Πρόκειται για μία παγκόσμια καινοτομία ενός υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire». Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών CO2 στα MHEV της Kia, διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του οδηγού όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το iMT ενισχύει τον ηγετικό ρόλο της Kia στην εξέλιξη μιας ολοκληρωμένης σειράς εξηλεκτρισμένων κινητήρων.
Αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του iMT λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στον εξηλεκτρισμένο κινητήρα 48V MHEV. Το iMT συνεργάζεται με τo υβριδικό σύστημα (MHSG) ώστε να απενεργοποιεί τον κινητήρα νωρίτερα από το σύστημα Idle Stop & Go πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επίσης, υπό προϋποθέσεις το σύστημα απενεργοποιεί περιστασιακά τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και τον ενεργοποιεί εκ νέου όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού ή του συμπλέκτη. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης το σύστημα μπορεί να βελτιώσει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και να μειώσει τις εκπομπές CO2 περίπου κατά 3%.
Η επιλεγμένη σχέση παραμένει εμπλεκόμενη ακόμη και με τον κινητήρα προσωρινά απενεργοποιημένο. Ο κινητήρας επανεκκινείται άμεσα με την ίδια σχέση από το MHSG μόλις ο οδηγός πιέσει τα πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού. Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλή για την εμπλεκόμενη σχέση, τότε η μετάδοση επανεκκινεί τον κινητήρα στο ουδέτερο (δηλ. με ανοιχτό τον συμπλέκτη).
Πώς λειτουργεί
• Ο οδηγός αφήνει το αυτοκίνητο να «ρολάρει» με επιλεγμένη ταχύτητα επιβραδύνοντας ομαλά το αυτοκίνητο (π.χ. σε μία στροφή ή σε μία διασταύρωση).
• Με «επιλεγμένη» την σχέση, το iMT στέλνει ένα ηλεκτρονικό σήμα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο MHSG για την απενεργοποίηση του κινητήρα και το άνοιγμα του συμπλέκτη.
Έκτακτα μέτρα της τροχαίας για τις γιορτές: Έλεγχοι και αλκοτέστ, τι θα συμβεί με τα φορτηγά
• Με τον κινητήρα απενεργοποιημένο το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει», ενώ με τον συμπλέκτη ανοιχτό μειώνει το βαθμό επιβράδυνσης και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αξιοποιήσει στο έπακρο την κινητική του ενέργεια.
• Καθώς ο οδηγός πατά το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει ή πατά το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση, τότε το MHSG επανεκκινεί τον κινητήρα στην επιλεγμένη σχέση ή στην ουδέτερη θέση (με ανοιχτό συμπλέκτη).
• Η ηλεκτρική ισχύς από το MHSG και την μπαταρία 48V επαναφέρει άμεσα τον κινητήρα και την μετάδοση στη σωστή ταχύτητα.
• Εάν το αυτοκίνητο πέσει κάτω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τότε ο κινητήρας επανεκκινείται με την υποβοήθηση του συστήματος MHEV και ο συμπλέκτης κλείνει.
Οι ομοιότητες με ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο
Παρόλο που το iMT εισάγει μια νέα «clutch-by-wire» τεχνολογία συμπλέκτη που αντικαθιστά την μηχανική σύνδεση μεταξύ οδηγού και κιβωτίου ταχυτήτων, διατηρεί την λειτουργία και συμμετοχικότητα ενός συμβατικού χειροκίνητου κιβωτίου. Το πεντάλ του συμπλέκτη λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο και με μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου χάρη στον ηλεκτρομηχανικό έλεγχο που επιτρέπει στους οδηγούς να αλλάζουν ομαλά σχέσεις.
Το iMT θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του σε δύο σειρές μοντέλων MHEV με τους πιο πρόσφατους κινητήρες της σειράς «Smartstream». Η πρώτη είναι η γκάμα του Ceed, που πλέον διατίθεται σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές με νέες εκδόσεις «EcoDynamics +», που κινούνται από τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 CRDi και υβριδικό σύστημα. Επίσης, το iMT θα τοποθετηθεί στο ανανεωμένο Kia Rio EcoDynamics +, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2020 με ένα νέο υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDi. Το νέο κιβώτιο θα τοποθετηθεί σε πολλά μελλοντικά μοντέλα της Kia με τη μάρκα να εισάγει αργότερα και μέσα στο 2020 μια νέα σειρά ι κινητήρων MHEV.