Με μόνη προϋπόθεση το σημείο αυτό να είναι ηπειρωτικό και όχι θαλάσσιο, ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που μπορούν σίγουρα να ανταποκριθούν στις περίεργες διαθέσεις σου είναι το Ford Ranger Raptor.
Τμήματα αγωνιστικής ή σπορ βελτίωσης έχουν πολλές μάρκες, ωστόσο ελάχιστες έχουν βάλει μέσα σε αυτά ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, για να δημιουργήσουν έναν οδοστρωτήρα. Επιτυγχάνοντας μάλιστα, σε σχέση με τις δυνατότητές του, να είναι ένα «φτηνό» αυτοκίνητο: 55.802€ κοστίζει το Ford Ranger Raptor και ίσως διαβάζεται προκλητική η λέξη «φτηνό» αλλά έχει συγκριτικό χαρακτήρα: αν πάρεις ένα αντίστοιχο pick up οποιασδήποτε άλλης μάρκας και προσπαθήσεις με after market ανταλλακτικά να το φέρεις σε αυτό το επίπεδο ικανότητας, τότε μάλλον θα χρειαστεί να πληρώσεις περισσότερα.
Πολύ σωστά, η Ford υποστηρίζει ότι το Ranger Raptor δεν είναι Ranger. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, το οποίο, σε ότι αφορά στον επαγγελματία, έχει σημαντικά μικρότερο ωφέλιμο και ρυμουλκούμενο φορτίο. Έτσι, για όποιον επιθυμεί ένα εργαλείο δουλειάς πρωτίστως, τότε το απλό Ranger είναι καλύτερη επιλογή.
Όσον αφορά την κατασκευή του, επίσης, το Raptor έχει εντελώς διαφορετικές διαστάσεις –μεγαλύτερες κατά μήκος, πλάτος και ύψος. Επίσης μεγαλύτερο βάρος λόγω σημαντικών ενισχύσεων στο πλαίσιο, 2.500 κιλά, κινητήρα diesel δίλιτρο με δύο turbo, 213 ίππους και 500 Nm ροπής, που συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Έχει, επίσης, 28 πόντους απόσταση από το έδαφος και αγωνιστικές αναρτήσεις της Fox (αμορτισέρ με ομόκεντρα ελατήρια εμπρός και πίσω), νέα διάταξη διπλών ψαλιδιών αλουμινίου εμπρός και νέα στήριξη του πίσω άκαμπτου άξονα.
Τα τεράστια ελαστικά All Terrain της BF Goodrich έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Ranger Raptor, ενώ όλη η ρύθμιση της ανάρτησης έχει προκύψει με αυτά κατά νου.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα επιβλητικό διπλοκάμπινο pick up που προκαλεί δέος, καθώς το μήκος του φτάνει στα 5,4 μέτρα, το πλάτος στα 2,028 και το ύψος του είναι 1,87 μέτρα. Δέος όμως προκαλούν και οι εκτός δρόμου ικανότητες του, καθώς τα 28,3 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, επιτρέπουν γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης 32 και 24 μοιρών αντίστοιχα.
Η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση του Raptor, χωρίς κεντρικό διαφορικό, συνδυάζεται με ενδιάμεσο κιβώτιο υπο-πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης και πίσω μπλοκέ διαφορικό. Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, γίνεται το πέρασμα από την πίσω κίνηση σε όλους τους τροχούς εν κινήσει, ενώ οι κοντές σχέσεις απαιτούν στάση του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης από έξι προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει σε κάθε περίπτωση, ενώ για απότομες καταβάσεις που προσομοιάζουν κάθετη εφόρμηση, υπάρχει και το hill descent που ενεργοποιείται μέσω διακόπτη. Εννοείται, φυσικά, ότι υπάρχει η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ESP.
Λόγω των καιρικών συνθηκών την ημέρα που κληθήκαμε να δοκιμάσουμε το Ford Ranger Raptor, τελικά οδηγήσαμε λίγα χιλιόμετρα σε χώμα. Η ικανότητα ωστόσο του αυτοκινήτου ήταν περισσότερο από προφανής και είναι μία: ισοπέδωση. Αν η ψυχούλα σου το αντέχει, το αυτοκίνητο κυριολεκτικά μετακινεί βράχους, τη στιγμή
που οδηγός και επιβάτες κάθονται χαλαροί στο ατάραχο –και πολυτελές- εσωτερικό. Η εξαιρετική ανάρτηση εργάζεται άοκνα στο χώμα σιδερώνοντας τρύπες, φυτεμένες πέτρες και λούκια. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ωστόσο το γεγονός ότι, παρά το τεράστιο ύψος του αυτοκινήτου και τα ελαστικά προδιαγραφών 80% για χρήση στο χώμα, το Raptor είναι σταθερό και ήσυχο με υψηλές ταχύτητες στην άσφαλτο, άνετο, ευθύβολο, χωρίς μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Οι άνθρωποι της Ford Performance φαίνεται πως εργάστηκαν όχι μόνο πολύ, αλλά και με εμμονή στη λεπτομέρεια. Έτσι κατάφεραν τα μετατρέψουν ένα Ranger σε Raptor, δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο που με ένα σετ αυτοκόλλητα μόνο, τρέχει Ντακάρ. Και για όσους σπεύσουν να πουν ότι κάτι τέτοιο κάνει η Toyota με το Hilux, κερδίζοντας μάλιστα και το ράλι Ντακάρ του 2019, τότε τους προκαλούμε αν το βρουν, να το αγοράσουν…