Ακολουθώντας τα χνάρια της πλήρως ηλεκτρικής Mustang Cobra Jet 1400 με τους 1400 ίππους (1.419 PS), αυτή η μοναδική Mustang Mach-E με τους επτά ηλεκτροκινητήρες και την υψηλή κάθετη δύναμη που μπορεί να αναπτύξει είναι έτοιμη για την πίστα, για dragster ή για αγωνιστικές εκδηλώσεις τύπου Gymkhana.
Έχοντας εξελιχθεί σε συνεργασία με την RTR, το πρωτότυπο είναι βασισμένο στην Mustang Mach-E GT στοχεύοντας σε μέγιστη απόδοση 1.400 ίππων (1,419 PS). Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της Mustang Mach-E 1400 συνεργάζονται ιδανικά εξασφαλίζοντας μέσα από πολλά και διαφορετικά set-up δυνατότητες που δεν συναντά κανείς σήμερα σε άλλα οχήματα.
«Τώρα είναι η τέλεια εποχή για να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, να μάθουμε από αυτή και να την εφαρμόσουμε στη γκάμα μας» δήλωσε ο Ron Heiser, chief programme engineer, Mustang Mach-E. «Η Mustang Mach-E θα είναι απολαυστική στην οδήγηση, όσο καμία άλλη Mustang μέχρι τώρα. Απλά, η Mustang Mach-E 1400 ξεπερνά και την πιο τρελή φαντασία, χάρη στις προσπάθειες της Ford Performance και της RTR.»
Η Mustang Mach-E 1400 είναι το αποτέλεσμα 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR έχοντας ως στόχο να ανατρέψει την άποψη των πελατών για τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος.
«Η οδήγηση αυτού του αυτοκινήτου άλλαξε εντελώς την άποψή μου για το τι σημαίνει ισχύς και ροπή» δήλωσε ο Vaughn Gittin Jr., ιδρυτής της RTR Vehicles, πρωταθλητής στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και επαγγελματίας κυνηγός της απόλαυσης. «Είναι μία εμπειρία που δεν μπορείτε να φανταστείτε, θυμίζοντας ίσως μόνο ένα roller coaster.»
Η Mustang Mach-E 1400 δημιουργήθηκε χωρίς κανόνες. Η ομάδα σχεδίασης της Ford και η RTR επιστράτευσαν πολλά από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Ford για τη δημιουργία των επιβατικών και αγωνιστικών της αυτοκινήτων. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν βελτιστοποιηθεί ως προς το σχήμα και τη θέση τους, ενώ έμφαση δόθηκε στους αεραγωγούς ψύξης, το εμπρός σπλίτερ, τα σπόιλερ και την πίσω πτέρυγα.
Τα ηλεκτρικά μολύνουν λιγότερο, μόνο εάν διανύσουν 90.000 χιλιόμετρα και πάνω
Η Mustang Mach-E 1400 διαθέτει επτά κινητήρες – πέντε περισσότερους από εκείνους της Mustang Mach-E GT. Οι τρεις συνδέονται με τον εμπρόσθιο άξονα και οι υπόλοιποι τέσσερις με τον πίσω, σε στυλ pancake, ενώ μόνο ένας άξονας μετάδοσης τους συνδέει με τα διαφορικά, τα οποία έχουν ένα τεράστιο εύρος ρυθμίσεων, προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για κάθε είδους δοκιμασία σε πίστα – από ντριφταρίσματα μέχρι γρήγορη, αγωνιστική οδήγηση.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν ο έλεγχος της αχαλίνωτης ιπποδύναμης από τους επτά ηλεκτροκινητήρες» δήλωσε ο Mark Rushbrook, motorsports director, Ford Performance. «Η Mustang Mach-E 1400 συμβολίζει την ‘τέχνη του εφικτού’ με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.»
Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν την ευκαιρία στην ομάδα εξέλιξης να πειραματίζεται με διαφορικές διατάξεις και να μελετά τις επιπτώσεις τους στην κατανάλωση ενέργειας και τις επιδόσεις – έτσι υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Το set-up του αυτοκινήτου για χρήση σε αγώνες drift ή στην πίστα είναι τελείως διαφορετικό στον εμπρός άξονα, καθώς τα ψαλίδια και η κρεμαγιέρα πρέπει, για παράδειγμα, να επιτρέπουν πολύ μεγάλες γωνίες διεύθυνσης σε ένα ντριφτάρισμα. Η ισχύς μπορεί να κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ή μόνο στον ένα εκ των δύο. Στόχος είναι η κάθετα παραγόμενη δύναμη να υπερβαίνει στα 257 km/h τα 1.000 kg.
Η μπαταρία με χωρητικότητα 56,8 kWh αποτελείται από κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου για πολύ υψηλές επιδόσεις και μεγάλη ταχύτητα εκφόρτισης. Το σύστημα της μπαταρίας είναι σχεδιασμένο για να ψύχεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, με τη βοήθεια ενός δι-ηλεκτρικού ψυκτικού μέσου, μειώνοντας σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης.
Ένα ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης (σερβόφρενο) προσφέρει τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας συνδυάζοντας το ABS και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος για καλύτερο φρενάρισμα. Η Mustang Mach-E 1400 διαθέτει φρένα της εταιρείας Brembo™, όπως η αγωνιστική Mustang GT4, καθώς και υδραυλικό χειρόφρενο που είναι σχεδιασμένο για drifting – το τελευταίο συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά του συστήματος κίνησης ώστε να διακόπτεται η ισχύς που παρέχουν οι πίσω κινητήρες.
Μέσα από την Mustang Mach-E 1400 – που σύντομα θα κάνει το ντεμπούτο της στο NASCAR – η Ford δοκιμάζει διάφορα νέα υλικά. Το καπό, για παράδειγμα, αποτελείται από οργανικές συνθετικές ίνες, ένα ελαφρύ υλικό αντί των ανθρακονημάτων που χρησιμοποιούνται στο υπόλοιπο αμάξωμα.
Η Ford επενδύει πάνω από $11,5 δις δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, με το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο, την Mustang Mach-E, να διατίθεται τώρα για παραγγελία. Τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της νέας Mustang Mach-E για τους Ευρωπαίους πελάτες θα φτάσουν στη γηραιά ήπειρο από τις αρχές τις επόμενης χρονιάς.