Η τετράθυρη έκδοση ξεχωρίζει για την εκλεπτυσμένη της κομψότητα και συμπληρώνει την κυρίαρχη παρουσία της Audi στην κατηγορία,. Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το compact σεντάν μοντέλο έχει εισέλθει στην εποχή της ψηφιοποίησης και είναι πλήρως συνδεδεμένο – από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση έως τα συστήματα υποβοήθησης. Το ιδιαίτερα αρμονικό και κομψό αμάξωμα συνοδεύεται από νέα κινητήρια συστήματα που σε συνδυασμό με μια νέα, ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζουν μια οδηγική εμπειρία που χαρακτηρίζεται τόσο για τον υψηλό βαθμό απόδοσης όσο και το δυναμισμό της. Όπως και το Sportback, το νέο A3 Sedan φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία. Το νέο Audi A3 Sedan αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους το καλοκαίρι του 2020.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Α3 Sedan είναι 4 εκ. μεγαλύτερο, στα 4,50 μ. – 15 ολόκληρα εκ. μεγαλύτερο από το A3 Sportback – ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. στα 1,82 μ. και τώρα είναι ένα εκ. ψηλότερο, στα 1,43 μέτρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι – σχεδόν 2 εκ. στο μπροστινό μέρος, χάρη στην χαμηλότερη θέση του καθίσματος οδηγού όσο και λίγο περισσότερο χώρο για τους αγκώνες. Στα 425 λίτρα, η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Στο μπροστινό μέρος επιβλητική είναι η παρουσία του μεγάλου Singleframe με την κυψελωτή μάσκα, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς. Αυτοί είναι πολύ εντυπωσιακοί και στο πλάι σχηματίζουν τραπεζοειδείς γωνίες που εκτείνονται προς τα κάτω, που στην έκδοση με την τεχνολογία Matrix LED φιλοξενούν τα φώτα ημέρας. Τα τελευταία, αποτελούνται από μία συστοιχία pixel με 15 τμήματα LED, με το κάθε τμήμα να ενεργοποιείται αυτόνομα, με αποτέλεσμα στις διάφορες εκδόσεις του A3 Sedan να υπάρχει ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή.
Στο νέο A3 Sportback, η γραμμή αμαξώματος που τρέχει πάνω από το περβάζι ανεβαίνει προς τα πίσω φώτα, στο ύψος του θόλου του πίσω τροχού, τονίζοντας έτσι το κοντό πίσω άκρο. Στο Sedan, αντίθετα, η γραμμή αμαξώματος εκτείνεται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό τονίζει ακόμα πιο πολύ το μήκος του μοντέλου και δίνει ιδιαίτερη κομψότητα όταν το αντικρύζεις από το πλάι. Οι κοίλες και κυρτές καμπύλες στις πλευρικές επιφάνειες δημιουργούν έντονο παιχνίδι φωτός και σκιάς. Η γραμμή οροφής πέφτει δυναμικά από την κολόνα Β – όπως στα κουπέ – και τελειώνει σε μια εντυπωσιακή αεροτομή στην πίσω πόρτα. Η αεροτομή, προαιρετικά διαθέσιμη σε carbon, προσθέτει οπτική έμφαση στην ήδη ισχυρή παρουσία του τετράθυρου μοντέλου.
Αεροδυναμικό σεντάν
Η αεροδυναμική στο νέο A3 Sedan επωφελείται από το υψηλότερο οπίσθιο άκρο σε σύγκριση με τον προκάτοχο καθώς και το μεγάλο διαχύτη. Ως αποτέλεσμα, το νέο μοντέλο με Cd 0,25 έχει συντελεστή 0,04 καλύτερο από την πρώτη γενιά. Η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με δύο ηλεκτρικά ενεργοποιούμενες μονάδες περσίδων πίσω από το Singleframe, που ρυθμίζουν τη ροή του αέρα έξυπνα και ανάλογα με την ταχύτητα, συμβάλλει επίσης σε αυτό. Το επενδυμένο κάτω μέρος του αμαξώματος, οι εξωτερικοί καθρέφτες με βελτιωμένη αεροδυναμική και η ενεργή ψύξη φρένων, επίσης μειώνουν την αντίσταση του αέρα.
Ταιβάν: Έτσι είναι όταν 7,4 Ρίχτερ «σε πιάνουν» στον δρόμο – Τρομακτικό βίντεο
Έλεγχος και ψηφιοποίηση: Το πιλοτήριο
Το πιλοτήριο του A3 Sedan εστιάζει αποκλειστικά στον οδηγό, με το ταμπλό και την κεντρική οθόνη αφής MMI να έχουν κλίση ελαφρώς προς αυτόν. Η οθόνη ΜΜΙ έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και είναι διαισθητική στη λειτουργία. Ως στάνταρ, περιλαμβάνει κατανόηση χειρόγραφου τρόπου αναζήτησης καθώς και έλεγχο φυσικής γλώσσας που προαιρετικά αξιοποιεί τις δυνατότητες του cloud. Το Audi virtual cockpit, σε διάσταση 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και στη βασική έκδοση, παρέχοντας κορυφαία ψηφιακή εμπειρία στον οδηγό. Στο μεγαλύτερο Audi virtual cockpit plus, με διάσταση 12,3 ίντσες, προσφέρεται επιλογή από τρεις διαφορετικές προβολές, συμπεριλαμβανομένων σπορ γραφικών με ιδιαίτερα δυναμική διάταξη. Εδώ, οι στροφές RPM και η ταχύτητα εμφανίζονται ως διαγράμματα ράβδων με κόκκινα γραφικά στοιχεία. Προαιρετικά, διαθέσιμο και head-up display για πιο άμεση πληροφόρηση στο παρμπρίζ.
Κορυφαία συνδεσιμότητα: Από το infotainment έως τα συστήματα υποβοήθησης
Το σύστημα infotainment στο νέο Audi A3 Sedan διαθέτει την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με Online Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο eSIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Το MMI Navigation plus προσφέρει ένα πλήθος υπηρεσιών σύνδεσης Audi ως στάνταρ, που συνήθως απαντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Συμπεριλαμβάνει διαδικτυακές πληροφορίες κυκλοφορίας, ειδήσεις και πρόσθετες υπηρεσίες, όπως φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας και κριτικές χρηστών σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος ενώ παρέχει έξυπνες προτάσεις διαδρομών με βάση το ιστορικό ταξιδιού.
Το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές υπηρεσίες Car2X που χρησιμοποιούν τη συλλογή πληροφοριών από το στόλο μοντέλων Audi. Αν η τοπική υποδομή είναι διαθέσιμη, βοηθούν στην εύρεση δωρεάν σημείων στάθμευσης ή επιτρέπουν στον οδηγό να κυκλοφορήσει εκμεταλλευόμενος το πράσινο κύμα στα φανάρια κυκλοφορίας, επικοινωνώντας με τον κεντρικό υπολογιστή της πόλης.
Το A3 Sedan συνδέεται επίσης με το smartphone οδηγού/επιβατών μέσω της εφαρμογής myAudi, που συνδέει κινητά τηλέφωνα iOS και Android με το Apple Car Play και το Android Auto στο MMI, ενώ διαθέσιμο και Audi phone box. Το τελευταίο συνδέει το κινητό με την κεραία του αυτοκινήτου και μπορεί να το φορτίσει επαγωγικά. Επιπλέον, το A3 Sedan μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί, καθώς και να ξεκινήσει μέσω ενός smartphone Android. Η εξατομίκευση επιτρέπει σε έως και έξι χρήστες να αποθηκεύουν τις προτιμώμενες ρυθμίσεις τους σε μεμονωμένα προφίλ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για το κάθισμα, τον έλεγχο του κλίματος και το infotainment. Το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB + διατίθεται στάνταρ. Οι επιλογές περιλαμβάνουν το διαδικτυακό ραδιόφωνο και το υβριδικό ραδιόφωνο, το οποίο αλλάζει αυτόματα μεταξύ FM, DAB και της διαδικτυακής ροής ανάλογα με την ισχύ του σήματος ενός σταθμού, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη λήψη. Λίγο μετά το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμο και το Amazon Alexa.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματικά χάρη στη στενή δικτύωση. Στο μπροστινό σύστημα Audi pre sense, η κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη λειτουργεί μαζί με το μπροστινό ραντάρ με το σύστημα να εξασφαλίζει την πρόληψη ατυχημάτων ή τουλάχιστον τη μείωση της σοβαρότητάς τους. Το στάνταρ σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) χρησιμοποιεί επίσης τα δεδομένα από αυτό το σύστημα αισθητήρων. To προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist), μια καινοτομία που είχαμε συνηθίσει σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση, προσφέροντας ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης στο νέο A3 Sedan.
Το σύστημα βοήθειας απόδοσης (efficiency assist) αξιολογεί πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων πλοήγησης και ειδοποιεί τον οδηγό πότε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει καύσιμο. Η προειδοποίηση εξόδου, η βοήθεια πολλαπλής κυκλοφορίας και οι κάμερες surround view που θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα, είναι επίσης χρήσιμα συστήματα στην αστική κυκλοφορία.
Τα κινητήρια συστήματα
Το νέο Audi A3 Sedan στο λανσάρισμα θα διατίθεται με μια επιλογή δύο κινητήρων TFSI και ενός κινητήρα TDI. Ένα κοινό στοιχείο είναι η υψηλή απόδοση. Ο 35 TFSI, ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων, παράγει 150 PS (110 kW) και διατίθεται σε δύο συνδυασμούς – με ένα νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με το αυτόματο S tronic επτά σχέσεων.
Εκτός από την τεχνολογία cylinder on demand, το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές και επιτρέπει στο A3 Sedan να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις. Στην καθημερινή οδήγηση, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
O πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 150 PS (110 kW) συνδυάζεται επίσης με ένα επτά σχέσεων S tronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.
Άνετη και δυναμική: Η ανάρτηση
Η ανάρτηση του νέου A3 Sedan έχει ρυθμιστεί να είναι σπορ και αρμονική – σε κάποιο βαθμό ακριβέστερη από την αντίστοιχη στο προηγούμενο μοντέλο. Σε μεγάλο ποσοστό, αυτή η συμπεριφορά οφείλεται στο μεταβλητό έλεγχο δυναμικής οδήγησης, που εξασφαλίζει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ των επιμέρους τμημάτων του κινητήριου συστήματος και της ανάρτησης είναι ακριβής και γρήγορη.
Ως εναλλακτική λύση για στάνταρ ανάρτηση, διατίθενται σπορ ανάρτηση και ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες, όπως και στο νέο A3 Sportback. Η τελευταία προσφέρει μια ευρεία διαφορά μεταξύ εξαιρετικά άνετης ποιότητας κύλισης και ευέλικτου χειρισμού. Το σύστημα επιλογής δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select, επιτρέπει επίσης στον οδηγό να χρησιμοποιεί διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης ανάρτησης στο A3 Sedan – σε ένα μεγάλο εύρος ρυθμίσεων από την απόλυτα δυναμική συμπεριφορά έως την ιδιαίτερα άνετη ή οικονομική οδήγηση. Οι ρυθμίσεις αυτές επιφέρουν επίσης αλλαγές στα χαρακτηριστικά της απόκρισης του γκαζιού και του προοδευτικού συστήματος διεύθυνσης, για παράδειγμα, με το τελευταίο να έχει μεταβλητό λόγο ανάλογα με τη γωνία στρέψης του τιμονιού.
Λανσάρισμα στην αγορά
Οι παραγγελίες του νέου A3 Sedan ξεκινούν στη Γερμανία άμεσα, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν. Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου Audi A3 Sedan στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται να ακολουθήσει με διαφορά ενός-δύο μηνών το αντίστοιχο λανσάρισμα του νέου A3 Sportback, το οποίο αναμένεται αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν.