Στην 4η γενιά του, το εμβληματικό μοντέλο είναι σφαιρικά καλύτερο σε όλους τους τομείς. Μία OCTAVIA πιο ευρύχωρη, πιο ασφαλής, πιο συνδεδεμένη και με δυναμικό, μοντέρνο design που εντυπωσιάζει. Αν κάποιος ήθελε να περιγράψει την OCTAVIA με μία μόνο λέξη, αυτή θα ήταν «συναρπαστική». Το νέο εσωτερικό concept συνδυάζει κορυφαίους χώρους και εξαιρετική λειτουργικότητα με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνες, καινοτόμες λύσεις. Τα προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού ανεβάζουν την άνεση και την ασφάλεια σε ανώτερο επίπεδο. Η νέα OCTAVIA είναι άμεσα διαθέσιμη στην Ελλάδα και η Kosmocar-SKODA δίνει στη δημοσιότητα τον επίσημο τιμοκατάλογο του μοντέλου, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 19.900 € για την έκδοση Grand Coupe και 20.900 € για την έκδοση Sportswagon.
Ακόμα πιο μεγάλη, ακόμα πιο ευρύχωρη
Η SKODA OCTAVIA είναι παραδοσιακά ένα μοντέλο με μεγάλες διαστάσεις και χώρους και στη νέα γενιά της είναι ακόμα πιο μεγάλη! Με μήκος 4.689 χλστ., η Grand Coupe είναι 19 χλστ. μεγαλύτερη ενώ η Sportswagon 22 χλστ. μεγαλύτερη από το μοντέλο τρίτης γενιάς. Το πλάτος και στις δύο εκδόσεις έχει αυξηθεί κατά 15 χλστ. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ της Sportswagon, έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα, φτάνοντας στα 640, κορυφαία τιμή στην κατηγορία. Η Grand Coupe έχει χωρητικότητα 600 λίτρα – 10 περισσότερα από την προηγούμενη γενιά. Το πανέμορφο αμάξωμα προσφέρεται σε επιπλέον τρία νέα εντυπωσιακά χρώματα (Crystal Black, Lava Blue και Titan Blue) ενώ υπάρχει διαθέσιμο και δυναμικό στυλιστικό πακέτο.
Φωτισμός LED
Η νέα OCTAVIA κάνει εκτεταμένη χρήση LED για το σύστημα φωτισμού, μπρος-πίσω, ήδη από το βασικό εξοπλισμό. Οι δυναμικοί προβολείς είναι τεχνολογίας LED για όλες τις σκάλες (ημέρας, μεσαία και μεγάλη), ενώ διατίθενται προαιρετικά προβολείς LED Matrix που υποστηρίζουν πλήθος σεναρίων φωτισμού και στους οποίους η μεγάλη σκάλα φώτων ενεργοποιείται και ρυθμίζεται αυτόματα, αναλόγως των συνθηκών και της κυκλοφορίας, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου. Τέλος, πίσω φώτα full LED με κρυσταλλικά στοιχεία, δυναμικά φλας και λειτουργία Coming/Leaving Home είναι επίσης διαθέσιμα.
Premium αύρα και πλούσιος εξοπλισμός
Στο ολοκαίνουργιο εσωτερικό, η OCTAVIA προσφέρει νέας σχεδίασης πολυλειτουργικό τιμόνι με δύο ακτίνες. Διαθέτει νέα πλήκτρα ελέγχου και κυλιόμενους διακόπτες που επιτρέπουν το χειρισμό συνολικά 14 διαφορετικών λειτουργιών. Επανασχεδιασμένος είναι και ο πίνακας οργάνων ενώ στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment.
Ταιβάν: Έτσι είναι όταν 7,4 Ρίχτερ «σε πιάνουν» στον δρόμο – Τρομακτικό βίντεο
Η κεντρική κονσόλα είναι διακοσμημένη με λεπτομέρειες χρωμίου. Νέα και μαλακά στην αφή υλικά προσδίδουν στο εσωτερικό premium αύρα. Ο νέος φωτισμός περιβάλλοντος με στοιχεία LED φωτίζει τις μπροστινές πόρτες, το ταμπλό και το χώρο για τα πόδια των επιβατών.
Head-up display και καθίσματα Ergo
Η προαιρετική οθόνη head-up display είναι μια άλλη πρώτη για μοντέλο της SKODA. Προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες (ταχύτητα, πλοήγηση, σήματα κυκλοφορίας και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) στο παρμπρίζ, ενώ ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι οι ενδείξεις είναι στα 2 μέτρα εμπρός του – μην εμποδίζοντας έτσι το άμεσο οπτικό του πεδίο.
Προαιρετικά και για πρώτη φορά διατίθενται τα καθίσματα «Ergo», που ξεχωρίζουν για τον τρόπο που περιβάλλουν το σώμα των επιβατών, ενώ μεταξύ άλλων προσφέρουν λειτουργία ηλεκτρικού μασάζ. Στην κορυφαία έκδοση, μπορούν επίσης να αερίζονται και να φέρουν τη σφραγίδα της έγκρισης από τη γερμανική υπηρεσία «German Campaign for Healthier Backs».
Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, όπως τα Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning και το Local Traffic Warning, κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους στη SKODA. Άλλα νέα χαρακτηριστικά για την OCTAVIA περιλαμβάνουν το Area View, Side Assist και Predictive Cruise Control, τα οποία μαζί με την ενημερωμένη έκδοση της αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων, καθώς και τα συστήματα Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist αποτελούν το ολοκληρωμένο σύστημα Travel Assist, ένα από τα πληρέστερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού διαθέσιμα σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Παράλληλα, με τη χρήση της τεχνολογίας Hands-on Detect, το σύστημα ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει σταθερά το τιμόνι. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω προηγμένου χωρητικού αισθητήρα, τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στα smartphones για την ανίχνευση αφής. Η συγκεκριμένη λειτουργία σε συνδυασμό με το ολοκληρωμένο σύστημα Travel Assist, προσφέρουν στη νέα OCTAVIA ακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Επίσης έως και εννέα αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου γονάτου οδηγού και των πίσω πλευρικών αερόσακων, προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης.
https://www.youtube.com/watch?v=CpYpzcVbwXA
Νέο infotainment 10 ιντσών & Virtual Cockpit
Η OCTAVIA προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνες από 8,25 έως 10 ίντσες. Ορισμένες από αυτές ελέγχονται με κινήσεις του χεριού ή φωνητικά μέσω του Laura SKODA digital assistant. Το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας Columbus μπορεί – για πρώτη φορά – να εμφανίσει τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης σε διαφορετικό επίπεδο ζουμ από το Virtual Cockpit 10,25 ιντσών (το οποίο έχει βελτιωθεί περαιτέρω, όντας ακόμα πιο φιλικό στο χρήστη). Αυτή η νέα λειτουργία μπορεί να ρυθμιστεί μέσω ενός καινοτόμου συρόμενου διακόπτη αφής που βρίσκεται κάτω από την οθόνη, ο οποίος μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της έντασης ήχου.
Η OCTAVIA είναι πάντα συνδεδεμένη χάρη στην ενσωματωμένη κάρτα SIM (eSim), που επιτρέπει ανά πάσα στιγμή την πρόσβαση στις πιο πρόσφατες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του SKODA Connect. Αυτές περιλαμβάνουν το σύστημα eCall, το οποίο είναι υποχρεωτικό στην ΕΕ, υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης οχήματος και εφαρμογές ψυχαγωγίας που υποστηρίζονται από ηλεκτρονικά δεδομένα. Το αυτοκίνητο διαθέτει έως και πέντε θύρες USB-C: δύο στην μπροστινή κεντρική κονσόλα (στάνταρ) για τη φόρτιση ή τη σύνδεση συσκευών πολυμέσων και USB sticks και άλλα τρία, εκ των οποίων το ένα μπορεί να τοποθετηθεί προαιρετικά στην κονσόλα πάνω από τον καθρέφτη στο άνω μέσο του παρμπρίζ, μόνο για φόρτιση. Επιπλέον, τα smartphone μπορούν να φορτιστούν επαγωγικά χρησιμοποιώντας το προαιρετικό Phone Box, ενώ το νέο προαιρετικό σύστημα ήχου CANTON εξασφαλίζει τέλεια εμπειρία ήχου.
Κινητήρες από 110 έως 245 ίππους
Για πρώτη φορά, η γκάμα της OCTAVIA περιλαμβάνει δύο εκδόσεις plug-in hybrid, την OCTAVIA iV, καθώς και την OCTAVIA RS iV (και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά από τον Νοέμβριο). Τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα χρησιμοποιούν ένα σημαντικά τροποποιημένο κιβώτιο DSG με τρεις συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου, με τον τρίτο συμπλέκτη να απεμπλέκει τον ηλεκτροκινητήρα από τον βενζινοκινητήρα και να επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Στην OCTAVIA iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI και ένας ηλεκτροκινητήρας (μόνιμου μαγνήτη με τυπικό βαθμό απόδοσης 94%) παρέχουν συνδυασμένη ισχύ 204 PS (150 kW) ενώ στην RS iV 245 PS (180 kW). Η μπαταρία υψηλής τάσης ιόντων λιθίου έχει ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh (τυπικό κόστος πλήρους φόρτισης κάτω από 2€) και επιτρέπει μια ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 60 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Οι βενζινοκινητήρες 1.0 TSI (διαθέσιμος από τις αρχές Σεπτεμβρίου) και 1.5 TSI έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω, ενώ ο 2.0 TDI προέρχεται από την πιο πρόσφατη γενιά EVO και εκπέμπει μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου μέσω της τεχνολογίας διπλού ψεκασμού AdBlue στους δύο καταλυτικούς μετατροπείς. Η ισχύς των κινητήρων κυμαίνεται από 110 PS έως 245 PS.
Με τα 17,7 kg φυσικού αερίου (CNG) στις δεξαμενές της, η OCTAVIA G-TEC έχει αυτονομία έως και 523 χιλιόμετρα με CNG (διαθέσιμη στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο – αρχικά με κιβώτιο ταχυτήτων DSG).
Οι εκδόσεις e-TEC, εφοδιασμένες με έναν από τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες 1.0 TSI της γενιάς EVO (για πρώτη φορά κύκλος Miller σε 1.0 TSI) ή 1.5 TSI, διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία όταν είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Χρησιμοποιώντας μίζα-δυναμό με ιμάντα και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, είναι δυνατή η ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, η υποστήριξη του κινητήρα με την παροχή ηλεκτρικής ώθησης (boost), ο ελεύθερος τροχασμός με τον κινητήρα εντελώς απενεργοποιημένο και η αμεσότερη εκκίνηση του κινητήρα κατά τη λειτουργία start-stop.
Ο δυναμικός έλεγχος πλαισίου (dynamic chassis control), συμπεριλαμβανομένου επιλογής στυλ οδήγησης (driving mode select), που διατίθεται προαιρετικά, επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει μεμονωμένες παραμέτρους όπως χαρακτηριστικά ανάρτησης (δυνατότητα για 15 βαθμίδες ενδοτικότητας) και διεύθυνσης ή τη λειτουργία του DSG ανάλογα με τις προτιμήσεις του.
Κιβώτιο ταχυτήτων DSG με τεχνολογία shift-by-wire και full LED Matrix προβολείς
Η νέα OCTAVIA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που χρησιμοποιεί την τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire για τη λειτουργία του DSG, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλογή της ταχύτητας του οδηγού στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στη θέση του γνωστού μοχλού DSG, υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου με μικρό μοχλό για την επιλογή των τρόπων οδήγησης καθώς και ένα κουμπί για τη λειτουργία στάθμευσης. Με αυτόν τον τρόπο, απελευθερώνεται επιπλέον χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Πλαίσιο – Αεροδυναμική – Αναρτήσεις
Το πλαίσιο της 4ης γενιάς της OCTAVIA βασίζεται στην τροποποιημένη πλατφόρμα MQB EVO. Η εν λόγω πλατφόρμα αποτελείται από μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδιοτήτων. Ενδεικτικό της αντοχής του πλαισίου είναι το γεγονός, ότι σχεδόν το 25% αποτελείται από θερμοδιαμορφωμένους χάλυβες αντοχής 10-12 τόνων/τετραγωνικό εκατοστό, με αποτέλεσμα απαράμιλλη ακαμψία, εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια με αξιολόγηση 5 αστέρων από το EuroNCAP.
Η αεροδυναμική απόδοση στην 4ης γενιάς OCTAVIA είναι κορυφαία με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,24 (για την έκδοση Grand Coupe), εξασφαλίζοντας χαμηλότερη κατανάλωση, ιδιαίτερα σε συνθήκες εθνικής οδού, χαμηλότερο εισερχόμενο θόρυβο στην καμπίνα των επιβατών και βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών. Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης για τον εμπρόσθιο άξονα και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, για τις εκδόσεις μέχρι και 150 ίππους. Για τις εκδόσεις άνω των 150 ίππων διατίθεται πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση 4 συνδέσμων με έναν διαμήκη υστερούντα βραχίονα και 3 εγκάρσιους συνδέσμους. Πρόκειται για μία τεχνική λύση που ακολουθείται ευρύτατα στο Group τελευταία και η οποία εξασφαλίζει ιδανική συμπεριφορά για κάθε έκδοση ισχύος.
Simply Clever χαρακτηριστικά
Για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, η γκάμα των χαρακτηριστικών Simply Clever περιλαμβάνει πλέον ένα βολικό σωλήνα πλήρωσης για το AdBlue®. Στο πίσω μέρος, δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων κάνουν το ντεμπούτο τους σε μοντέλο της SKODA. Το πακέτο ύπνου για το πίσω κάθισμα είναι τώρα επίσης ένα προαιρετικό χαρακτηριστικό για την OCTAVIA Sportswagon, με ιδιαίτερα αναπαυτικά πλαϊνά προσκέφαλα. Επιπλέον, τα νέα ανασυρόμενα κουρτινάκια για τα πίσω παράθυρα καθιστούν δυνατή την αποτελεσματική σκίαση. Η έκδοση Sportswagon διαθέτει επίσης αυτόματα ανασυρόμενο κάλυμμα χώρου φόρτωσης. Ο χώρος αποθήκευσης στις μπροστινές πόρτες διαθέτει επίσης μια βούρτσα χιονιού – καθαρισμού αντί για την οικεία ομπρέλα.
Διαθέσιμες εκδόσεις και τιμές
Η νέα OCTAVIA, το πρώτο διάστημα κυκλοφορίας της στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμη σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (ACTIVE, AMBITION & STYLE) και τρεις κινητήρες (1.0 TSI, 1.5 TSI & 2.0 TDI).