Χωρίς αμφιβολία, η νέα λιμουζίνα της KIA εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή της, από την οποία ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, οι ποδιές, με την πίσω να συνοδεύεται από έναν αεροδυναμικό διαχύτη, καθώς και από την ενιαία φωτιστική μονάδα στο πίσω μέρος. Από εκεί δε λείπει και ένα μικρό spoiler, που βάζει τη δική του πινελιά στο σπορτίφ ύφος του αυτοκινήτου, κάτι που συμβαίνει και με τη λωρίδα χρωμίου, που ξεκινά από τις μπροστινές κολώνες και επανέρχεται εκεί, αφού ενδιάμεσα «περικυκλώσει» το πίσω παρμπρίζ.
Στο εσωτερικό: πολυτελές και συγκρατημένο
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Οι έντονες «διπλώσεις» στο πλάι του αμαξώματος και τα πιο δυναμικά πίσω φτερά δίνουν στο μοντέλο μία επιθετική όψη, κάτι που ισχύει και για την πρόσοψη, που παραπέμπει σε… μουσούδα τίγρης. Στο ίδιο σημείο, οι κομψοί LED προβολείς ενώνονται με τις χαμηλές σχισμές του ψυγείου. Ακριβώς πιο κάτω βρίσκεται η… εκφραστική ποδιά με τις πολυάριθμες εισαγωγές αέρα. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το ύψος του Optima έχει μειωθεί κατά 20 χιλιοστά και φτάνει πια τα 1.445, το μήκος αυξήθηκε κατά 50 χιλιοστά και φτάνει τα 4.905, ενώ αυξημένο είναι πλέον και το πλάτος κατά 25 χιλιοστά και εκτείνεται στα 1.860. Η αύξηση του μήκους οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην αύξηση του μεταξονίου κατά 45 χιλιοστά, με αποτέλεσμα με μήκος 2.850 χιλιοστά να παρέχει πολύ άνετους χώρους στο εσωτερικό, το δε Optima να έχει αποκτήσει ιδιαίτερα σπορτίφ αναλογίες.
Στο cockpit συναντάμε το χαρακτηριστικό τιμόνι της KIA, με τις τρεις ακτίνες και το μικρό στρογγυλό «αφαλό». Πίσω από το τιμόνι βρίσκουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στην τεράστια οθόνη των 12,3 ιντσών και πιο δίπλα την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών της κεντρικής κονσόλας. Αξίζει, όμως, να αναφερθεί πως πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω φωνητικών εντολών.
Τεχνολογία: το Sonata είναι ο κληροδότης
Η τεχνολογία του KIA K5 ή Optima βασίζεται στο πρόσφατα παρουσιασμένο Hyundai Sonata, το οποίο βασίζεται σε μία τελείως καινούργια πλατφόρμα. Η τελευταία είναι πιο ελαφριά, πιο στιβαρή και διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους. Κάτω από το καπό, ανάλογα και με την αγορά, στην οποία θα διατίθεται το Optima, θα συναντήσουμε ως βασικό κινητήρα το turbo μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων με τους 180 ίππους και τα 265 Nm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο δίλιτρος, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας αποδίδει 152 ίππους και 192 Nm ροπής, ενώ με τη ρύθμιση των βαλβίδων, μία δεύτερη εκδοχή του ίδιου κινητήρα είναι ισχύος 160 ίππων και μέγιστης ροπής 196 Nm. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ο, επίσης, ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2,5 λίτρων με ισχύ 194 ίππων και μέγιστη ροπή 246 Nm, ενώ με turbo η απόδοσή του είναι 290 ίπποι και 422 Nm. Όλοι αυτοί οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 ή 8 σχέσεων. Απλώς, ο πλέον ισχυρός όλων θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων. Πάντως, αργότερα θα προωθηθεί στο εμπόριο μία υβριδική έκδοση με βάση τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2,5 λίτρων. Μάλιστα, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα, μέσω 5 διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, να επιλέξει το «άνοιγμα» του γκαζιού από το επίπεδο “Eco” ως το επίπεδο “Sport”. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, το νέο μοντέλο της KIA εφοδιάζεται με 9 αερόσακους και μία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης. Το Κ5 είναι άμεσα διαθέσιμο στην Κορέα, σύντομα θα διατίθεται και στις Η.Π.Α., ενώ στην Ευρώπη το περιμένουμε στις εκθέσεις της ΚΙΑ το 2021.