Φυσικά η μεγαλύτερη διαφορά είναι το κουστούμι που σαφώς παραπέμπει στον πρόγονο του, με το ιδιαίτερο/χαρακτηριστικό μισό φέρινγκ. Η επιλογή του γυμνού μοντέλου αντί του supersport GSXR 1000 R είναι ότι οι Ιάπωνες θέλησαν το νέο Katana να είναι μεν μια δυναμική μοτοσυκλέτα αλλά και να μπορεί να οδηγηθεί με ευκολία από ένα μεγάλο μέρος αναβατών. Βέβαια δεν πρόκειται για μια μικρή μοτοσυκλέτα αλλά για ένα πραγματικό αγρίμι αν κάποιος δεν ξέρει να του φερθεί με τον ανάλογο σεβασμό. Οι 143 ίπποι δεν είναι τόσο μεγάλο νούμερο αλλά είναι ο τρόπος που τους αποδίδει.
Πάντα οι τετρακύλινδροι κινητήρες της Suzuki είχαν μια αγριάδα, και το Katana δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Δεν χρειάζεται να ανοίξεις το γκάζι αλλά απλά να αφήσεις το συμπλέκτη και η μοτοσυκλέτα θα αρχίσει να κινείται χωρίς κανένα δισταγμό. Είναι μάλιστα τόση η δύναμη από το ρελαντί που μπορείς με λίγη προσπάθεια να ξεκινήσεις ακόμα και με 6η! Από εκεί και μετά τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα, ανάλογα πόσο γρήγορα θα περιστρέψεις το δεξί σου καρπό. Και όλα αυτά πάντα με τη συνοδεία του χαρακτηριστικού μουγκρητού των Suzuki.
Πέρα από τη δύναμη το Katana είναι μια πολύ εύκολη μοτοσυκλέτα χάρη στο μικρό της βάρος και τις συμπαγείς διαστάσεις της. Η ευκολία χειρισμού σε τίποτα δεν θυμίζει ότι πρόκειται για χιλιάρι και μόνο ότι το τιμόνι δεν κόβει -απόρροια των supersport καταβολών- θα είναι το μοναδικό εμπόδιο μέσα στην κίνηση. Τα φρένα -συνοδεία πατά με το ABS- είναι πολύ δυνατά και σταματούν άμεσα το ελαφρύ χιλιάρι.
Ένα επίσης στοιχείο ασφάλειας είναι και το traction control όπου στη θέση 1-τη λιγότερη παρεμβατική- αφήνει το αναβάτη να παίζει με το γλίστρημα του πίσω τροχού αλλά μέσα σε ακίνδυνα όρια. Μελανό στοιχείο είναι μόνο το σκληρό κιβώτιο, που εξαιτίας και της πληθωρικής δύναμης χαμηλά κάνεις πολλές αλλαγές. Αλλά σε μια μοτοσυκλέτα τόσο fun και ταυτόχρονα τόσο χρηστική εύκολα μπορείς να προσπεράσεις κάτι τέτοιο.