Έχουν περάσει επτά και κάτι παραπάνω χρόνια από το ντεμπούτο της Jaguar F-Type στην παγκόσμια αγορά και ήρθε η ώρα της ανανέωσης. Οι υπεύθυνοι του μοντέλου αποφάσισαν ότι δεν θα πρέπει να αλλοιωθεί η εμφάνιση, διαφοροποιώντας την αισθητική του αμαξώματος μονάχα σε λεπτομέρειες. Πλέον, μετά την αποχώρηση του αρχισχεδιαστή Ian Callum, που δημιούργησε τη δική του εταιρεία, η ομάδα των designers, καθοδηγούμενη από τον Julian Thomson ακολούθησε την κοινή λογική, παρουσιάζοντας ένα φρέσκο, το ίδιο όμορφο με την προκάτοχό της, μοντέλο. Η ανανεωμένη F-Type διατηρεί τις ίδιες ουσιαστικά διαστάσεις, ενώ τόσο η κουπέ, όσο και η κάμπριο έκδοση δείχνουν πιο δυναμικές, χάρη στα νέα, λεπτότερα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, στο ανασχεδιασμένο καπό, στις σπορ εισαγωγές, τοποθετημένες στα δύο άκρα, καθώς και στη νέα γρίλια της μάσκας. Φυσικά δεν λείπουν οι αεραγωγοί στο πλάι.
Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, όπου συναντούμε τα ανασχεδιασμένα φώτα, τα οποία μοιάζουν υπερβολικά με τα αντίστοιχα της I-Pace, έχοντας τη χαρακτηριστική «chicane» υπογραφή, αλλά και πιο επιθετικό προφυλακτήρα με διαφορετικό διαχύτη, καθώς και νέες διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Περιορισμένες είναι οι αλλαγές στην καμπίνα των επιβατών, κάτι που ίσως δυσαρεστήσει κάποιους από τους φίλους του μοντέλου. Πάντως, παραμένει ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός, τα πολυτελή υλικά, η εξαιρετική προσαρμογή και οι ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Οι λάτρεις της τεχνολογίας θα χαρούν ιδιαιτέρως, καθώς η ανανεωμένη F-Type συνδυάζει την παράδοση με αναβαθμισμένες τεχνολογικές λύσεις, όπως τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων Touch Pro με την οθόνη αφής των 10” να κλέβουν την παράσταση.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΜΟΤΕΡ
Η γκάμα των κινητήρων που εφοδιάζει τη Jaguar F-Type έχει αναβαθμιστεί και συνδυάζεται αποκλειστικά με το εξελιγμένο αυτόματο 8άρι κιβώτιο Quickshift, το οποίο αντλεί στοιχεία από εκείνο της XE SV Project 8 και σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι πιο γρήγορο στις αλλαγές. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας Ingenium, ο οποίος έχει χωρητικότητα 2,0 λίτρα και αποδίδει 300 ίππους μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Κατόπιν, υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος V8 των 5,0 λίτρων, σε δύο ιπποδυνάμεις, ανάλογα την έκδοση.
Η πρώτη αποδίδει 450 ίππους, συνδυάζεται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς, είτε με σύστημα τετρακίνησης, ενώ η δεύτερη είναι και η κορυφαία της γκάμας, με κωδικό «R». Εδώ, η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 25 ίππους, φτάνοντας αισίως τους 575 ίππους, όπως και η ροπή των 700 Nm (από 680 Nm στην απελθούσα γενιά). Ως αναμενόταν, έχουν βελτιωθεί και οι επιδόσεις, με την επιτάχυνση «0-100 χλμ./ώρα» να πραγματοποιείται σε 3,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα. Πέραν αυτού, η κορυφαία έκδοση της F-Type διαθέτει αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, όπως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, νέες αντιστρεπτικές, αυξημένο κατά 37% αρνητικό κάμπερ στους πίσω τροχούς, καθώς και νέα ελαστικά της Pirelli, P Zero (265/35 εμπρός, 305/30 πίσω) που συνδυάζονται με ζάντες 20 ιντσών. Προαιρετικά, μπορούν να τοποθετηθούν επίσης και αναβαθμισμένα φρένα με carbon-κεραμικούς δίσκους.