station wagon, παρέχει μεγαλύτερη άνεση χώρων και θα έχει ύψος 1,42 μ., δηλαδή τόσο, όσο η Panamera Sport Turismo. Μάλιστα, η αερανάρτησή του θα επιτρέπει την αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος μέσω διακόπτη κατά 5 εκατοστά.
Με μήκος 4,95 μ., όμως, θα είναι κατά 10 εκ. λιγότερο μακρύ από τη σύγχρονη τεράστια Porsche. Εμφανισιακά, βέβαια, θα δείχνει σαφώς πιο στιβαρό, ενώ το εσωτερικό του, χάρη στην τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων του (ένα μπροστά από τον αντίστοιχο άξονα και ένας πίσω από τον πίσω) παρέχει μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Επίσης, κατά την επιβίβαση των επιβατών, αλλά και κατά τη φόρτωση αποσκευών, το μεγαλύτερο ύψος είναι μία μεγάλη βοήθεια. Πίσω από τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών, που είναι επενδυμένο με ανθρακονήματα, βρίσκεται ένα drone με ένα πλαίσιο στήριξης, που ανοίγει.
Εκτός από αυτό, το Cross Turismo είναι στο εσωτερικό του ουσιαστικά πιο ρεαλιστικό από το πρώτο Mission E του 2015 και δείχνει περισσότερο σαν ένα εσωτερικό μιας Porsche, που προέρχεται από το μέλλον: Το ταμπλό είναι διαφανές και η κεντρική κονσόλα δυναμική. Μπροστά από το κλασικό τιμόνι της Porsche βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πάνω σε μία κυρτή οθόνη, που παραπέμπει στην Porsche 911. Ωστόσο, το στροφόμετρο, που έως τώρα βρισκόταν πάντα κεντρικά, δε θα πάρει στην Cross Turismo την ίδια θέση, την οποία στο πρωτότυπο μοντέλο κατέλαβε η ένδειξη για την αυτονομία.