Η προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt επιτρέπει στο νέο Focus 1.0L EcoBoost Hybrid να αποδίδει ισχύ 155 ίππων εκπέμποντας μόλις 93 g/km CO2 σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, σε συνδυασμό με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου κατά 17% σε σύγκριση με την αντίστοιχη απερχόμενη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost των 150 ίππων και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (NEDC).
Εκτός από το νέο, εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, το αναβαθμισμένο Focus προσφέρει μία πιο premium εμπειρία οδήγησης, χάρη στο νέο πίνακα οργάνων LCD των 12,3 ιντσών τεχνολογίας “true colour”, αλλά και βελτιωμένη συνδεσιμότητα και εμπειρία ιδιοκτησίας, χάρη στο στάνταρ μόντεμ FordPass Connect – συμπεριλαμβανομένου του καινοτόμου Local Hazard Information που θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά.
Η νέα έκδοση Focus Connected προσφέρει στο βασικό της εξοπλισμό στοιχεία όπως η βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, καθώς και σύστημα πλοήγησης μέσου του SYNC 3, το οποίο διαθέτει δυνατότητα φωνητικών εντολών και μία οθόνη αφής 8 ιντσών.
Η πολυσυλλεκτική οικογένεια του Focus περιλαμβάνει το κομψό Focus Titanium, το εμπνευσμένο από SUV μοντέλα Focus Active, το σπορ Focus ST-Line και το πολυτελές Focus Vignale, σε πεντάθυρα και station wagon αμαξώματα, ανάλογα με την έκδοση. Οι κινητήρες EcoBoost Hybrid διατίθενται σε όλη τη γκάμα του μοντέλου.
«Οι εξηλεκρισμένοι μας κινητήρες είναι σχεδιασμένοι με κριτήριο όχι μόνο την εξοικονόμηση χρημάτων στον τομέα της κατανάλωσης, αλλά και την ενίσχυση του απολαυστικού οδηγικού χαρακτήρα των οχημάτων μας» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Το Focus EcoBoost Hybrid συνδυάζει άριστα την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα προσφέροντας ανέφικτα μέχρι πρότινος επίπεδα οικονομίας και απόδοσης.»
Το Focus έρχεται να προστεθεί στην οικογένεια των επιβατικών μοντέλων Puma, Kuga και Fiesta, καθώς φυσικά και σε εκείνη των επαγγελματικών Transit και Transit Custom, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία έχει ως στόχο της τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου. Η Ford έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε επιβατικό μοντέλο που θα παρουσιάζει στην Ευρώπη. Η γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων που θα πωλούνται στη γηραιά ήπειρο θα απαριθμεί 18 μοντέλα μέχρι το τέλος του 2021 και θα περιλαμβάνει ήπια υβριδικά (mild hybrid), πλήρως υβριδικά (full hybrid), plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.
EcBoost Hybrid: Υψηλή απόδοση αλλά και περιορισμένη κατανάλωση
Η κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid στην έκδοση των 155 ίππων διαθέτει όχι μόνο υπερδιπλάσια ειδική ισχύ (ιπποδύναμη ανά λίτρο χωρητικότητας) συγκριτικά με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 145 ίππων που ήταν διαθέσιμος στο Focus μόλις πριν από 10 χρόνια, αλλά και βελτιωμένη κατά 45% κατανάλωση καυσίμου (NEDC).
Διαθέσιμος και σε έκδοση με απόδοση 125 PS, ο κινητήρας EcoBoost Hybrid αντικαθιστά το στάνταρ εναλλάκτη του 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας των 48-volt κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού επέτρεψε την ενσωμάτωση του ήπιου υβριδικού συστήματος κίνησης χωρίς να πλήττεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω της διαρκούς συνεργασίας του με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή επιπλέον ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου ώστε να προσδιορίζει με το βέλτιστο τρόπο τόσο το πότε και το πώς θα φορτίζεται η μπαταρία, όσο και το πότε θα χρησιμοποιείται η αποθηκευμένη σε αυτή ενέργεια. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:
· “Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα και προσφέροντας εκπομπές CO2 από 93 g/km στον κύκλο NEDC (115 g/km στο πρωτόκολλο WLTP) και κατανάλωση καυσίμου από 4,1 l/100 km σύμφωνα με τον κύκλο NEDC (από 5,1 l/100 km στο πρωτόκολλο WLTP).
· “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις τον ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – και να προσφέρει μέχρι και 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές.
Η ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport από τα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Selectable Drive Modes) του Focus, οι οδηγοί μπορούν άμεσα να προσαρμόσουν επιμέρους χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, το βάρος του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και την ευαισθησία του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, προσφέροντας έτσι μία ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης που αξιοποιεί πλήρως τα 50 Nm ηλεκτρικής ροπής του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης.
Το ισχυρότερο σύστημα με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του συστήματος Auto Start-Stop του Focus EcoBoost Hybrid σε περισσότερες περιπτώσεις, προς όφελος της οικονομίας. Καθώς επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, η λειτουργία Stop-in-Gear μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει, ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Το λειτουργία αυτή μπορεί να ρυθμιστεί προκειμένου να ενεργοποιείται από τα 15 km/h, 20 km/h ή 25 km/h.
Επιπλέον, οι κινητήρες του Focus EcoBoost Hybrid υιοθετούν τώρα την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου για εξοικονόμηση καυσίμου, η οποία εξακολουθεί να υποστηρίζει και τη διαθέσιμη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5L EcoBoost των 182 ίππων.
Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου, θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς συμβιβασμούς σε επιδόσεις και ποιότητα λειτουργίας.
Σε κάθε περίπτωση, οι αγοραστές εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής της πετρελαιοκίνητης έκδοσης 1.5L EcoBlue, σε εκδόσεις με 95 και 120 ίππους, σε συνδυασμό με το γνωστό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων της Ford ή το προηγμένο 8τάχυτο στην ισχυρότερη εκ των δύο εκδόσεων.
Βελτιωμένη απεικόνιση και συνδεδεμένη εμπειρία οδήγησης
Νέες τεχνολογίες, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η λειτουργία Local Hazard Information – που αναμένεται μέσα στη χρονιά – καθιστούν το αναβαθμισμένο Focus πιο ευκολοδήγητο από ποτέ.
Η πλήρως διαμορφούμενη οθόνη LCD χρησιμοποιεί τεχνολογία “true colour” 24-bit για λεπτομερή και ευκρινή high definition απεικόνιση πληροφοριών στο όλο το φάσμα των χρωμάτων. Χάρη στις τεχνολογίες αυτές οι ενδείξεις της καθίστανται πιο φωτεινές και λιγότερες κουραστικές για τα μάτια – και επομένως πιο ευανάγνωστες. Επίσης, το σύστημα επιτρέπει στους οδηγούς να θέτουν προτεραιότητες στην απεικόνιση πληροφοριών, σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3’ ιντσών του Focus EcoBoost Hybrid περιλαμβάνει επίσης μία μοναδική απεικόνιση για διαρκή ενημέρωση του οδηγού σε σχέση με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πόση ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από το ήπιο υβριδικό σύστημα αλλά και να παρακολουθούν την ίδια στιγμή την ποσότητα που επιστρέφει κάθε φορά στη μπαταρία ή αξιοποιείται προς όφελος της οικονομίας καυσίμου ή των επιδόσεων.
Βασισμένες στις αρχές της τεχνολογίας ελεύθερης μορφής (free-form) που αναπτύχθηκαν αρχικά για την κατασκευή οπτικών φακών, τα κυρτά πάνω άκρα της οθόνης είναι σμιλευμένα ώστε να εντάσσονται απρόσκοπτα στη σχεδίαση του εσωτερικού, ενώ η ενσωματωμένη καλωδίωση σε ολόκληρη την επιφάνεια της οθόνης επέτρεψε στους σχεδιαστές να διαμορφώσουν την τελευταία σε σχήμα που ξεφεύγει από τα συμβατικά ορθογώνια.
Το στάνταρ μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει στους οδηγούς του Focus να αξιοποιήσουν για πρώτη φορά τις ειδοποιήσεις που παρέχει το σύστημα Local Hazard Information. Η τεχνολογία αυτή ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων.
Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης και βασίζονται σε στοιχεία προερχόμενα από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο “cloud”.
Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους.
«Αυτό που καθιστά το Local Hazard Information διαφορετικό είναι η συνδεσιμότητα των ίδιων των οχημάτων μέσω του Internet of Things (IoT). Δεν υπάρχει εξάρτηση από εφαρμογές τρίτων» δήλωσε ο Joerg Beyer, executive director, Engineering, Ford Ευρώπης. «Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου. Οι προειδοποιήσεις είναι συγκεκριμένες, συναφείς και προσαρμοσμένες με σκοπό τη βελτίωση του εκάστοτε ταξιδιού σας.»
Το FordPass Connect επιτρέπει επίσης στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν από απόσταση μία σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε τοποθεσία μέσω του smartphone τους και της εφαρμογής FordPass. Εκτός του ότι βοηθά στον ταχύτερο και πιο άνετο προγραμματισμό ταξιδιών μέσω των ενημερώσεων Live Traffic του συστήματος πλοήγησης, οι ιδιοκτήτες μπορούν να ενεργοποιούν τις λειτουργίες Door Lock/Unlock, Remote Start4 για εκδόσεις του Focus με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, Vehicle Locator και Vehicle Status για έλεγχο της στάθμης καυσίμου, της κατάστασης του συναγερμού, της πίεσης ελαστικών, της διάρκειας ζωής λαδιού και πολλά ακόμα.
Ξεχωριστές προσωπικότητες, καινοτόμες τεχνολογίες
Το Ford Focus εξακολουθεί να προσφέρει εκδόσεις με ξεχωριστές προσωπικότητες που καλύπτουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών.
Η νέα έκδοση Focus Connected διατίθεται με μία προηγμένη γκάμα στάνταρ τεχνολογιών, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των οδηγών πίσω από το τιμόνι και να τους βοηθούν να παραμένουν συγκεντρωμένοι εν κινήσει. Μεταξύ αυτών είναι μία βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, το σύστημα SYNC 3 με λειτουργία πλοήγησης, το Adaptive Cruise Control, οι εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, καθώς και μία κάμερα οπισθοπορείας.
Τα Focus ST-Line και Focus Active προσφέρονται τώρα με πρόσθετο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει Dual Zone Electronic Automatic Temperature Control, μεσαίο καθρέπτη με λειτουργία αυτόματης σκίασης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Στιλιστικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν μία στάνταρ, μεγαλύτερη λειτουργική αεροτομή οροφής για τα μοντέλα Focus ST-Line X και στάνταρ μαύρη επένδυση οροφής για το Focus Active X.
Στις προηγμένες διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού περιλαμβάνονται το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring για εύκολη διαχείριση σε πυκνή κυκλοφορία με πολλά σταμάτα-ξεκίνα, καθώς και το Active Park Assist , που ελέγχει την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα για πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης πιέζοντας απλά ένα διακόπτη. Το Pre-Collision Assist με Active Braking προσφέρεται στάνταρ, συμβάλλοντας στην αποφυγή ή τον περιορισμό των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης με άλλο όχημα, πεζούς και δικυκλιστές.