Η ένωση Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, ως διοργανωτής της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ψάχνει για μία νέα συνταγή της επιτυχίας και για ένα νέο μέρος διεξαγωγής της.
Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019 αντιμετώπισε σημαντικό θέμα με τη μειωμένη προσέλευση θεατών, αλλά και με το μικρότερο αριθμό όσων εταιρειών συμμετείχαν σε αυτήν. Πάνω από 20 μεγάλοι κατασκευαστές έμειναν μακριά από την Έκθεση, καθώς και πολυάριθμοι προμηθευτές. Το 2019 επισκέφτηκαν την IAA σχεδόν 560.000 άνθρωποι, αριθμός που είναι μικρός, ειδικά μπροστά στους 932.000 επισκέπτες του 2015.
Ήδη το Νοέμβριο κιόλας, η ένωση ανακοίνωσε ότι η IAA πρέπει να μετατραπεί από μία αμιγή Έκθεση Αυτοκινήτου σε μία πλατφόρμα κινητικότητας, συμπληρώνοντας στην ανακοίνωσή της ότι «πρέπει να βγει από τους κλειστούς χώρους και να εξαπλωθεί στις πόλεις.» Με αυτόν τον τρόπο θα φτάσει πιο άμεσα στον κόσμο, οι οποίοι θα μπορούν έξω από τις αίθουσες και τους χώρους μακριά από αυτές να βιώσουν και να δοκιμάσουν τα πιο νέα αυτοκίνητα, τις πιο καινούργιες τεχνολογίες και τα concept μετακίνησης. Εκτός, όμως, από το νέο concept, για την ένωση βρίσκεται υπό εξέταση και μία καινούργια πόλη διεξαγωγής της Έκθεσης. Η IAA δεν πρέπει να παραμείνει στη Φρανκφούρτη.
7 πόλεις διεκδικούν την Έκθεση
Στο πνεύμα αυτών των ανακοινώσεων κι άλλες πόλεις της Γερμανίας έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για τη διεξαγωγή της IAA. Προς το παρόν, οι πληροφορίες μας περιλαμβάνουν το Βερολίνο, το Αμβούργο, το Ανόβερο, την Κολωνία, τη Στουτγάρδη και το Μόναχο. Όχι, πως δεν υπάρχουν και άλλοι διεκδικητές, ωστόσο η τελική απόφαση για τη διάδοχο πόλη θα ληφθεί το Μάρτιο του 2020. Βέβαια, η IAA θα πρέπει να παραμείνει για αρκετά χρόνια σε μία πόλη, αλλά δεν είναι απαραίτητο η νέα πόλη να τη διεξάγει σε μακρά διάρκεια.
Προς το παρόν, οι εκπρόσωποι των επτά πόλεων συζητούν με την ένωση κατασκευαστών για τα μελλοντικά concept της Έκθεσης. Η ένωση των Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (VDA) ζητά από τις πόλεις και τις εταιρείες εκθέσεων, μεταξύ άλλων, ένα ξεχωριστό concept οργάνωσης και επενδύσεις – για παράδειγμα στην υποδομή της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στα μέσα του Ιανουαρίου αναμένεται οι υποψήφιες πόλεις να καταθέσουν τα ακριβή σχέδιά τους και στα τέλη του μήνα η VDA θα αποκαλύψει τα ονόματα των δύο επικρατέστερων υποψηφιοτήτων, με τους οποίους θα συνεχιστεί ο περαιτέρω σχεδιασμός. Πάντως, έως τώρα δεν υπάρχει κάποια υποψήφια πόλη, που να είναι φαβορί.