ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ι. ΒΕΝΙΟΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ
Ολα πλέον είναι έτοιμα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου) του 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που φέτος έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, καθώς μεταξύ άλλων αναβιώνει και ευχάριστες μνήμες από το παρελθόν, αρχής γενομένης από τη σχεδίαση, που περιλαμβάνει δεκαπέντε ειδικές διαδρομές. Ασφαλώς, σημείο αναφοράς εδώ, η αποψινή φαντασμαγορική υπερειδική που θα πραγματοποιηθεί στο ΟΑΚΑ (θυμίζουμε, ώρα έναρξης 20.08).
Εξίσου σημαντικά σημεία αναφοράς όμως και οι ιστορικές ειδικές διαδρομές που έχουν συμπεριληφθεί και αναμένεται να συμπληρώσουν ιδανικά τον αγώνα. Φυσικά αναφερόμαστε στις ειδικές: «Χαρβάτι» στην Κορινθία, «Λειβαδιά» στη γνωστή στους παλαιότερους Ευαγγελίστρια, «Βωξίτες» και βέβαια, στον θρυλικό «Ταρζάν». Με άλλα λόγια, ειδικές διαδρομές που έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του ξεχωριστού χαρακτήρα του Ράλλυ Ακρόπολις ως πολύ σκληρής και συνάμα, άκρως ενδιαφέρουσας περιπέτειας! Ο αγώνας εξελίσσεται την Παρασκευή 9/9 στην Πελοπόννησο (Κόρινθο, Λουτράκι), ενώ το Σάββατο 10/9 και την Κυριακή 11/9 μεταφέρεται στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας. Η συνολική απόσταση που πρέπει να καλύψουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι 305,86 χλμ., ενώ το Service Park θα είναι για μία ακόμα φορά στη Λαμία, όπως και πέρυσι.
Στη ράμπα της εκκίνησης 70 πληρώματα από 31 χώρες
Στη φετινή λίστα εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 «χώρεσαν» εβδομήντα συνολικά πληρώματα από 31 χώρες, γεγονός που συνιστά ρεκόρ συμμετοχών, τουλάχιστον με τα μέτρα και τα σταθμά του σύγχρονου γίγνεσθαι του θεσμού. Ανάμεσά τους δεκατρία (13) εργοστασιακά πληρώματα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1, που φέτος για πρώτη φορά συμμετέχουν με υβριδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, εγκαινιάζοντας τη νέα πραγματικότητα των αγώνων.
Πιο συγκεκριμένα, η εργοστασιακή ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRT έχει προετοιμάσει τέσσερα Toyota GR Yaris για τους Rovanpera–Halttunen, Evans–Martin, Lappi–Ferm και Katsuta–Johnston. Απέναντί τους οι Tanak–Jarveoja, Neuville–Wydaeghe και Sordo–Carrera, που οδηγούν τρία Hyundai i20 Ν προετοιμασμένα από τη Hyundai Shell Mobis WRT, αλλά και τα έξι Ford Puma Rally1 της M-Sport Ford WRT. Μεγάλος πρωταγωνιστής εδώ o εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Loeb με συνοδηγό την Isabelle Galmiche. H παρουσία της ομάδας συμπληρώνεται ιδανικά από τους: Breen–Nagle, Greensmith–Andersson, Fourmaux–Coria, Loubet–Landais, αλλά και τον δικό μας Ιορδάνη Σερδερίδη, ο οποίος με συνοδηγό τον Frederic Miclotte θα οδηγήσουν το έκτο Puma Rally1!
Εξίσου ενδιαφέρουσα όμως η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες, καθώς στην κατηγορία WRC2 συμμετέχουν συνολικά 35 πληρώματα με αγωνιστικά αυτοκίνητα πέντε διαφορετικών κατασκευαστών (Skoda, Hyundai, Citroen, Ford, VW), στοιχείο που προεξοφλεί έντονο ανταγωνισμό και θέαμα.
Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η συμμετοχή 19 ελληνικών πληρωμάτων που, ως είθισται, θα παλέψουν σκληρά για το καλύτερο. Ανάμεσά τους οι πρωταθλητές Ελλάδας 2019 Κεχαγιάς–Σαΐνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), Αθανασούλας–Ζακχαίος (Hyundai i20 N Rally2), οι δημοσιογράφοι Μάνος Στεφανής-Κώστας Στεφανής (Hyundai i20 N Rally2) και βέβαια, ο αειθαλής Χάρης Καλτσούνης με συνοδηγό τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη (Opel Corsa Rally4), που φέτος συμπληρώνει αισίως 39 συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Στη… χρονοκάψουλα
Πίσω στον χρόνο, 45 χρόνια πριν, στο 1977 πιο συγκεκριμένα, όπου έλαβε χώρα το 24ο Ράλλυ Ακρόπολις. Εκείνος ο αγώνας έμεινε στην ιστορία για πολλούς λόγους: Η λίστα συμμετοχών περιλάμβανε 203 πληρώματα, ανάμεσά τους και εννέα εργοστασιακές ομάδες (Ford, Fiat, Datsun, Opel, Toyota, Renault, Lancia, Polski, Lada). Σε επίπεδο οδηγών-διεκδικητών της νίκης συναντούμε κυριολεκτικά την αφρόκρεμα του θεσμού, με ονόματα-θρύλους όπως οι Roger Clark, Walter Röhr, Ove Andersson, Björn Waldegård, Hannu Mikkola, Ari Vatanen, Harry Källström! Ωστόσο και στους Ελληνες οδηγούς η λίστα συμμετοχών περιλάμβανε όλη την ιστορία των ελληνικών αγώνων. Ενδεικτικά: Σιρόκο, Γιώργος Μοσχούς, Ιαβέρης, Τζώνυ Πεσματζόγλου (με συνοδηγό τον Χάρη Καλτσούνη), Παύλος Μοσχούτης. Εκκίνησαν 165 και τελικώς, ύστερα από 709,34 χλμ. και… 52 ειδικές διαδρομές, κατόρθωσαν (διότι περί κατορθώματος επρόκειτο) να τερματίσουν μόλις 29 πληρώματα, ανάμεσά τους και έντεκα ελληνικά! Αγώνας εξαιρετικά σκληρός, με ειδικές διαδρομές που τσάκιζαν ακόμα και τα εργοστασιακά αυτοκίνητα, ατελείωτος σε διάρκεια και έκταση και, ως εκ τούτου, απρόβλεπτος ως προς την εξέλιξη. Ηδη από την πρώτη ειδική της Δεκέλειας (σημερινός Αγιος Μερκούριος), η οποία ήταν ασφάλτινη, ξεκίνησε ο αποδεκατισμός ακόμα και των φαβορί, με πρώτο θύμα τον νεαρό τότε Ari Vatanen (Ford Escort RS MKII), ο οποίος πάτησε λάδια, είχε άσχημη έξοδο και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Είπαμε, πανέμορφη μεν, άγρια δε περιπέτεια το Ράλλυ Ακρόπολις…
Τελικά, πρώτοι στη ράμπα του τερματισμού ανέβηκαν οι Björn Waldegård–Hans Thorszelius, με δεύτερους τους Roger Clark–Jim Porter, αμφότεροι με Ford Escort RS MKII, τρίτοι οι Harry Kallstrom–Claes Billstam (Datsun Violet 160J), ενώ την πεντάδα στη γενική κατάταξη συμπλήρωσαν οι δικοί μας Σιρόκο–Μανώλης Μακρινός (Datsun Violet 160J).
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2022
» ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Special Stage ΟΑΚΑ 20.08
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
ΛΟΥΤΡΑΚΙ Ι 07.53
ΧΑΡΒΑΤΙ 08.46
ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΙΙ 11.29
ΔΑΦΝΗ 13.12
ΛΙΒΑΔΕΙΑ 15.10
ΒΩΞΙΤΕΣ 17.48
» ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
ΠΥΡΓΟΣ Ι 08.33
ΠΕΡΙΒΟΛΙ Ι 09.34
ΤΑΡΖΑΝ Ι 11.08
ΠΥΡΓΟΣ ΙΙ 14.33
ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΙΙ 15.34
ΤΑΡΖΑΝ ΙΙ 17.08
» ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ Ι 09.08
ΕΛΑΤΙΑ-ΡΕΓΓΙΝΙ 10.11
ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ ΙΙ 13.18
ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ στις φωτεινές ενδείξεις στο παρμπρίζ και στις μεσαίες κολόνες
Από φέτος στην κορυφαία κατηγορία Rally1 συμμετέχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας (βλ. Toyota, Hyundai, Ford). Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε πως, σε περίπτωση εξόδου ή ατυχήματος, απαγορεύεται να προσεγγίσετε κοντά τους, μέχρι τουλάχιστον να δείτε αναμμένες τις πράσινες ενδείξεις που φέρουν στα αμαξώματα. Εάν οι φωτεινές ενδείξεις στο παρμπρίζ και στις μεσαίες κολόνες είναι πράσινες, αυτό υποδηλώνει πως η προσέγγιση από κριτές και θεατές είναι ασφαλής. Αντίθετα, εάν είναι κόκκινες και αναβοσβήνουν (σ’ αυτή την περίπτωση συνοδεύονται και από ηχητική προειδοποίηση) ή παραμένουν σβηστές, τότε απαγορεύεται ρητά να πλησιάσετε υπό τον κίνδυνο διαρροής ηλεκτρικού ρεύματος.
Ενα επιπλέον χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, είναι το αυτοκόλλητο με τα αρχικά «HY» (εκ του Hybrid) που φέρουν στις πόρτες.
Τεταμένη λοιπόν η προσοχή μας και σε αυτό το σημείο, για να έχουμε ένα ακόμη επιτυχημένο Ράλλυ Ακρόπολις!
Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022
Ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών είναι ο Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής (Official Medical Partner) του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, για 2η συνεχόμενη χρονιά. Η συνεργασία του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών με την οργανωτική επιτροπή για τη διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 έγκειται στην ολοκληρωμένη προσφορά ιατρικών καλύψεων, διακομιδών και παροχής πρώτων βοηθειών σε τυχόν ιατρικές ανάγκες και περιστατικά που θα προκύψουν, για όλους (συμμετέχοντες αθλητές, θεατές, εθελοντές κ.λπ.), καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Για αυτούς τους σκοπούς, ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών παρέχει ιατρικό εξοπλισμό, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και επανδρωμένα ασθενοφόρα, καλύπτοντας έτσι τις διεθνείς προδιαγραφές ασφάλειας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, σύμφωνα με τις οδηγίες της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα.
Ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών διαθέτει τις πλέον απαιτητικές διεθνείς πιστοποιήσεις τεχνογνωσίας και τη μεγαλύτερη εμπειρία στην κάλυψη κορυφαίων διεθνών αθλητικών, πολιτιστικών, συνεδριακών και λοιπών διοργανώσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας, όπως για παράδειγμα οι Ολυμπιακοί Αγώνες, διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές, το Delphi Economic Forum, το EU-Arab Summit, συνέδρια του Economist, καθώς και το Ράλλυ Ακρόπολις προηγούμενων ετών.