Οι ρυθμοί στο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της Renault συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, ιδιαίτερα στο κομμάτι των crossover και SUV. Ήδη η γαλλική εταιρεία έχει δώσει τα πρώτα θετικά σημάδια, τουλάχιστον σε ότι αφορά το νέας γενιάς Captur, το οποίο λανσάρεται αυτή την περίοδο και στην ελληνική αγορά.
Όμως, η Renault δεν σταματά εκεί. Οι υπεύθυνοι σχεδίασης έχουν ξαναπιάσει τα μολύβια, καθώς σειρά έχει τώρα το μεγαλύτερο Kadjar, ένα μοντέλο που πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές του 2015, ενώ το 2018 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη γενιά. Προς το παρόν πάντως, οι ιθύνοντες της φίρμας βλέπουν τα νούμερα των πωλήσεων να μην ακολουθούν τις αρχικές τους προβλέψεις, καθώς οι ετήσιες πωλήσεις του στην ευρωπαϊκή αγορά μετά βίας ξεπερνούν τις 100.000. Όχι πως το SUV μοντέλο της Renault απογοητεύει, αλλά σίγουρα κοιτώντας τους άμεσους ανταγωνιστές του (Peugeot 3008, Nissan Qashqai) βρίσκεται σταθερά πίσω.
ΙΣΧΥΡΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Μιλώντας για ανταγωνισμό, ξεκινάμε με το Qashqai, ένα μοντέλο που ανήκει ουσιαστικά στον ίδιο Όμιλο (Renault–Nissan), και το οποίο από το 2014, όταν και παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις, σταθερά πάνω από τις 200.000. Επίσης, οι άνθρωποι της εταιρείας από το Boulogne-Billancourt βλέπουν τον Νο1 εχθρό, το Peugeot 3008 να ξεπερνά σε πωλήσεις τις 240.000 μονάδες. Με βάση τα παραπάνω, το μέλλον του Kadjar, αλλά και του Qashqai, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα CMF (Common Module Family) και μεταξόνιο (2,65 μέτρα) αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς περιμένουμε τις νέες γενιές τους, στα τέλη του 2020 για το Nissan, μέσα στο 2021 για το Renault, όταν και θα συμπληρωθούν έξι χρόνια παρουσίας στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου.
Οι μεγαλύτεροι χώροι αποσκευών στα SUV
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στη Renault αρχικά θέλησαν να επιταχύνουν την πλήρη ανανέωση του μεσαίου SUV τους, βλέποντας τα αρνητικά νούμερα, ενώ πέρα από αυτό, υπάρχει μια άλλη πτυχή που πρέπει να τονιστεί: οι επιπτώσεις που είχε το σκάνδαλο Ghosn και ειδικότερα το «πάγωμα» της επικοινωνίας ανάμεσα στους δύο κατασκευαστές. Και όμως, αμφότεροι συνεχίζουν την πορεία τους σε ότι αφορά την από κοινού εξέλιξη και υλοποίηση στρατηγικών πλάνων, όπως την δημιουργία των νέας γενιάς Juke και Captur. Αλλά εκτός από την κοινή χρήση επάνω σε τεχνικά θέματα και τις συναφείς θεμελιώδεις συνέργιες, υπήρξε πρόσφατα μία θετική εξέλιξη στις σχέσεις μεταξύ των μελών της Συμμαχίας, την οποία και σας παρουσιάζουμε στις παρακάτω σελίδες. Επιστρέφοντας στο νέας γενιάς Kadjar, το βασικό ερώτημα είναι πόσο θα είναι διαφορετικό από το υπάρχον μοντέλο. Θα λέγαμε αρκετά. Το σχεδιαστικό στούντιο της Renault, υπό τις οδηγίες του Laurens van den Acker αναμένεται να δώσει έναν σαφώς πιο σπορτίφ χαρακτήρα, ξεκινώντας πάντα από την εξωτερική εμφάνιση, που όπως αναφέρουν πηγές μέσα από το εργοστάσιο θα ακολουθεί σε ορισμένα σημεία το μικρότερο Captur. Όπως την εμφατική μάσκα και τα φωτιστικά σώματα full LED σε σχήμα «C».
ΜΕ ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το νέο Kadjar δεν θα ξεφεύγει σε μήκος, ίσως να είναι μικρότερο των 4,5 μέτρων της υπάρχουσας γενιάς, κάτι που θα δούμε αρχικά στο νέο Nissan Qashqai. Σαφή βελτίωση αναμένεται και στο εσωτερικό, τόσο σε ότι αφορά τη σχεδίαση, όσο και στα υλικά συναρμολόγησης. Πιο συγκεκριμένα μιλάμε για την υιοθέτηση ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων Smart Cockpit, αλλά και την τοποθέτηση ενός εξελιγμένου συστήματος infotainment με οθόνη αφής που θα θυμίζει tablet. Το σύστημα πολυμέσων θα υποστηρίζει αναζήτηση μίας γραμμής, ενώ παράλληλα θα μπορεί να συνδεθεί με smartphone, μέσω πρωτοκόλλου Android Auto και Apple CarPlay. Δεν αναμένονται αλλαγές στο θέμα των κινητήρων, με πιθανότερο να υπάρχει ο τετρακύλινδρος βενζίνης 1.3 TCe και ο diesel 1.7 Blue dCi, με τις ιπποδυνάμεις να ξεκινούν από τους 140 PS έως τους 160-170 PS. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει κάτι σχετικό με τον 1.5 Blue dCi των 115 ίππων, που ήδη εφοδιάζει το νέο Captur.
ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ
Από την γκάμα του μελλοντικού Kadjar δεν θα λείπουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις, τουλάχιστον έτσι αναφέρουν διάφορα δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου. Αυτό θα κρατούσε μεγάλο το φάσμα των δυνητικών πελατών, τουλάχιστον για όσους ενδιαφέρονται για μία πιο συγκεκριμένη χρήση του αυτοκινήτου εκτός ασφάλτου ή, σε κάθε περίπτωση, σε οδοστρώματα χαμηλής πρόσφυσης. Αλλά το highlight του μοντέλου δεν θα είναι άλλο παρά η ύπαρξη μίας υβριδικής έκδοσης E-Tech, που γνωρίζουμε από το νέο Clio, ενώ πολύ πιθανό να παρουσιαστεί και μία plug-in hybrid έκδοση. Αυτή θα περιλαμβάνει ένα μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες που θα αποδίδουν συνδυαστικά 160 ίππους, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας 9,8 kWh θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 45 χλμ., κάτι αντίστοιχο του Captur. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα που να αφορά μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.