Βρίσκομαι σταματημένος με αλάρμ στα δεξιά του δρόμου, έχοντας μόλις περάσει τα διόδια της Ελευσίνας. Προσπαθώ ακόμη να εξοικειωθώ με το νέο σύστημα infotainment της 8ης γενιάς του Golf, όταν σταματάει πλάι μου μια BMW R 1250 GS, με τον αναβάτη να σηκώνει το κράνος και να με ρωτάει: «πώς είναι;» Η απάντηση μου βγαίνει εντελώς αβίαστα. «Όπως είναι ένα Golf». Γνέφει καταφατικά με το κεφάλι, κατεβάζει το κράνος και αναπτύσσει ταχύτητα. Στα δευτερόλεπτα που ακολουθούν, διάφορες σκέψεις περνούν απ’ το μυαλό μου.
Με δεδομένο πως οι αισθητικές διαφορές ανάμεσα στις απερχόμενες και τις νέες γενιές του Golf, δεν είναι ποτέ σημαντικές, πρέπει να έχεις μέσα σου κάτι από Golf maniac για να μπορείς να διακρίνεις πως αυτό που έχεις μπροστά σου, είναι το νέο μοντέλο. Επιπλέον, συνειδητοποιώ πως η απάντηση που έδωσα λίγο πριν στον αναβάτη της BMW, αποτελούσε το μότο τηλεοπτικού σποτ της 6ης γενιάς του Golf το 2009 στη Μ. Βρετανία. Το οποίο κατέληγε λέγοντας «γιατί να οδηγείς κάτι σαν Golf, όταν μπορείς να οδηγείς ένα Golf;».
Και μπορεί το ερώτημα αυτό να διατυπώθηκε επίσημα πάνω από μια δεκαετία πριν, όμως σήμερα είναι ακόμη πιο επίκαιρο. Γιατί στα χρόνια που μεσολάβησαν, όλοι οι κατασκευαστές προσπάθησαν να έρθουν όσο πιο κοντά γίνεται στο Golf. Όχι στην αισθητική, αλλά τις αξίες. Η VW από την πλευρά της, δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά στο ίδιο διάστημα. Το Golf άλλωστε ανήκει σε ένα πολύ κλειστό club μοντέλων που η εμπορική τους πορεία μπαίνει στον αυτόματο πιλότο από τη στιγμή που θα περάσουν τη γραμμή παραγωγής.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προσφέροντας καλούς χώρους, ποιότητα υλικών και αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά, το Golf αποτελεί τον ορισμό του -δύσκολο να μου προσάψεις κάτι- αυτοκινήτου. Στην 8η γενιά του, έρχεται με εκδόσεις για όλα τα γούστα και προσαρμοσμένο απόλυτα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό, είναι και το πεδίο που επέλεξε να εστιάσει επικοινωνιακά η VW για την προώθηση του νέου της μοντέλου. Μαζί με τον ambient φωτισμό της καμπίνας. Η οποία μπορεί να φωτιστεί σε 10 διαφορετικούς χρωματισμούς στις βασικές εκδόσεις, αλλά που όσο ανεβαίνει το επίπεδο εξοπλισμού, μαζί με μεγαλύτερης διαμέτρου ζάντες, παίρνεις και επιπλέον φωτισμούς του εσωτερικού, που μπορούν να φτάσουν και τους 30.
Τα αναλογικά όργανα αποτελούν παρελθόν και το μόνο που αλλάζει σε έναν κατά τα άλλα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, είναι η διάσταση της οθόνης infotainment, που κυμαίνεται από 8,25 έως 10 ίντσες. Κουμπιά και περιστροφικοί διακόπτες έχουν αφαιρεθεί εντελώς από το εσωτερικό του νέου Golf, με τα ελάχιστα που έχουν απομείνει να είναι αφής. Η ιδέα του μίνιμαλ και hi tech υπηρετείται με συνέπεια στο Golf 8ης γενιάς, όμως προσοχή, αυτό δεν σημαίνει και αναβαθμισμένη πρακτικότητα.
Από τα χειριστήρια του κλιματισμού, μέχρι την ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος, ο παραδοσιακός τρόπος, εξακολουθεί να αποτελεί την πιο πρακτική επιλογή, συγκριτικά με οποιοδήποτε υπομενού οθόνης. Λιγότερο wow, περισσότερο λειτουργικό.
Στα πιο πεζά, οι χώροι σε ένα Golf ήταν ανέκαθεν ικανοποιητικοί και το ίδιο ισχύει και στο νέο μοντέλο. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό ανεξαρτήτως αναστήματος και το καλύτερο, θα έχουν όλοι στη διάθεσή τους θύρες USB.
eTSI ΜΑΛΙΣΤΑ
Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα 1.5 στην εκδοχή των 150 ίππων με την προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (τεχνολογίας shift-by-wire). Πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο σύνολο, με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων ή και σβήσιμο του κινητήρα για επιπλέον μείωση της κατανάλωσης (η VW υπολογίζει πως είναι βελτιωμένη κατά 10% στη συγκεκριμένη έκδοση). Μία επιπλέον διαφορά της έκδοσης eTSI (όπως ονομάζεται) σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, είναι η ύπαρξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αντί για ημιάκαμπτο άξονα.
Στην πράξη, το Golf είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο στο ταξίδι, διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, φιλτράροντας άψογα τον δρόμο. Σε επίπεδο επιδόσεων τα καταφέρνει εξίσου καλά, έχοντας επαρκή αποθέματα ισχύος σε κάθε είδους διαδρομή. Για όσους ζητούν το απόλυτο σε επιδόσεις βέβαια, υπομονή μέχρι να ξεκινήσει η διάθεση των εκδόσεων GTI, GTD και GTE. Είπαμε πως το νέο Golf, θα διαθέτει εκδόσεις για κάθε γούστο. Ακόμη και υβριδική και φυσικού αερίου.
https://youtu.be/1L9HZ4-q0ho
Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως το νέο Golf, όπως και οι προκάτοχοί του, αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα μικρομεσαία. Διατηρώντας το αισθητικό προφίλ που το χαρακτηρίζει, έχει μικρές αλλαγές στην εμφάνιση και εξακολουθεί να προσφέρει ένα από τα καλύτερα πακέτα της αγοράς. Έχοντας ως δεδομένα την ποιότητα, την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και το πρεστίζ που απορρέει από το όνομα, η VW θέλησε να εστιάσει στο κομμάτι της τεχνολογίας, προβάλλοντας το Golf ως ένα smartcar, που εισάγει λογικές smartphone στον χώρο του αυτοκινήτου.
Πράγματι, το νέο σύστημα infotainment, δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχο του Golf να απολαμβάνει λειτουργίες κατά παραγγελία, ενώ μπορεί με το ανάλογο τίμημα (ή δωρεάν σε ορισμένες περιπτώσεις), να αναβαθμίζει online ή να αγοράζει λειτουργίες, στη λογική που κατεβάζει εφαρμογές σε ένα κινητό τηλέφωνο. Πολύ ωραίο ως σύλληψη, όμως από την άλλη πλευρά, η υψηλή τεχνολογία έχει το τίμημά της σε επίπεδο πρακτικότητας, με την 8η γενιά του γερμανικού hatchback να κάνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με την 7η στον τομέα αυτό.
Το σίγουρο είναι πως αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να αντιστρέψει τη θετική εικόνα που αποκομίζεις από το νέο VW στο σύνολό του. Τελικά, το ηθικό δίδαγμα στην περίπτωση του Golf, έρχεται από ένα στοιχείο που προφανώς δεν συγκαταλέγεται σε αυτό που θα αποκαλούσαμε ανελαστικές ανάγκες στον εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου. Το ambient lighting. Έχοντας πλέον ως δεδομένη την αξία του ως μοντέλου, το Golf επιχειρεί να κάνει ομορφότερη τη ζωή του κατόχου του. Και ως γνωστόν, τη ζωή δεν την ομορφαίνουν τα απαραίτητα, αλλά τα περιττά.