Μπορεί πολλοί να πιστεύουν ότι οι θερμικοί κινητήρες έχουν φτάσει στο απόγειο της εξέλιξης τους, πόσο μάλλον σήμερα, όπου οι απαιτήσεις για χαμηλές εκπομπές ρύπων και μέγιστη αποδοτικότητα είναι όχι απλά επιθυμητές αλλά επιβαλλόμενες από τους νομοθέτες.
Η αλήθεια είναι ότι οι κατασκευαστές έχουν βάλει τα δυνατά τους και όντως, τα περισσότερα θερμικά μοτέρ της αγοράς, είναι «state of the art» δείγματα της μηχανολογίας και της τεχνολογίας. Υπάρχουν όμως ακόμα περιθώρια βελτίωσης και αυτά έχουν να κάνουν με ένα εγγενές μειονέκτημα του κύκλου λειτουργίας των κινητήρων, το οποίο πλέον επανεξετάζεται και γίνονται προσπάθειες ώστε να «διορθωθεί».
Πως τα «ραντάρ» των αυτοκινήτων μπορούν να καταστρέψουν το κινητό σας
Για να γίνει αντιληπτό το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει πρώτα κάποιος να γνωρίζει τα βασικά του κύκλου λειτουργίας ενός κινητήρα. Μην ανησυχείτε, δεν θα κάνουμε μακροβούτι στα τεχνικά, ούτε θα χρησιμοποιήσουμε ακατανόητη ορολογία, θα το πάμε όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται.
Πως λειτουργεί λοιπόν ένας βενζινοκινητήρας αυτοκινήτου; Έχουμε μια σειρά από έμβολα (ή πιστόνια) τα οποία παλινδρομούν μέσα σε κυλίνδρους. Στην κορυφή των κυλίνδρων αυτών, υπάρχουν βαλβίδες οι οποίες ανοιγοκλείνουν σε συγχρονισμό με την παλινδρόμηση του πιστονιού…
…διαβάστε τη συνέχεια στο Autotypos.gr