Επί σειρά ετών, σε ένα τμήμα των εγκαταστάσεων, μακριά από τα μάτια του κόσμου, οι άνθρωποι του μουσείου φύλαγαν έναν κρυμμένο θησαυρό. Οι τεράστιες εγκαταστάσεις του Arese που αποτελούσε στο παρελθόν μονάδα παραγωγής, αλλά και ουσιαστικά το κέντρο της Μιλανέζικης φίρμας, παρείχαν άπλετο χώρο για αυτή την ιδιαίτερη κρύπτη. Αυτή η μικρή ομάδα, με αρχηγό τον έφορο του μουσείου κ. Lorenzo Ardizio, χωρίς να το γνωρίζει κανείς διατηρούσε μια ξεχωριστή συλλογή που περιλάμβανε γνωστές, αλλά και σχεδόν άγνωστες δημιουργίες της μάρκας.
Επιπλέον η λίστα των εκθεμάτων περιλάμβανε, σχέδια, κινητήρες, βραβεία, μοντέλα υπό κλίμακα, ακόμα και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν από τους μηχανικούς της μάρκας. Κάτω από τα κόκκινα βαριά καλύμματα και τα σβηστά φώτα όλα τα παραπάνω περίμεναν για δεκαετίες να έρθουν και πάλι στο φως.
Τα 110α γενέθλια που γιόρτασε η μάρκα τον περασμένο Ιούνιο ήταν η ιδανική στιγμή και παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, ο Ardizio και η ομάδα του ήταν αποφασισμένοι να χαρίσουν αυτή τη μοναδική στιγμή στους εκατομμύρια φίλους της Alfa Romeo.
Ταιβάν: Έτσι είναι όταν 7,4 Ρίχτερ «σε πιάνουν» στον δρόμο – Τρομακτικό βίντεο
Η ομάδα δημιούργησε ένα video όπου ο θεατής ανακαλύπτει βήμα-βήμα τον μέχρι πρότινος καλά φυλαγμένο θησαυρό. Ο θεατής μπορεί να δει αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo Tipo 177 με την οποία η μάρκα συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 1979, το εκτός δρόμου 1900 Μ που έμεινε στην ιστορία ως «Matta», δηλαδή «τρελό», καθώς βέβαια και μοντέλα που καθόρισαν τη σχεδιαστική εξέλιξη της μάρκας, όπως το εντυπωσιακό Proteo του 1991, και η Cuneo 33 του 1971.
Στον χώρο κρύβονται και λιγότερο εντυπωσιακές στην όψη, αλλά εξίσου σημαντικές για την ιστορία της μάρκας κατασκευές, όπως το τρακτέρ της Alfa Romeo, σκάφη θαλάσσης, αλλά και μια πρωτοποριακή γεννήτρια-αντλία που είχε κατασκευάσει η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου. Εντυπωσιακές είναι επίσης οι τομές αυτοκινήτων που δημιουργήθηκαν για την παρουσίαση νέων μοντέλων, αλλά και τα πλαίσια αγωνιστικών μοντέλων όπως της 155 DTM που θριάμβευσε στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού.
Ακόμα και αυτοκίνητα εξέλιξης που μέχρι σήμερα είχαν μείνει στην απόλυτη αφάνεια, είναι πλέον προσβάσιμα σκιαγραφώντας την πορεία της μάρκας, αλλά και ορισμένα από αυτά τους δρόμους που τελικά δεν ακολούθησε η Alfa Romeo. Από την Giulia GTA με τον αριθμό πλαισίου 00001, μέχρι τις συλλεκτικές SZ και RZ, και από την ανοικτή Giulia Super που κατασκευάστηκε ειδικά για τον Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας μέχρι την Alfetta που το 1973 ταξίδεψε από το Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας στο Νότιο Ακρωτήριο της Ν. Αφρικής…