Δυόμιση χρόνια είναι πολύς ή λίγος χρόνος; Προφανώς η απάντηση είναι σχετική. Όπως είδαμε πρόσφατα, Για να χτιστεί ένα νοσοκομείο στην Κίνα είναι πάρα πολύς. Αν μιλάμε με όρους αυτοκινητοβιομηχανίας και αναφερόμαστε στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, τότε θεωρείται λίγος. Είναι όντως έτσι; Στην περίπτωση του νέου Corsa, είναι το στοιχείο που σχεδόν κυριάρχησε στις αναφορές όλων και σύμφωνα με τα λόγια των ίδιων των ανθρώπων της εταιρείας, αποτέλεσε «τεράστια πρόκληση».
Πώς όμως προέκυψε αυτός ο χρονικός περιορισμός; πριν από περίπου τρία χρόνια, η Opel ήταν έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή του νέου Corsa. Ήταν η περίοδος που συνέπεσε με την εξαγορά της από το γκρουπ PSA. Ήταν βέβαιο πως η τελευταία, δεν θα άφηνε το νέο της απόκτημα να φέρει στην αγορά ένα προϊόν του οποίου το dna δεν θα είχε τίποτα από τους νέους του γονείς. Αυτό που έγινε, ήταν ένα restart, με το εγχειρίδιο χρήσης αυτή τη φορά να είναι γραμμένο στα γαλλικά.
Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο περίφημο διάστημα των δυόμιση χρόνων. Τόσο χρειάστηκε μέχρι η νέα, 5η γενιά του Corsa, να βρίσκεται στην αγορά. Ξεκαθαρίζοντας εξ αρχής πως μιλάμε για ούτως ή άλλως περιορισμένο χρόνο, μια λίγο πιο ψύχραιμη προσέγγιση θα μας αποκαλύψει πως δεν μιλάμε και για άθλο. Όπως αναφέρουν άνθρωποι που είναι σε θέση να γνωρίζουν εκ των έσω, όπως ο Jason Caton, πρώην μηχανικός της GM, ένα διάστημα περίπου 5 ετών απαιτείται σε περιπτώσεις μοντέλων που σχεδιάζονται από το μηδέν. Τόσο αισθητικά, όσο και αναφορικά με το πάτωμα και τα μηχανικά τους μέρη. Στην περίπτωση του νέου Corsa δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς το νέο supermini της Opel χρησιμοποιεί το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του νέου 208. Γεγονός που προφανώς, μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης.
ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΠΟΡΕΙΑ
Αυτό το τελευταίο πάντως, συνιστά ένα ιδιαίτερα καλό νέο, που τουλάχιστον στα χαρτιά, δίνει τη δυναμική στο Corsa να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική του πορεία. Άλλωστε μιλάμε για ένα μοντέλο που την τελευταία 15ετία, με κάνα δυο εξαιρέσεις, εναλλάσσεται με το Yaris σε μία από τις δύο πρώτες θέσεις της κατηγορίας του. Η μετάφραση των αριθμών είναι απλή. Ακόμη κι αν δεν είχες ποτέ στην κατοχή σου ένα Corsa, είναι σχεδόν βέβαιο πως έχεις βρεθεί στο εσωτερικό του ως επιβάτης.
Αισθητικά, το νέο Corsa διαφοροποιείται από την σχεδιαστική οδό που ακολουθούσε η Opel μέχρι τώρα. Όχι, δεν άρχισε να μοιάζει με Peugeot, περισσότερο με Astra μοιάζει. Απλά, το χαμηλότερο κατά 4,8 εκατ. ύψος οροφής, σε συνδυασμό με το ελαφρώς μακρύτερο και στενότερο αμάξωμα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το κάνουν να δείχνει σαφώς πιο δυναμικό. Αναμφίβολα, είναι το ομορφότερο Corsa μέχρι στιγμής.
Στο εσωτερικό συναντάς όπως άλλωστε αναμενόταν μεγαλύτερη οθόνη infotainment (η οποία έχει μία -καλοδεχούμενη- κλίση προς την πλευρά του οδηγού) και ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού και ποιότητας. Ωστόσο, είναι επίσης σαφές πως το νέο Corsa θα κάνει λιγότερα κεφάλια να γυρίσουν στο πέρασμά του, απ’ ότι το νέο 208. Προφανώς, όπως συμβαίνει και στο VW γκρουπ, έτσι και εδώ, η Peugeot σκόπιμα κρατά το πιο hitech επίπεδο για τα μοντέλα της, δείχνοντας κατά μία έννοια στην Opel τη θέση της μέσα στον όμιλο. Ναι, υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων στις κορυφαίες εκδόσεις, αλλά όχι με 3D. Όσο για τους χώρους, είναι ελαφρώς περιορισμένοι για όσους κάθονται πίσω.
Οι γνώμες πιθανότατα διίστανται αναφορικά με τη συχνότητα που ο κάτοχος ενός μοντέλου αυτής της κατηγορίας θα μεταφέρει ενήλικες στα πίσω καθίσματα, ωστόσο ας μείνουμε στη διαπίστωση πως υπάρχουν μοντέλα που παρέχουν μεγαλύτερη άνεση για να το κάνει.
ΑΙΣΘΗΤΑ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ
Ο οδηγός του νέου Corsa κάθεται 2,8 εκατ. πιο κοντά στο έδαφος και έχει στη διάθεσή του τον γνωστό από τα μοντέλα της Peugeot 3κύλινδρο 1.2 με 100 ή 130 ίππους. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τη 2η εκδοχή και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, προερχόμενο από… ξέρεις που. Δεν χρειάζεται να περάσεις και πολύ ώρα πίσω από το τιμόνι του μικρού Opel για να καταλάβεις πως η κύλιση και οι αντιδράσεις του, είναι σημαντικά βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν. Μπορεί το τιμόνι να είναι αρκετά ελαφρύ, όμως ταυτόχρονα είναι και πολύ πιο γρήγορο. Το Corsa είναι συγκρίσιμο με το 208 σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιπέδου ευχαρίστησης που δίνει στον οδηγό του. Μπορεί να ακούγεται λογικό, αλλά δεν σημαίνει πως ήταν και αναμενόμενο.
Το επίπεδο ηχομόνωσης είναι επίσης καλό και παρά τις περιστασιακές αναπηδήσεις του πίσω άξονα εξαιτίας ενός π.χ. κακής ποιότητας οδοστρώματος, πρόκειται για το πιο ραφιναρισμένο Corsa που έχει πατήσει τους τροχούς του στην άσφαλτο.
Η ελληνική αγορά αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση κι αυτή είναι μια διαπίστωση στην οποία δεν μπορείς παρά να επανέρχεσαι αρκετά συχνά. Η εμπορική πορεία αρκετών μοντέλων έχεις την εντύπωση πως βρίσκεται σε αυτόματο πιλότο. Δεν σχετίζεται με την ηλικία τους, με την τιμή τους και εντέλει με το πόσο καλά είναι. Αρκεί το όνομα. Το Corsa εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Με τη διαφορά πως πλέον δεν δείχνει να του λείπει και κάτι ιδιαίτερα. Μπορεί να μην έχει το wow factor κάποιων μοντέλων ή την καλύτερη δυνατή ποιότητα κατασκευής, όμως είναι όμορφο, ευχάριστο -για φαντάσου- στην οδήγηση και επιπλέον έχει και το όνομα.
Είναι λοιπόν βέβαιο πως δεν θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα να συναντηθείς μαζί του στο δρόμο, ενώ αν ψάξεις στους πίνακες πωλήσεων του segment B, μάλλον δύσκολα θα το βρεις κάτω από τη 2η θέση. Τουλάχιστον αυτή τη φορά, θα το αξίζει περισσότερο από ποτέ.