Από μόνα τους αποτελούν μια υποκατηγορία των οχημάτων ηλεκτρικής ενέργειας και βασίζονται στην αρχιτεκτονική αντίληψη που έθεσε πριν από περίπου 23 χρόνια το smart fortwo. Πρόκειται για αυτοκίνητα με αμαξώματα μήκους κάτω από τα 3 μ. που έχουν διθέσια καμπίνα, μικρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες καλύπτοντας τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης σε αστικές περιοχές. H αυτονομία ανά φόρτιση είναι περιορισμένη όμως το ίδιο είναι και ο χρόνος φόρτισης από οικιακή παροχή. Φορτίζοντας ένα τέτοιο όχημα σε καθημερινή βάση το βράδυ στο σπίτι μπορείς να κινηθείς απρόσκοπτα την επόμενη μέρα για περίπου 100 χλμ. παρκάροντας παράλληλα σε σημεία που άλλα αυτοκίνητα αδυνατούν. Είναι οχήματα ιδιαίτερα ευκίνητα και ευέλικτα, με εξοπλισμό που εξυπηρετεί τα… βασικά και χαμηλό κόστος χρήσης.
Citroen Ami
Καθ’ υπερβολή θα λέγαμε πως το ηλεκτρικό Ami τραβάει τα βλέμματα περισσότερο και από Ferrari! Σίγουρα στο σχεδιαστικό κομμάτι οι γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με το Ami να θυμίζει όχημα που έχει ξεφύγει από κάποιο κινηματογραφικό πλατό ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Το Ami φτιάχτηκε για να είναι οικονομικό στην κτήση και στη χρήση χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα, παρότι αποτελείται από low cost υλικά. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμο πλαστικό (ABS) ενώ η μικρή οροφή είναι κατασκευασμένη από γυαλί. Το κινητήριο σύνολο – δηλαδή η μπαταρία και το μοτέρ– βρίσκονται μπροστά. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ μόλις 8 ίππων. Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι συνεχούς ρεύματος με τάση 48 V. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα που κάνει την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο σχεδόν απαγορευτική (για λόγους ασφάλειας). Το Ami προσφέρει αυτονομία 75 χιλιομέτρων από μια πλήρη φόρτιση της μικρής μπαταρίας 5,5 kWh που διαθέτει. Έχει ενσωματωμένο καλώδιο με πρίζα σούκο. Αν φορτίζετε στο σπίτι, υπολογίστε κόστος περίπου, 2 ευρώ για 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η τιμή κτήσης προσδιορίζεται λίγο πιο κάτω από 10.000 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).