Παράλληλα, εντός του επόμενου εξαμήνου θα «τρέξει» πιλοτικό πρόγραμμα με φωτοβολταϊκά φανάρια στη λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου, τα οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν και σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει καθόλου τάση από το δίκτυο.
Οπως εξηγούν πηγές από την Περιφέρεια Αττικής, στην Αττική, σε πολλούς άξονες, υπάρχουν έξυπνα φανάρια, δηλαδή φανάρια τα οποία λαμβάνουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες από την κυκλοφορία και ρυθμίζουν ανάλογα (μέσω του ρυθμιστή της εγκατάστασης) τους χρόνους πράσινου. Η ανίχνευση της ύπαρξης ή μη οχημάτων γίνεται με επαγωγικούς βρόγχους, οι οποίοι βρίσκονται εντός του οδοστρώματος, ρυθμίζοντας τους χρόνους ανάλογα με τη ζήτηση.
«Με σχετικά έργα τα οποία έχει δημοπρατήσει η Περιφέρεια Αττικής και αναμένεται να συμβασιοποιηθούν άμεσα, θα υπάρξουν ακόμα περισσότερα έξυπνα φανάρια, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τους δρόμους που οδηγούν στα νοσοκομεία του Πειραιά, οι οποίοι θα αποκτήσουν ειδικούς δέκτες στους σηματοδότες που θα δίνουν πράσινο κύμα οποτεδήποτε πλησιάζει ασθενοφόρο, το οποίο θα διαρκεί για 7 δευτερόλεπτα», τονίζουν.
Ποια είναι όμως η εικόνα των φωτεινών σηματοδοτών σήμερα; Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι ίδιες πηγές στον «Ε.Τ.», οι οδικοί άξονες της Αττικής ελέγχονται από 2.000 ρυθμιστές φωτεινής σηματοδότησης που αντιστοιχούν σε 2.200 σηματοδοτούμενους κόμβους. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Ειδικότερα, το σύνολο των σηματοδοτών που υπάρχουν στην Αττική είναι 37.000 όλων των κατηγοριών, δηλαδή οχημάτων και πεζών και προειδοποιητικό. Τι τεχνολογίας είναι όμως; Εξ αυτών οι 17 χιλιάδες έχουν αντικατασταθεί πλήρως με Led υψηλότατης ενεργειακής απόδοσης, χαμηλής κατανάλωσης ρεύματος, υψηλής ποιότητας φωτισμού και με μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης για 5 χρόνια. Οι υπόλοιποι προγραμματίζεται να αντικατασταθούν σταδιακά μέσα στην επόμενη τριετία. Οι σηματοδότες οι οποίοι δεν είναι Led έχουν λαμπτήρες παλαιού τύπου, πυρακτώσεως, με προβλεπόμενη διάρκεια ζωής περίπου ένα χρόνο.
Διαβάστε περισσότερα στο Autotypos.gr
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Τι διαφορές θα δουν στα ΑΤΜ 1,8 εκατ. συνταξιούχοι [πίνακες]
Πανελλήνιες 2023: Tα θέματα που «έπεσαν» σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία