Οι οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχουν ίσως μεικτά συναισθήματα όταν σκέφτονται την Imola. Από τη μία πλευρά, η πίστα στην Emilia-Romagna της Ιταλίας είναι επιλεκτική και απαιτητική, ενώ θρυλικοί και συναρπαστικοί αγώνες διεξήχθησαν εκεί. Από την άλλη, όμως, οι οδηγοί της Formula 1 Roland Ratzenberger και Ayrton Senna σκοτώθηκαν μέσα σε ένα ατυχές ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο του 1994 στην πίστα αγώνων, μήκους 5 χιλιομέτρων. Και τώρα ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων Pagani αρχίζει να λαμβάνει πιο θετικά σχόλια.
Pagani: «Αποτελεσματική, όχι κομψή»
Η Imola είναι μια ακραία Huayra, στην οποία η Pagani ισχυρίζεται ότι της έχει εμβολιάσει ένα «εντελώς αγωνιστικό ταμπεραμέντο». Διαθέτει μονοκόκ πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά με βάση τον άνθρακα και το τιτάνιο και εκτείνεται στο εμπρόσθιο και οπίσθιο τμήμα μέσω υποπλαισίων κατασκευασμένων από χαλύβδινους σωλήνες. Αυτό βοηθά στη μείωση του καθαρού βάρους της Imola, μήκους 4,85 μέτρων, ύψους 1,27 μέτρων και πλάτους 2,04 μέτρων και μεταξόνιο 2,80 μέτρων στα 1.246 κιλά. Παρεμπιπτόντως, αυτό ισχύει και για τη νέα τεχνική βαφής, που ονομάζεται Acquarello Light, η οποία λέγεται ότι εξοικονόμησε πέντε κιλά βάρους.
Η συγγένεια είναι οπτικά ορατή πάνω απ ‘όλα στην πρόσοψη, όπου η Imola αποπνέει την ίδια επιθετικότητα με τη Huayra. Στο πλάι, η σχεδίαση βγήκε λίγο πιο ανήσυχη, κάτι που οφείλεται κυρίως στον οδηγό αέρα και τις εισαγωγές στην περιοχή των μαρσπιέ. Ο Horacio Pagani το παραδέχεται: «Δεν μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα κομψό αυτοκίνητο», λέει ο ιδρυτής της εταιρίας και αρχισχεδιαστής. «Θέλαμε ένα αποδοτικό όχημα και αυτό μας ώθησε να σχεδιάσουμε ένα αυτοκίνητο με επιπλέον αεροδυναμικά χαρακτηριστικά».
Pagani Imola με ενεργή αεροδυναμική
Ταιβάν: Έτσι είναι όταν 7,4 Ρίχτερ «σε πιάνουν» στον δρόμο – Τρομακτικό βίντεο
Η Imola παρουσιάζει σχεδιαστικά ομοιότητες με το πολυαναμενόμενο σπορ αυτοκίνητο δρόμου με κινητήρα και σύστημα μετάδοσης από αυτοκίνητο της Formula 1, γνωστό και ως AMG One. Αυτό οφείλεται στη σέσουλα αέρα, που είναι εγκατεστημένη στην οροφή, καθώς και στη «γειτονική» αεροδυναμική βοήθεια, η οποία εκτείνεται ως την πίσω πλευρά της ευμεγέθους αεροτομής. Παρόμοια με του Huayra είναι τα δύο πίσω φωτιστικά σώματα σε κάθε πλευρά, αλλά και το κουαρτέτο των τελικών της εξάτμισης, τα οποία βρίσκονται ψηλά στο κέντρο. Πολύ πιο ακραίος είναι, από την άλλη πλευρά, ο αεροδυναμικός διαχύτητης της Imola. Σε γενικές γραμμές, η αεροδυναμική δουλεύει ενεργά με τέσσερα κινητά πτερύγια, τα οποία, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, συγκρατούνται περισσότερο ή λιγότερο από τον άνεμο.
Όσον αφορά την απόσταση από το έδαφος, η Pagani δεν έχει εξαντλήσει τα όρια διότι η Imola είναι εγκεκριμένη για οδική χρήση: «Μην ξεχνάτε ότι οι δημόσιοι δρόμοι δεν είναι πάντοτε επίπεδοι και μπορεί κάποιες στιγμές να οδηγήσουν σε απώλεια αρκετών εκατοντάδων κιλών αρνητικής άντωσης», λέει ο Horacio Pagani.
V12 της AMG με τεράστια ισχύ
Κάθε κιλό αρνητικής άντωσης είναι σαφώς ευπρόσδεκτο, αφού το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πρέπει να μεταφέρει τεράστια δύναμη στο έδαφος. Ο παραδοσιακά προερχόμενος από την AMG και υπερτροφοδοτούμενος 6λιτρος, V12 κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών αποδίδει 838 ίππους και μέγιστη ροπή 1.100 Nm. Η Pagani συνοδεύει τον κινητήρα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επτά σχέσεων, της Xtrac, μαζί με ηλεκτρομηχανικό διαφορικό. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και ένα σύστημα μετάδοσης με ένα συμπλέκτη τριών δίσκων.
Η ανάρτηση της Imola λειτουργεί με ανεξάρτητους διπλούς εγκάρσιους βραχίονες, σπειροειδή ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μέρη που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Τα δεδομένα τους συγκεντρώνονται
σε μια κεντρική μονάδα, η οποία επίσης διευθύνει τις λειτουργίες του κινητήρα, των διαφορικών και του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι μπροστινές (20 ιντσών) και πίσω ζάντες (21 ιντσών) περιβάλλονται από semi slick ελαστικά Pirelli Trofeo R σe διαστάσεις 265/30 R 20 μπροστά και 355/25 R 21 πίσω. Πίσω από τους τροχούς λειτουργούν τα καλύτερα φρένα, που διαθέτει ο προμηθευτής Brembo στο χαρτοφυλάκιό του και είναι εξοπλισμένα με βελτιωμένο σύστημα ψύξης. Το σύστημα πέδησης στον μπροστινό άξονα εξοπλίζεται με δίσκους 398 χιλιοστών και εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω με δίσκους 380 χιλιοστών και τετραπίστονες δαγκάνες.
Πέντε αυτοκίνητα με καθαρή αξία 5.000.000 ευρώ το καθένα
Η Pagani Imola έκανε τις ρυθμίσεις της στην ίδια πίστα αγώνων, που αναφέρθηκε στην αρχή. Εκεί λέγεται ότι έχει ολοκληρώσει περισσότερα από 16.000 χιλιόμετρα με υψηλή ταχύτητα. Μάλιστα, στη διαδικασία εξέλιξης συμμετείχαν επίσης πελάτες. Από αυτούς θα κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα μόλις πέντε, επομένως μόνο έκπληξη δεν αποτελεί το γεγονός πως το σύνολο των Imola, που θα κατασκευαστούν, έχουν ήδη προπωληθεί. Κάθε ένας από αυτούς πλήρωσε 5.000.000 ευρώ συν τον ΦΠΑ…