Αυτό το καθιστά ως την πρώτη εξαιρετικά αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό στον κόσμο, επιπέδου SAE 4¹, που εγκρίθηκε επίσημα για εμπορική χρήση. Η τεχνολογική πρόοδος της αυτόνομης οδήγησης διαδραματίζει βασικό ρόλο για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Με το όχημα και την κατάλληλη υποδομή να έχουν τον έλεγχο της οδήγησης και των ελιγμών, οι οδηγοί θα μπορούν να εστιάσουν την προσοχή τους σε άλλα πράγματα, αντί να αφιερώνουν χρόνο στην αναζήτηση χώρου στάθμευσης.
«Η πρώτη έγκριση παγκοσμίως για εμπορική χρήση της εξαιρετικά αυτόνομης και χωρίς οδηγό λειτουργίας στάθμευσης, που αναπτύχθηκε μαζί με τον τεχνολογικό μας συνεργάτη Bosch, δείχνει ότι η ηγετική θέση στην καινοτομία και το «Made in Germany» συμβαδίζουν», λέει ο Markus Schäfer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG, επικεφαλής τεχνολογίας, υπεύθυνος ανάπτυξης και προμηθειών. «Μετά την κυκλοφορία του συστήματος DRIVE PILOT επιπέδου 3 στην αγορά, σύντομα θα προσφέρουμε ένα σύστημα επιπέδου 4 για στάθμευση με το INTELLIGENT PARK PILOT – όλα αυτά φέτος. Πραγματικά δείχνουμε στους πελάτες μας πως η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη ζωή πιο εύκολη και να χαρίσει πολύτιμο χρόνο».
«Η στάθμευση χωρίς οδηγό είναι μια βασική πτυχή της αυτόνομης αυτοκίνησης. Το εξαιρετικά αυτόνομο σύστημα στάθμευσης που αναπτύξαμε μαζί με τον συνεργάτη μας Mercedes-Benz δείχνει πόσο μακριά έχουμε φτάσει σε αυτόν τον δρόμο της ανάπτυξης. Η καθημερινή αυτόνομη οδήγηση θα ξεκινήσει με τη στάθμευση χωρίς οδηγό», λέει ο Δρ Markus Heyn, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch και πρόεδρος του επιχειρηματικού τομέα Mobility Solutions. «Από την αρχή, η Bosch υιοθέτησε την προσέγγιση της έξυπνης υποδομής στα γκαράζ στάθμευσης. Αντίστοιχα, έχουμε θέσει πρότυπα και σε αυτόν τον τομέα. Στο μέλλον, στόχος μας είναι να εξοπλίζουμε όλο και περισσότερα γκαράζ στάθμευσης με την απαραίτητη τεχνολογία υποδομής – σχεδιάζουμε να το κάνουμε σε εκατοντάδες από αυτά παγκοσμίως μέσα τα επόμενα χρόνια».
«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που αναπτύξαμε με επιτυχία ένα συνδεδεμένο σύστημα στάθμευσης χωρίς οδηγό και ανέπαφο, μαζί με τους συνεργάτες μας από τη Bosch, τη Mercedes-Benz και το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Η ψηφιακή μας πλατφόρμα, APCOA FLOW, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κρατήσεις χώρων, για ανέπαφη πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης και για αυτόματη τιμολόγηση της διαμονής στο γκαράζ», λέει ο Frank van der Sant, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και CCO του Ομίλου APCOA PARKING. «Για τους πελάτες μας, αυτό σημαίνει τεράστιο κέρδος στην άνεση: βεβαιότητα προγραμματισμού, σχεδόν καθόλου χαμένος χρόνος, μικρές αποστάσεις για περπάτημα και διαδικασία στάθμευσης χωρίς επαφή και χωρίς μετρητά».
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
«Είμαστε περήφανοι που το STR επιλέχθηκε ως αεροδρόμιο για αυτήν την παγκόσμια πρεμιέρα», λέει ο Walter Schoefer, εκπρόσωπος της διοίκησης της Flughafen Stuttgart GmbH, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. «Το έργο δείχνει πόσο καινοτόμα είναι η περιοχή μας. Η αυτόνομη υπηρεσία στάθμευσης βελτιώνει πραγματικά την άνεση των επιβατών των πτήσεων μας και τους εξοικονομεί χρόνο, ειδικά όταν βιάζονται και θέλουν απλώς να αφήσουν γρήγορα το αυτοκίνητό τους στο αεροδρόμιο».
Η τεχνολογία πίσω από την αυτόνομη στάθμευση
Οδηγήστε στο γκαράζ στάθμευσης, βγείτε έξω και στείλτε το όχημα να σταθμεύσει πατώντας απλώς την εφαρμογή στο smartphone – η υπηρεσία Automated Valet Parking δεν χρειάζεται οδηγό. Μόλις ο οδηγός φύγει από το γκαράζ στάθμευσης – για να ξοδέψει τον χρόνο που μόλις εξοικονόμησε κάνοντας κάτι άλλο – το όχημα οδηγεί μόνο του σε προκαθορισμένο χώρο και παρκάρει. Αργότερα, το όχημα επιστρέφει στο σημείο παραλαβής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που παρέχεται από τη Bosch και εγκαθίσταται στο γκαράζ και της τεχνολογίας αυτοκινήτων Mercedes-Benz. Οι αισθητήρες της Bosch στο γκαράζ στάθμευσης παρακολουθούν τον διάδρομο οδήγησης και το περιβάλλον του και παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία στο όχημα μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει από την υποδομή σε ελιγμούς. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν να οδηγούν ακόμη και μόνα τους σε ράμπες για να μετακινούνται μεταξύ των ορόφων στο γκαράζ στάθμευσης. Εάν οι αισθητήρες της υποδομής ανιχνεύσουν κάποιο εμπόδιο, το όχημα φρενάρει και ακινητοποιείται με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι καθαρή, συνεχίζει την πορεία του.
Ήταν το 2019 όταν η Bosch και η Mercedes-Benz έλαβαν την πρώτη ειδική άδεια στον κόσμο για τη λειτουργία Αυτόνομης Στάθμευσης, χρησιμοποιώντας οχήματα ανάπτυξης χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη σε καθημερινές λειτουργίες του γκαράζ του Μουσείου Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη. Η έγκριση που ελήφθη τώρα το ξεπερνά αυτό, επιτρέποντας την εμπορική λειτουργία από ιδιόκτητα οχήματα στο γκαράζ στάθμευσης P6 του αεροδρομίου της Στουτγάρδης. Η έγκριση βασίστηκε σε έναν νόμο που τέθηκε σε ισχύ στη Γερμανία τον Ιούλιο του 2021, ο οποίος επιτρέπει την οδήγηση χωρίς οδηγό σύμφωνα με το SAE Level 4¹ για μηχανοκίνητα οχήματα (BMDV – Η Γερμανία θα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην αυτόνομη οδήγηση). Η εφαρμογή αυτού του νόμου για το σύστημα στάθμευσης εφαρμόστηκε σε στενό συντονισμό με το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακής Ανάπτυξης και Μεταφορών (BMDV – German Federal Ministry for Digital and Transport) και την KBA. Η AFGBV (autonomous driving directive – οδηγία για την αυτόνομη οδήγηση), που ψηφίστηκε από το γερμανικό κοινοβούλιο στις 20 Μαΐου 2022, καθορίζει σαφώς τα κριτήρια του γερμανικού νόμου για την οδική κυκλοφορία που πρέπει να πληρούν τα οχήματα Επιπέδου 4.
Οι εταιρείες σχεδιάζουν να λανσάρουν σταδιακά την υπηρεσία στάθμευσης χωρίς οδηγό στο γκαράζ στάθμευσης APOA P6 στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης. Από την ημέρα που θα κυκλοφορήσει σε λειτουργία, οι πρώτοι πελάτες με μοντέλα S-Class και EQS, τα οποία κατασκευάστηκαν από τον Ιούλιο του 2022, των οποίων οι εκδόσεις οχημάτων διαθέτουν την υπηρεσία INTELLIGENT PARK PILOT2 ως μέρος του Mercedes me connect, και που έχουν ενεργοποιήσει αυτήν την υπηρεσία, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία στο γκαράζ στάθμευσης P6. Μόλις οι οδηγοί χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Mercedes me για να κλείσουν πρωτύτερα θέση στάθμευσης, θα μπορούν να αφήσουν το όχημά τους σε μια προκαθορισμένη περιοχή παράδοσης. Αφού θα έχουν βγει όλοι οι επιβάτες από το όχημα, η εφαρμογή ξεκινά τον ελιγμό στάθμευσης. Το σύστημα στάθμευσης ελέγχει εάν η διαδρομή προς τον δεσμευμένο χώρο στάθμευσης είναι σαφής και ότι όλες οι άλλες τεχνικές απαιτήσεις έχουν ικανοποιηθεί. Σε αυτήν την περίπτωση, οι οδηγοί λαμβάνουν μια ειδοποίηση στην εφαρμογή που επιβεβαιώνει ότι η έξυπνη υποδομή έχει αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος. Στη συνέχεια, μπορούν να εγκαταλείψουν το γκαράζ στάθμευσης. Το όχημα ξεκινά αυτόματα και βρίσκει το δικό του δρόμο προς τη θέση στάθμευσης του. Όταν ο οδηγός επιθυμεί να ανακτήσει το αυτοκίνητό του από το γκαράζ, μπορεί να το καλέσει μέσω εντολής από το smartphone. Στη συνέχεια, το όχημά παίρνει το δικό του δρόμο προς μια προκαθορισμένη περιοχή παραλαβής.